Ga naar inhoud


Geen hdd meer mogelijk na update openpli 4


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Tegen beter weten in kon ik het weer niet laten om mijn Uno uit de slaapkamer eens een update te geven. Was van in de zomer geleden.

 

In mijn woonkamer staat een Duo2 met VTI8 geïnstalleerd. Diens harddisk is altijd prima gemount geweest met de Uno in de slaapkamer.

Na de update gisteren zijn alle instellingen exact gebleven op de Uno, doch is de mount niet meer actief; er staat een rood kruisje onder die harde schijf in verbindingsbeheer.

 

100% zeker dat het niet de Duo2 is, want in mijn bureau staat een Ultimo dewelke op een versie van OpenPli 4 draait ook ergens van in de zomer. Met exact dezelfde instellingen als in de Uno herkent hij de harddisk van de Duo2 perfect.

 

De drie ontvangers hangen allen op dezelfde router.

 

Op de ontvanger waar het om gaat, de Uno, draai ik ook Remote stream convert. Dit werkt nog wel prima. Het netwerk lijkt dus nog inorde te zijn.

Wat kan de update mis gedaan hebben?

 

bedankt!

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik moet eerlijk zeggen na lang pli 4.0 gedraait te hebben ik als een soort van test over ben gestapt naar vti 8.0 en spijt heb ik daar zeker niet van,mijn ultimo is een heeeeel klein beetje langzamer dan met open pli maar echt naam mag dat niet hebben ,hbbtv draait hier super op mijn ultimo met vti 8.0 een heel stuk sneller en beter dan op pli 4.0 wat ik wel mis is een goeie cable scan voor de rest ben ik een heel tevreden gebruiker

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oorspronkelijk stond er op de Duo2 ook OpenPli en na lang tevreden VTI gebruiker geweest te zijn maar snel terug overgestapt...

 

Groot probleem bij VTI is de zeer slechte ondersteuning voor ondertitels. In mijn woonkamer staat een mediaplayer, dus films vanop mijn NAS speel ik daarmee af. Soms gebeurt het al wel eens dat we een filmpje in ons bed bekijken (decadent, maar daar dienen die Vu+jes toch voor ;) ) gestreamd vanop de NAS. Geen mediaplayer in de slaapkamer (lees: geen plek). Ondertitels in het midden van het beeld is me dan niet zo lekker.

Dé enige reden om OpenPli te blijven gebruiken. Maar akkoord, ik ben er verder geen fan van.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het er volledig mee eens dat de subtitles bij vti een ramp zijn,net wat je zegt subtitles in het midden van het beeld en ik kan geen optie vinden waar ik dat aan kan passen dat is bij pli beter geregeld volledig mee eens al is er een oplossing

 

http://www.vuplusteam.com/threads/10664-Media-Player-2-plugin/page2

 

deze speler schijnt daar geen last meer van te hebben die kan je zelf volledig instellen ook de subtitles Ik heb hem niet getest op vti ik weet niet of het lekker werkt dat zou je zelf moeten proberen

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen beter weten in kon ik het weer niet laten om mijn Uno uit de slaapkamer eens een update te geven. Was van in de zomer geleden.

 

In mijn woonkamer staat een Duo2 met VTI8 geïnstalleerd. Diens harddisk is altijd prima gemount geweest met de Uno in de slaapkamer.

Na de update gisteren zijn alle instellingen exact gebleven op de Uno, doch is de mount niet meer actief; er staat een rood kruisje onder die harde schijf in verbindingsbeheer.

 

100% zeker dat het niet de Duo2 is, want in mijn bureau staat een Ultimo dewelke op een versie van OpenPli 4 draait ook ergens van in de zomer. Met exact dezelfde instellingen als in de Uno herkent hij de harddisk van de Duo2 perfect.

 

De drie ontvangers hangen allen op dezelfde router.

 

Op de ontvanger waar het om gaat, de Uno, draai ik ook Remote stream convert. Dit werkt nog wel prima. Het netwerk lijkt dus nog inorde te zijn.

Wat kan de update mis gedaan hebben?

 

bedankt!

Gert

Als de software zo oud is moet je opnieuw flashen, waren zo'n 300 pakketten die upgedate moesten worden met risico op problemen, Pli is overgegaan op een nieuwere Open embedded en dat maakt een nieuwe flash noodzakelijk.

Heeft ook wekenlang een waarschuwing/melding gestaan bij de update functie, die deze week net verwijderd is. 

aangepast door metoo
  • Like 1

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, dat ziet er op papier prima uit.

Ik ga dat zsm eens testen op de Duo2. Als dat werkt staat er meteen VTI op al mijn ontvangers :-D

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Meto dat was de reden dat ik de update maar eens deed.

 

Inmiddels heb ik opnieuw geflashed dmv een usb stick, maar helpt ook niet. Ook de oudst mogelijke versie van de openPli site biedt geen uitkomst.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

En kloppen de gegevens van je netwerk mount nog?

 

Het kan zijn dat er ergens een oude back-up stond die na de update is terug gezet, waardoor de gegevens niet meer kloppen.

 

dus controleer de instellingen eens goed.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie mijn vu ultimo niet als mediaspeler ik heb mij pc aangesloten op de tv dmv HDMI dus het is enkel slepen en de pc doet precies wat ik wil dus met de subtitles in vti heb ik geen problemen

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk Openpli is een mooi image

en er zijn ook andere

maar als het sinds Openpli update niet meer mogelijk is, is het verhaal incompleet en is er vooral niet zelf gezocht naar oplossingen.

 

het tegen mekaar de loef af steken, daar gaat de support hier niet over.

 

ciao

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de oplossing gevonden op het net.

Blijkbaar een gekend probleem met de VU's

 

etc/enigma2/ daar de file automounts.xml openen.

 

Bij de cifs netwerkschijf rw,nolock,sec=ntlm zetten,

 

Zo ziet het er bij mij nu uit:

 

<cifs>
 <mount>
  <active>True</active>
  <hdd_replacement>False</hdd_replacement>
  <ip>192.168.1.2</ip>
  <sharename>Data1RTAC66U</sharename>
  <sharedir>Data1</sharedir>
  <options>rw,nolock,sec=ntlm</options>
  <username></username>
  <password></password>
 </mount>
</cifs>

 

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...