Ga naar inhoud


Geen hdd meer mogelijk na update openpli 4


RaveMaus

Aanbevolen berichten


Kernel versie:  3.13.5 op m'n solo2

 

kennen de andere gebruikers misschien niet daar Openpli voor verschillende modellen verschillende images aanbiedt met andere kernel versies

 

let op per model is dat eventueel iets anders

 

 

het ntlm is specifiek voor windows en was bekend

Niets Is Voor Altijd

Madou

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn cifs schijven zijn ene die aan de router hangt ( asus AC66U linux ) en de nadere in een dreambox 800se.

Geen van beiden wilde laden zonder de ntlm toevoeging.

 

Via de afstandsbediening : brouwse network zag ik de schijven staan, maar toen ik ze effectief wilde instellen als netwerkschijf verschenen nergens, en bleven in network brouwse staan met een rood kruisje.

Geen van de cifs hebben een paswoord, dus er kan niet veel mis gaan.

Nadien ntlm toegevoegd aan de automount.xml file, en beide schijven worden zichtbaar en bruikbaar.

Was al enkele dagen bezig met de oorzaak te zoeken waarom de schijven niet meer zichtbaar waren onder Open PLI 4.

 

Het zou gaan over de oudere VU Duo en Uno die met dit probleem te kampen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry hoor,  dat was niet de bedoeling.  Het was gewoon ter informatie voor mensen die het zelfde probleem hebben.

Er zijn nog heel wat van deze ontvangers in omloop.

En zoals eerder gemeld, images die dezelfde kernel gebruiken hebben hetzelfde probleem op deze ontvangers.

 

Maar het is simpel op te lossen, en ik ben zelfs reeds een patch tegengekomen op het net die auto ntlm toevoegt aan de automount. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen beter weten in kon ik het weer niet laten om mijn Uno uit de slaapkamer eens een update te geven. Was van in de zomer geleden.

 

In mijn woonkamer staat een Duo2 met VTI8 geïnstalleerd. Diens harddisk is altijd prima gemount geweest met de Uno in de slaapkamer.

Na de update gisteren zijn alle instellingen exact gebleven op de Uno, doch is de mount niet meer actief; er staat een rood kruisje onder die harde schijf in verbindingsbeheer.

 

100% zeker dat het niet de Duo2 is, want in mijn bureau staat een Ultimo dewelke op een versie van OpenPli 4 draait ook ergens van in de zomer. Met exact dezelfde instellingen als in de Uno herkent hij de harddisk van de Duo2 perfect.

 

De drie ontvangers hangen allen op dezelfde router.

 

Op de ontvanger waar het om gaat, de Uno, draai ik ook Remote stream convert. Dit werkt nog wel prima. Het netwerk lijkt dus nog inorde te zijn.

Wat kan de update mis gedaan hebben?

 

bedankt!

Gert

http://forums.openpli.org/topic/36496-networkshare-doesnt-mount/page-2?do=findComment&comment=480695

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze manier is het bij mij ook weer werkend. Bedankt weer voor alle tips! Dom dat dit jaren goed gewerkt heeft en men dit nu weer zo moet doen.

 

Blijkbaar is het voor sommige forummers niet relevant dat niet iedereen die zich met zulke toestelletjes bezig houdt ook wat van Linux kent. Ondergetekende heeft een zéér beperkte kennis van Linux. Als ik me niet kan behelpen met de settings op de box zelf, of ergens een plugin downloaden uit de feed, dan stopt het voor mij en dan moet ik de gewaardeerde hulp inroepen van fora zoals dit.

Ook mijn excuses dat ik niet in het engelse gedeelte van het OpenPli forum gezocht heb, want effectief stond hier de uitleg ook letterlijk in.

Spijtig dat ik hiervoor bepaalde verwijten naar mijn hoofd geslingerd gekregen heb, maar goed, probleem opgelost.

 

Toch nog één dingetje dat in dit topic bovenkwam en ik graag had geweten: die mediaplayer van Stevie-v. Is die werkend binnen VTI8 dat iemand weet? Ik probeerde hem allereerst te installeren op mijn Duo2 dewelke die VTI8 draait, maar hij lijkt hem niet te installeren.

De specs zijn wel echt super. Zou hem graag werkend hebben.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoorde vanmorgen van een kennis van mij dat hij op zijn SOLO2 een VTI 8.0 update heeft uitgevoerd en daarbij ook de Mount naar zijn interne schijf kwijt is geraakt.

Nadat hij deze opnieuw had gemunt was het probleem verholpen.

 

Toeval of ligt het wellicht toch aan de VU's want nu schijnt het niet alleen met Openpli te gebeuren maar ook met VTI.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich is het toch prima dat het onder de aandacht gebracht wordt;

ofschoon die patch die Erwin gevonden heeft dergelijke linux kennis overbodig maakt moet die patch natuurlijk ook wel geladen worden

 

Dat kan enkel als het specifieke image dergelijke aanvullingen en verbeteringen (updates dus) automatisch aangeboden krijgt d.m.v. een waarschuwing bij opstarten (dat is mogelijk als de receiver kijkt naar de URL / feed van de image-bakkers).

En dat werkt ook heel goed, bij de diverse images.

 

Het kruisbestuiven van app's van het ene op het andere image, raad ik (met klemtoon) AF

 

uh, o

ik had heden geen updates van VTI 8.x

aangepast door Tonskidutch

Niets Is Voor Altijd

Madou

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...