Ga naar inhoud


Multytenne 4 lnbs's hotbird zwak


san

Aanbevolen berichten

Wie heeft er ervaring met de multytenne met 4 lnbs's heb hem net binnen satellieten zoeken was kinder eenvoudig als ik het goed heb begrepen moet je richten op de 19.2 en inderdaad ze werken alle 4 maar krijg de hotbird niet hoger als 50% voor ik dalijk helemaal geen beeld heb wat krijg jij maximaal op alle 4 de satellieten het is de 45cm met aansluiting voor 1 tuner.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Valt al helemaal niet wat zinnigs over te roepen aangezien elke type receiver weer andere waardes heeft. Onderling zijn ze niet rekenkundig te vergelijken.

Een ding is zeker dat blad is voor moderne uitzendnormen als 8psk te klein. Geen regenreserve op de 23.5 (waar alle Nederlandse kanalen zitten)

Mijn ervaring is dat als de hotbird optimaal is gesteld dat je aan de andere kant (28.2) problemen hebt.

Ik heb dat ding destijds op 23.5 "scherp" gezet en maar schakelen tussen de sats om tot een gezonde compromis te komen.

Uiteindelijk kwam de hotbird als slechtste binnen.

Zelfs later toen ik de multytenne omgebouwd heb met een technisat rotor en enkele lnb wel beeld op bv Nat Geo Wild HD maar een mals regenbuitje liet hem al wegvallen.

Tegenwoordig heb ik de multytenne enkel nog op de camping en thuis staat een visiosat 50cm met een blackultra op een rotor zijn werk te doen: "perfect!" (althans als je een multytenne gewend was...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel staat die als test in zuidholland.

Staat nu op een dm800se aangesloten maar heb ook andere ontvangers maar of ik hem nu op een dreambox zet of op een canaldigitaal tuner de ontvangst van de hotbird is zwak

23.5 snr-74% agc-96% 11.9db ber-0

19.2 snr-86% agc-99% 13.9db ber-0

28.2 snr-78% agc-99% 12.6db ber-0

heeft ben ik er verder even af gebleven.

De hotbird schiet rond een

13.0 snr-63% agc-99% 9.9db ber-0/1/2/3

Soms valt die weg.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar goed me vraag was ook wie er ervaring heeft met een technisat of multytenne of hoe ze ook allemaal mogen heten.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schuin zetten gaat niet zit met 2 klemmen aan een buis vast en die buis zit weer met 2 van die 3 poten vast gemonteerd op de muur.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjonge wat een beugel voor zo'n klein schoteltje. Je zou één van de beugels opzij kunnen zetten zodat de mast schuin komt te staan maar het lijkt me nog verstandiger een muurbeugel te nemen die je 3,5 graden schuin monteert. Dat is een stuk netter als die roestige beugels nu.
Een aluminium hoekbeugel koop je al voor €8,- in Nederland.
 

post-60869-0-88822100-1434542560.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een oude buis van ongeveer 11mtr uit de amateur tijd kan er niet af te gevaarlijk.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dan zet je hem toch niet op die pijp en plaatst gewoon een hoekbeugel.

Maar het hoeft niet hoor. Je mag hem ook gewoon recht zetten en dan ontvang je de Hotbird een stuk minder.

 

Ik heb het idee dat je er niet veel zin in hebt om die lelijke pijp weg te halen want wat is daar nu gevaarlijk aan?
Je kunt eventueel de bouten van de muurbeugels los draaien, de pijp tot op de grond laten zakken en dan het stuk onder de onderste muurbeugel afzagen of met de slijptol afslijpen. Na een paar keer is de mast ook weg.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik twee stukken lood ( +/- 10 cm op 10 cm ) van ongeveer 0,5 cm dik ( kan je gewoon snijden uit een stuk blad in lood ) . Los de onderste beugel , pas op dat de bovenste goed vast blijft zodat je de richting naar 19,2E niet verliest , en plaats één stukje lood aan de linkerzijde tussen de beugel en de pijp. Goed vastdraaien. Nu de bovenste beugel lossen en de tweede stukje lood plaats je tussen beugel en pijp nu aan de rechterkant. Alles goed aanspannen en normaal staat je schotel nu onder een helling van +/- 4 graden.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...