Ga naar inhoud


Franse televisie verdwijnt bij Ziggo


Prawo

Aanbevolen berichten

In de nieuwe zenderlijst van Ziggo zal de zender France 2 verdwijnen.

Verontruste Fransen en Francofielen zijn een petitie gestart: http://www.petities24.com/nee_tegen_het_verdwijnen_van_france_2_bij_ziggo

In plaats van inhoudelijke argumenten wordt hen volgens Totaal TV tegengeworpen dat die petitie vanuit het buitenland is opgestart.

Dat blad geeft ook alleen een link naar een Franse site https://secure.avaaz.org/fr/petition/Ziggo_Non_a_larret_dela_diffusion_de_France_2_par_Ziggo_aux_PaysBas/?dkFffjb&pv=1

 

Betrokkenen en anderen die hier nu voor het eerst van horen zou ik aanraden eens te kijken welke mogelijkheden de schotel biedt. Iets wat velen op dit forum al lang weten.

 

Als er plaats is voor een schotel en het van de verhuurder mag (of als je huiseigenaar bent) staat er weinig aan in de weg afscheid te nemen van Ziggo en een kaartje te nemen van Fransat dat  via Atlantic Bird op 5 graden west verder  gratis toegang geeft tot het volledige Franse DVB-T aanbod.

Op het Franstalige fta aanbod op Astra 1 (19.2 oost) zal een regelmatige en geïnteresseerde kijker snel zijn uitgekeken. Maar dat blijft natuurlijk een optie voor degene die geen € 65 wil uitgeven voor smart card inclusief CI+ module en/of de schotel niet wil draaien.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


In de nieuwe zenderlijst van Ziggo zal de zender France 2 verdwijnen.

Verontruste Fransen en Francofielen zijn een petitie gestart: http://www.petities24.com/nee_tegen_het_verdwijnen_van_france_2_bij_ziggo

In plaats van inhoudelijke argumenten wordt hen volgens Totaal TV tegengeworpen dat die petitie vanuit het buitenland is opgestart.

Dat blad geeft ook alleen een link naar een Franse site https://secure.avaaz.org/fr/petition/Ziggo_Non_a_larret_dela_diffusion_de_France_2_par_Ziggo_aux_PaysBas/?dkFffjb&pv=1

 

Betrokkenen en anderen die hier nu voor het eerst van horen zou ik aanraden eens te kijken welke mogelijkheden de schotel biedt. Iets wat velen op dit forum al lang weten.

 

Als er plaats is voor een schotel en het van de verhuurder mag (of als je huiseigenaar bent) staat er weinig aan in de weg afscheid te nemen van Ziggo en een kaartje te nemen van Fransat dat  via Atlantic Bird op 5 graden west verder  gratis toegang geeft tot het volledige Franse DVB-T aanbod.

Op het Franstalige fta aanbod op Astra 1 (19.2 oost) zal een regelmatige en geïnteresseerde kijker snel zijn uitgekeken. Maar dat blijft natuurlijk een optie voor degene die geen € 65 wil uitgeven voor smart card inclusief CI+ module en/of de schotel niet wil draaien.

 

 

Maar zo'n Ci + module werkt dacht ik niet in de meeste sat ontvangers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo (en alle andere providers) kijken gewoon hoeveel mensen in hun gebied deze zenders kijken. Het percentage is klaarblijkelijk te klein om de zender erbij te houden.. Gelukkig is er concurrentie zat en kunnen de mensen die het echt niet willen/kunnen missen voldoende alternatieven vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen valt mij op dat in het moderne Europa van de EU de talen nog steeds een barrière blijken.

Frans was ooit de tweede vreemde taal op de middelbare school na Engels. (En toen was er nog geen internet, sat of kabel.)

 

Nu praten we aan de ene kant over vrije ontvangst van zenders binnen Europa enerzijds, maar anderzijds is het kabelaanbod eenzijdig Engelstalig.

Duits wordt stiefmoederlijk behandeld; Frans, Italiaans en Spaans komen amper voorbij. Of Turks. (Ik noem nog maar even een andere respectabele minderheid.)

En dat in een multiculturele samenleving. 

 

Tegelijkertijd gaan Nederlanders graag op vakantie naar bovengenoemde landen. Maar taal- en cultuurbarrières lijken niet minder dan ze al waren ondanks "the global village". Daarbij verwijzen naar internet  vind ik een dooddoener. (als ik Google, krijg ik niet snel een internationale lijst aan links).

