Ga naar inhoud


zenderlijst laden


cbrman

Aanbevolen berichten

Hallo sat4all forum

ik ben gister na een heleboel geklooi met fashen nieuwe updates die de vu lieten vast lopen uiteindelijk gelukt op een backup terug te lezen en weer de bediening van het menu terug te hebben klaar alleen weet ik niet meer hoe ik de zenderlijst vernieuw ik had geloof ik de lijst van hans maar weet niet meer hoe ik dat gedaan heb en hij is denk ik door de backup een jaar oud.

ik wil de nieuwe lijst laden kan iemand me daarbij helpen?

alvast bedankt,

grt Mathijs

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas verzuim je om bij te vertellen welke Image jij gebruikt.

Als je OpenPLi gebruikt dan kun je de verschillende zenderlijsten waaronder die van Hans gewoon via Menu - Applicaties - Settings downloaden.

Heb jij b.v. VTI in gebruik dan zal je de zenderlijst van Hans via het OpenPLi forum moeten downloaden en via DreamBoxEdit al dan niet aangepast naar jouw SOLO2 uploaden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

CBR man

 

1 - zenderlijsten laden via de software / applicatie feed = 1 mogelijkheid

2 - zenderlijsten laden met dreamboxedit via de PC = ook 1 mogelijkheid

 

beiden zijn niet lastig

ofschoon bij 2 je wel een open communicatie moet hebben van de PC naar de VU+ SOLO2 (firewall en ftp paswoord beperkingen opheffen)

 

het flashen moet je regelmatig doen en daarmee is dat geen geklooi maar routine

het settings / zenderlijsten laden is eigenlijk als je de kneep te pakken hebt ook routine.

 

wil je alles enkel via het software beheer en middels image feed download waarmaken, kan dat heel goed.

 

de lijsten van Hans en anderen indien ze niet op de feed staan moeten helaas per dreamboxedit / DCC_E2 / VUCC / iDreamX geladen worden vanaf de PC-Apple

 

dat leer je in een uurtje

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ff zoeken en een beetje doorzetting leren je werken met DBE (dreamboxedit).Je weet niet wat een wereld er voor je opengaat.Gewoon een backup op je PC en simpel FTP naar box na update.Altijd dezelfde zenderlijsten zonder problemen en ook picons kan je meteen meesturen.Kan je ook manueel een kanaal aanpassen als het naar een ander sat of andere transponder gaat en hoef je niet alles opnieuw in te scannen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...