Ga naar inhoud


Irdeto CI P/N 901275 X update programma 1.06 naar 1.11


Gast Mimisiku

Aanbevolen berichten

Gast Mimisiku

Voor mijn Ziggo kaart heb ik nog een oude Euro Irdeto CI met partnummer 901275X liggen. Volgens de specs 'toen' was deze Irdeto I en II compatibel. Heb deze in de DM8000 gestoken, samen met een nog maagdelijke Ziggo kaart (4021). Module wordt uiteraard keurig herkend, maar de kaart helaas niet. Het CI menu geeft gewoon 'No Card'. Hij herkent de 6.08 smartcard niet... Dus als iemand me kan helpen met een update óf iemand die nog een Irdeto CI heeft liggen. Let wel: ik praat over CI en niet CI+...

Link naar reactie
Delen op andere sites


en dat zal die ook niet doen met of zonder onze hulp, dat herkennen van de kaart is al wegens de firmware niet mogelijk

 

de oude Irdeto CI kan die vragen en antwoorden van die nieuwe kaart zelve ook niet verwerken inzake de lengte van de SID

 

vergeet het maar

koop maar een nieuwe

 

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Dan ga ik dat doen. Had er al een beetje zwaar hoofd in. Is alleen best lastig om nog een Irdeto II CI te vinden. Is allemaal CI+ wat de klok slaat. Heb alleen nog een SMIT gezien....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Is een AlphaCrypt CI nog toepasbaar op Ziggo? Of moet ik deze door OSCam laten bedienen? Beide kaartsleuven van de DM8000 zijn in gebruik dus dat wordt een kleine uitdaging anders.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Is ook een mogelijkheid.. Alleen is OSCam een beetje naar met Smargo's. Ik heb overigens nog een blauwe Smargo... Wellicht iets handiger. In principe eerst eens kijken of die geactiveerde Ziggo kaart uberhaupt werkt in de AlphaCrypt CI of via OSCam. Ik zit tenslotte in het UPC gebied en niet het oude Ziggo... Zou zomaar kunnen dat het helemaal niet werkt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Ik kan nu uit eerste hand melden dat een éénmaal geactiveerde Irdeto kaart van Ziggo uitstekend werkt in Haarlem (native UPC). Heb één van mijn maagdelijke Ziggo kaarten meegegeven aan een collega die in West-Friesland woont. Hij heeft hem aangemeld als 3de kaart. Hij heeft hem in zijn Humax decoder van Ziggo gestopt. Hij gaf meteen beeld bij hem.

 

Kaart een uurtje geleden in mijn Dreambox gestoken.. Bleek er geen enkele entitlement op de kaart te staan! En dus geen beeld.. Blijkt hij hem veel te kort in de ontvanger te hebben gestoken... Hij zag beeld dus dacht "kat in het bakkie" en kaart eruit...

Was al een pietsie teleurgesteld maar dacht, Ach bij Canal Digitaal duurt een activatieperiode ook 24 uur. Heb hem gewoon op RTL4 HD gezet... Na 40 minuten plots blokjes in beeld.. Zender verder geschakeld en BEELD!!!! Gebruik nu een oude AlphaCrypt CI met Firmware 3.23 en dat is de enige CI waarmee het nog werkt. Andere optie is OSCam, maar mijn beide sleuven zijn vol....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

@Adri

Dan moet je opschieten. De Ziggo kaartjes raken snel op nu ze aangegeven hebben na 1 april 2015 niet meer te leveren. Ze houden een restvoorraad aan voor de in het oude Ziggo gebied wonende abonnee's t.b.v. 2de en 3de kaart.. Voor een losse kaart wordt even €65 gevraagd.. Ben ik even blij dat ik ooit een stapeltje heb ingeslagen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisiku,

 

Ik zal snel eens op zoek gana naar een Ziggo irdeto kaart, zodat deze als 2de kaart aangemeld kan worden.

Ik wil hem met Oscam draaien, maar heb ook nog een oude orignele irdeto cam met versie 2.xx software als backup.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@Mimisiku,

 

De eerste activatie van die Ziggo kaarten gaan altijd het beste in een originele ontvanger, op die manier heb ik dat ook altijd gedaan.

De verdere update's geven in Dreambox ( achtige ) ontvangers geen problemen, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Sterker nog. Zo heb ik het ook gedaan. Bij een collega in Ziggo gebied geactiveerd. Thuis in de AlphaCrypt kwamen na 40 minuten de EMM's binnen en kwamen de pakketten vrij... Nu nog een Smargo V1 ergens scoren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...