 

Nee, France 2 had niet weggehoeven. Er is ruimte genoeg op de digitale kabel.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar zo'n Ci + module werkt dacht ik niet in de meeste sat ontvangers.

 

Die module werkt in elke moderne tv met een DVB-S tuner en in alle satellietontvangers met een common interface.

Hetgeen ik proefondervindelijk heb kunnen vaststellen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig is er concurrentie zat en kunnen de mensen die het echt niet willen/kunnen missen voldoende alternatieven vinden.

 

Echte concurrentie is er in feite alleen als je een eigen woning hebt.

Want veel verhuurders en verenigingen van eigenaren verbieden het plaatsen van een schotel.

 

En IPTV vindt ik geen alternatief. Misschien wel voor de kabel in het algemeen maar niet voor fta satellietontvangst. Want ook bij IPTV ben je afhankelijk van hetgeen je leverancier wil aanbieden. En hoe snel die op eventuele transponderwisselingen reageert.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig komt er een goede natuurzender zender van Kim Holland voor terug. :lol: Daar heb je geen ondertiteling bij nodig zoals bij dat Franse gewauwel. :grin:

Ziggo lijkt vooraf en ongevraagd al te weten dat abonnees dit een goede (partner)ruil vinden.   

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de nieuwe zenderlijst van Ziggo zal de zender France 2 verdwijnen.

Verontruste Fransen en Francofielen zijn een petitie gestart: http://www.petities24.com/nee_tegen_het_verdwijnen_van_france_2_bij_ziggo

In plaats van inhoudelijke argumenten wordt hen volgens Totaal TV tegengeworpen dat die petitie vanuit het buitenland is opgestart.

Dat blad geeft ook alleen een link naar een Franse site https://secure.avaaz.org/fr/petition/Ziggo_Non_a_larret_dela_diffusion_de_France_2_par_Ziggo_aux_PaysBas/?dkFffjb&pv=1

 

Betrokkenen en anderen die hier nu voor het eerst van horen zou ik aanraden eens te kijken welke mogelijkheden de schotel biedt. Iets wat velen op dit forum al lang weten.

 

Als er plaats is voor een schotel en het van de verhuurder mag (of als je huiseigenaar bent) staat er weinig aan in de weg afscheid te nemen van Ziggo en een kaartje te nemen van Fransat dat  via Atlantic Bird op 5 graden west verder  gratis toegang geeft tot het volledige Franse DVB-T aanbod.

Op het Franstalige fta aanbod op Astra 1 (19.2 oost) zal een regelmatige en geïnteresseerde kijker snel zijn uitgekeken. Maar dat blijft natuurlijk een optie voor degene die geen € 65 wil uitgeven voor smart card inclusief CI+ module en/of de schotel niet wil draaien.

Een andere optie, als die blijft bestaan, is een tnt ontvanger. Dan kan je als je toch switcht, de schotel ook gebruiken, als je interesse heeft in zowel Nederlandse als Franse zenders. Nadeel, je hebt dan wel 2 ontvangers nodig.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een andere optie, als die blijft bestaan, is een tnt ontvanger. Dan kan je als je toch switcht, de schotel ook gebruiken, als je interesse heeft in zowel Nederlandse als Franse zenders. Nadeel, je hebt dan wel 2 ontvangers nodig.

 

Of die optie zo interessant is?

Op Franstalige sites denkt men daar anders over.

Bovendien moet je bij TNT Sat elke vier jaar voor€ 15 je kaartje vernieuwen. Waar tegenover staat dat de schotel draaien niet nodig zal zijn.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 15€ is een habbekrats. Hier heb je voor die prijs nog geen maand basis pakket.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 15€ is een habbekrats. Hier heb je voor die prijs nog geen maand basis pakket.

 

Vergeet de kosten van het kastje niet.

 

Dan valt ook de € 65 voor een Fransat CI+ module inclusief altijd geldige kaart nog wel mee.

Als je tenminste het Franse zenderaanbod in HD wilt kunnen bekijken. 

 

Frans verstaan  hoeft overigens niet altijd, want bij veel films en series is de originele versie beschikbaar.

Moet je (of moeten je huisgenoten) wel weer goed Engels kennen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...