Ga naar inhoud


Bestandsoverdracht van/naar Xtrend


Alex1970

Aanbevolen berichten

Het kan zo wel eens voorkomen dat er opnames op de interne harde schijf van de Xtrend naar de PC, danwel bestanden van de PC naar de Xtrend overgezet moeten worden.
 
Op dit moment lukt het me alleen nog maar om met SSH (via WinSCP) verbinding te maken, dus FTP (via bijv. Total Commander zoals hier wordt voorgesteld) lukt me niet.
 

Dat is dus tevens een nevenvraag: Waarom wil FTP en bestandsbeheer via Windows Verkenner/DCC niet meer werken? (Geen idee welke verandering hiervoor verantwoordelijk is, anders zou ik het me niet afvragen.)


De bestandsoverdracht die ik nu haal met WinSCP via een 100 Mb/s bedraadde verbinding (alleen modem ertussen) is zo ongeveer 1100 kB/s oftwel (*8) 8800 kb/s.
In taak beheer wordt ook aangegeven dat dit iets meer dan 10% van de 100 Mb/s is...
 
Hoe maak ik dat (desnoods tijdelijk) sneller?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is samba geactiveerd en komt de workgroup naam overeen met de Windows PC?

Want zo zou je de bestanden simpel kunnen overslepen in verkenner.

 

Ja, alleen het menu waar dat in stond ben ik nu ineens kwijt.  :confused:

 

Daar kon je in ieder geval geen workgroup naam instellen, maar zat dat niet in een bestandje bijv. 'samba' in de map /etc ?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

In de map /etc/samba/smb.conf moet ongeveer dit staan

[global]
   load printers = no
   guest account = root
   log file = /tmp/smb.log
   log level = 1
   security = share
   server string = OpenPLi %h network services
   workgroup = WORKGROUP
   netbios name = %h
   case sensitive=yes
   preserve case=yes
   short preserve case=yes
   socket options = TCP_NODELAY
   preferred master = no
   local master = no
   oplocks = no

[Root]
  comment = Everything - take care!
  path = /
  read only = no
  public = yes
  guest ok = yes

[Harddisk]
  comment = The harddisk
  path = /media/hdd
  read only = no
  public = yes
  guest ok = yes
aangepast door Pedro Newbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

In de map /etc/samba/smb.conf moet ongeveer dit staan

...

 

Dat stond er dus niet (meer).

Even handmatig toegevoegd en de Xtrend een reboot gegeven.

En nog niks...

 

De hostnaam verschijnt niet meer in netwerkomgeving van Windows Verkenner en typ ik \\192.168.177.2 of \\192.168.177.2\root of \\192.168.177.2\hdd dan krijg ik de volgende fout:

 

post-40400-0-38943000-1431854793.jpg

 

Klik ik dan op Diagnose dan zie ik het volgende:

 

post-40400-0-07478600-1431854861.jpg

 

Het is dus iets met het niet accepteren van de gebruiker, maar hoe stel ik dan in wie er wel of niet toegestaan zijn? Volgens mij maakte dat in het verleden niets uit.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het kan zo wel eens voorkomen dat er opnames op de interne harde schijf van de Xtrend naar de PC, danwel bestanden van de PC naar de Xtrend overgezet moeten worden.

 

Op dit moment lukt het me alleen nog maar om met SSH (via WinSCP) verbinding te maken, dus FTP (via bijv. Total Commander zoals hier wordt voorgesteld) lukt me niet.

 

 

Dat is dus tevens een nevenvraag: Waarom wil FTP en bestandsbeheer via Windows Verkenner/DCC niet meer werken? (Geen idee welke verandering hiervoor verantwoordelijk is, anders zou ik het me niet afvragen.)

De bestandsoverdracht die ik nu haal met WinSCP via een 100 Mb/s bedraadde verbinding (alleen modem ertussen) is zo ongeveer 1100 kB/s oftwel (*8) 8800 kb/s.

In taak beheer wordt ook aangegeven dat dit iets meer dan 10% van de 100 Mb/s is...

 

Hoe maak ik dat (desnoods tijdelijk) sneller?

 

 

he uh, heb je nog Windows XP erop en hebt een veel nieuwer Veiliger Sat-receiver Image maar zonder root paswoord?

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb enkele dagen geleden "dagen gegoogeld" naar hetzelfde probleem . Mijn ET8500 was niet meer zichtbaar in

de verkenner Windows 8.1 .

Alle recente openxta images uitgetest (blijkbaar is er geen Samba meer voorhanden in de recentste images?)

Wat Windows betreft :Begin alvast met netwerkcentrum te openen.

De geavanceerde instellingen voor bestanden delen te wijzigen.

Paswoord uitzetten, netwerkprofiel wijzigen in "publiek". Delen van bestanden codering 40/56 bit versleuteling aanvinken.

Ik gebruik nu een image openxta 4.0 dd 28-11-14.

 

De ET8500 is zichtbaar in de windows verkenner ROOT en HDD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant om te vernemen!

Ben samba nog niet tegen gekomen in de plug-ins . Kan je me even in het kort de procedure uitleggen om samba

via de feet te installeren. Dit zou me toelaten om recentere images te flashen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eerst eens alles opnieuw op te starten, dus ook windows

 

Dat is al meerdere malen gebeurd.

 

   

 

he uh, heb je nog Windows XP erop en hebt een veel nieuwer Veiliger Sat-receiver Image maar zonder root paswoord?

 

Nee, Windows 7 uiteraard.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel heb ik OpenPLi op de ET8000, dus moeilijk om even te kijken, maar ik heb Samba geīnstalleerd zonder een file handmatig te installeren. Kan zijn dat ik dat niet via plugins-openxta klaargekregen heb maar via blauw (of extra setup) en dan... weet ik niet precies meer. Mocht ik morgen ertoe komen zal ik OpenXta nog even terugzetten (ik heb nog een backup)

aangepast door carlo666
Link naar reactie
Delen op andere sites

thanks, dat gaan we eens uittesten.

 

openpli is me nog niet gelukt om te installeren. Na HDMI/Language/Network, etc krijg ik nog alleen "Favorites" te zien. Een optie menu zit er niet in.De enige toets die werkt is "ok".

Zou dit aan de bootloader kunnen liggen. Toestel is van april 2015.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...