Ga naar inhoud


Welke nieuwe high end Win 7 laptop aanschaffen?


pirrewit

Aanbevolen berichten

Mijn lcd scherm van mijn Asus N71 is voor de 2 keer in 4 jaar stuk. Alles is met een roze schijn bedekt.

1 maal vervangen onder garantie  na 20 maanden en nu uiteraard buiten garantie (30 maanden na herstelling)

Nu heb ik het wel gehad met Asus. Telkens van fabrieksinstellingen alles opnieuw installeren. No way.

Als dat toch moet dan maar op  een nieuwe.

Welke nieuwe high end zou ik nu kunnen overwegen? prijs is van ondergeschikt belang.

Wel wil ik er terug Win7 erop.

Wie heeft er prima ervaringen?

Alvast dank

grts

 

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lees maar eens op tweakers.net, onder laptops, best buy. Geeft je een goed beeld welke terkortkomingen ze hebben.

Als je dan ook nog eens het forum doorleest vind je vaak gebruikerservaringen. Heel leerzaam.

Heb goede ervaring met de zakelijke laptops van Dell, HP, toshiba en IBM/Lenovo. Maar elke fabrikant heeft zijn 'dingetjes' en soms een slechte serie ertussen. Enige dat helpt is gebruikerservaringen lezen. Ik lees ook wel eens gebruikerservaringen op 'nieuw ei'.com in de VS.

aangepast door jopiesat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook een Asus, die 4 jaar oud is inmiddels, en niets dan lof. Draait echt probleemloos. Ook een probleem met mijn scherm gehad, maar als je de laptop laat stuiteren.......  gelukkig geen uitwendige schade en werd onder garantie binnen een week gefixed. :)

 

Je hebt high end en high end. Je moet eerst een paar eisen bekend maken dus goed voor jezelf weten wat je wilt.

 

Als je bijvoorbeeld bij BTO kijkt kun je een laptop grotendeels zelf samenstellen Processor, videokaart, geheugen, schijven/SSD's soms zelfs het beeldscherm wat er in zit.

 

De basis uitvoering kan € 1400 kosten en als je hem helemaal naar wens hebt kan hij € 2800 kosten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken eigenlijk heel weinig merken waarvan de accu een levensduur heeft van vele jaren. Ik ken mensen waarbij de accu na 2 jaar echt op is en anderen die na 4 jaar nog bijna als nieuw is (die van mijn Asus). Dit is heel sterk afhankelijk van hoe je er mee om gaat.

 

Ik heb er nu een jonge Macbook pro retina er bij, maar mijn volgende "normale" laptop zal zeer waarschijnlijk een BTO zijn omdat je die op maat kan samenstellen tegen een zeer scherpe prijs. Als de accu na een jaar of 2 vervangen zou moeten worden neem ik dat voor lief en is ingecalculeerd.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gekeken naar MSI en BTO maar ik heb zelf veel te weinig kennis over moederborden en grafische kaarten of SSD geheugen.

Een groot scherm vind ik wel prettig en ik gebruik de volgende progjes die absoluut nodig zijn.

 

DCC E2 voor dreambox dagelijks

Calibre en KOBO voor E-Reader wekelijks

Newsleecher voor downloaden dagelijks (moet snel gaan)

Newzbin database dagelijks

Spotlite database dagelijks

Mozilla Thunderbird dagelijks

CCcleaner wekelijks

Vlc media player dagelijks

AVG en Avast Antivirus dagelijks

Icloud en one drive af en toe

Samsung link dagelijks

PowerPoint voor mail bijlagen.

Internet explorer voor surfen

Al dit op een laptop die nauwelijks of nooit wordt verplaatst.

Bovenstaande dekt 90% van de behoefte

Spelletjes en dergelijke nooit.

Af en toe een word of excel document.

Dus alles bijeen heel basic denk ik.

 

Zelfs wil ik wel een Macbook of IMac overwegen maar ik vrees dat ik dan vele problemen ga hebben

waar ik nu nog geen idee van heb.

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat valt reuze mee zo'n apple en die iMac met dat retina scherm is moordadig mooi voor m'n foto's bekijken.

ik werk er dus al mee alsof ik dat altijd al zo gedaan heb

Draftsight / Excel / Openproj / aperture / illustrator

 

maar al die shortcuts  toetsen zal ik niet meer leren op mijn duits toetsenbord, denk ik

 

overigens cleanen hoef je bij een Apple niet

als die vol is breng je hem naar de applestore en ruilt hem om :D

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat apple prachtig is daar twijfel ik niet aan  maar bestaan er voor alle progjes die ik gebruik apple alternatieven?

bvb om te beginnen DCC E2 voor Apple?

En wat met een cifs verbinding Laptop win7 / Dreambox. Kan dat zomaar met apple?

Kan Newsleecher op Apple?

Dat zijn zo wat de vragen die alle een oplossing vragen voor ik een apple aanschaf.

Ik zie het nog niet snel gebeuren.

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is bijna altijd een adept voor

behalve dcc > die valt uiteen in twee andere applicaties of je neemt idreamX

maar apples zijn wel duurder!

 

eigenlijk, als je de originele vraag nog eens voor ogen houdt met wat je gebruikt

Heb je helemaal geen high end laptop nodig, elke doorsnee laptop doet het ook. ;)

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat is een waarheid als een koe...

 

De programma's die jij draait kan een i3 nog op zijn sloffen aan met 8 GB geheugen

 

Kijk liever naar een goed scherm (minimaal full HD, IPS)  Er hoeft dus geen (dure) gaming kaart in, de ingebakken GPU kan alles aan wat jij gebruikt

 

Elke SSD is in principe goed voor systeem en opslag en als je een grote laptop hebt (17" scherm) is er bijna ook altijd ruimte voor een normale schijf erbij voor de overige zaken.

 

Voor rond de €700 kun je makkelijk klaar zijn.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lenovo C560W 999 eur

23'' Touchscreen

Processor : Intel Core I7-4785

Geheugen :8Gb Opslag : 2Tb •Graphics : NVIDIA GF800M 2Gb

 

ook

 

Acer Aspire U5-620 9504 Azerty Eur 1499

●23 inch IPS-Touchscreen

●Intel Core i7 4712MQ

●16 GB werkgeheugen

●1 TB HDD + 8 GB Cache-SSD

●NVIDIA GeForce GTX 850M (2 GB)

 

of

Acer Aspire U5-620 9502 Azerty eur 1199

●23 inch IPS-Touchscreen

●Intel Core i5 4210M

●8 GB werkgeheugen

●1 TB HDD + 8 GB Cache-SSD

●NVIDIA GeForce GTX 850M (2 GB)

 

In welke applictie kan ik nu een verschil in werking zien tussen een I5 en een I7 bij acer en 16 ipv 8 GB werkgeheugen?

 

Deze 3 zijn alle uit voorraad af te halen in de buurt.

 

Lenovo heeft wel een kabel aan toetsenbord en muis wat ik wel een nadeel vind.

 

Wie heeft er ervaring met een van deze?

grts

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...