Ga naar inhoud


usb een speciale naam geven lukt niet


topie

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een usb stick fat32 met software. Nu moet de label veranderd worden, in een label met hoofdletters en leestekens. Windows accepteer dit niet, is er een manier om de stick speciaal te formatteren zodat de naam er wel komt te staan?

 

 

alvast bedankt,

 

topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je Fat32 geformatteerd hebt mag je geen * ? / \ | . , ; : + = [ ] < > "  gebruiken.  NTFS heeft hier geen probleem mee.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het staat hierboven heel duidelijk dat het niet kan onder FAT32.

 

Waarom moet het eigenlijk?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het apparaat waar de stick voor gebruikt wordt kan alleen fat32 aan. De stick moet een speciale naam hebben, waaronder een punt. Dit omdat hij anders niet herkent wordt. Heb al diverse dingen geprobeerd, maar het lukt niet. Denk dat het toch mbv dos moet kunnen?

 

Gr topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

onder dos kun je het commando label gebruiken

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder dos(in windows) heb ik geprobeerd met label de naam te veranderen. Dit wil die niet overnemen.

Het zijn twee bestanden en zover ik denk is het geen bootable stick

Met Linux heb ik weinig ervaring. Kwam ook al iets van pqmagic. Iemand hiermee bekend of dit gaat?

 

alvast bedankt,

 

gr topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke naam moet het dan krijgen?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er moet een benaming worden gegeven in de vorm van: User.Map

Maar ik krijg dit niet zo voor elkaar met hoofdletters en punt. Kan dit in linux wel?

Op google vond ik iets wat ermee te maken kan hebben. Het lijkt erop dat de naam niet onder label valt, maar ergens speciaal op de stick staat. Iemand nog een idee?

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk, dat ik je zal kunnen helpen:

zie dit programma is gedeeltelijk gratis:

post-40019-0-37342600-1423694915_thumb.jpg

Ga naar je stick, en kies om een andere label te geven. dan kan je user.map aangeven, zoals je ziet in foto. klik op apply, en rechtsboven ook op apply. je zal diverse waarschuwingen zien, en daarna zal je onder windows verkenner het volgende zien staan:

post-40019-0-40075600-1423695261.jpg

Mocht je het programma niet vinden, laat het dan weten, dan zet ik het tijdelijk op dropbox.

succes! Laat even het eind of tussenresultaat weten aub?

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een label (volume naam) mag in Fat 32 in het formaat 8.3 zijn (max 8 karakters een punt max 3 karakters). De gewenste naam voldoet daaraan.

De volumenaam word standaard opgeslagen in hoofdletters. Dat is niet goed.

 

Volgens een beschrijving die ik heb gevonden zou wat jij wilt mogelijk zijn door de label naam bij het formateren op te geven.

Dus niet achteraf proberen aan te passen.

Dat betekent:

Back-up de partitie (inhoud) van de stick.

Verwijder de partitie.

Formateer in Fat 32 met opgave van label (volumenaam).

Zet de back-up terug.

 

Misschien kun je het ook eerst met een lege stick uitproberen.

 

Staat er misschien een autorun.inf bestand op de stick?

In dat geval kun je daarin het commando label=User.Map opnemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

In FAT32 kan dit niet punt uit.  Ook niet hernoemen of op een andere manier.

 

Het lijkt me sterk dat de stick die bepaalde naam moet hebben. Ik ben er bijna van overtuigd dat als er een map gemaakt wordt met die naam dat het ok is.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...