Ga naar inhoud


Kan ik nu op mijn laptop ook via de Gigablue tv kijken ?


havejan

Aanbevolen berichten

Hoi

 

Ik woon in het buitenland (frankrijk) en daar wij op het moment veel buiten zitten wil ik daar ook bijv. NLse tour de france programmas kijken. 

Kan ik via mijn homenetwerk realtime de programmas zien  op mijn laptop ?

We hebben een W8 en een MBA

 

Bedankt vast

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geen probleem als je GB op hetzelfde (WiFi)netwerk zit als je laptop. Type in je browser het ip-adres van je GB, dan krijg je de Web-interface van je ontvanger.

Via de gepresenteerde kanalenlijst kan je elke zender streamen.

Als je op je telefoon GB player installeert, dan kan je daar ook op kijken.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Geen probleem als je GB op hetzelfde (WiFi)netwerk zit als je laptop. Type in je browser het ip-adres van je GB, dan krijg je de Web-interface van je ontvanger.

Via de gepresenteerde kanalenlijst kan je elke zender streamen.

Als je op je telefoon GB player installeert, dan kan je daar ook op kijken.

Bedankt Perdi

kun je ook opgenomen programma's dan terugkijken of is daar speciale software voor nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, beetje aan het klooien, via het ip-adres krijg ik een mooie web-interface, op afspelen gedrukt in mijn opname lijst en er gebeurde niks ...op mijn laptop.... maar toen we binnen de tv aanzetten draaide de opname.

 

ik ben echt een nono. hoe kan ik op mijn laptop kijken. de file saven en dan afspelen  in itunes of zo ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat bedoel je met "niet optimaal" een begrip waar je van alles bij voor kunt stellen.

Ook weten we niet wat voor laptop je hebt, of welke afmeting en native resolutie je beeldscherm heeft.

 

Tenslotte is de netwerkverbinding ook een bepalende factor, HD streamen via WiFi heeft zo zijn beperkingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan naar je laptop Streamen in de kwaliteit van je ontvanger

Je kan ook streamen naar je laptop met transcoding aan, dit beperkt de bandbreedte die nodig is, helaas ook de kwaliteit ervan.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je met "niet optimaal" een begrip waar je van alles bij voor kunt stellen.

Ook weten we niet wat voor laptop je hebt, of welke afmeting en native resolutie je beeldscherm heeft.

 

Tenslotte is de netwerkverbinding ook een bepalende factor, HD streamen via WiFi heeft zo zijn beperkingen.

tja  hoe moet ik het zeggen: Het is gewoon escherp, denk dat het idd iets met de resolutoe van de laptop van doen heeft.

is een W8 packerd bell van bijna 2 jaar oud (krijgertje)

ik ben als ik stream aangesloten via kabel

 

helaas doet nu niks het meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan naar je laptop Streamen in de kwaliteit van je ontvanger

Je kan ook streamen naar je laptop met transcoding aan, dit beperkt de bandbreedte die nodig is, helaas ook de kwaliteit ervan.

beide was de beeldkwaliteit slecht, denk dat het iets met de beeldscherminstellingen moet zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of toch op het witte icoontje (ipv de blauwe) geklikt? Dan heb de getranscodeerde stream en die kan wel slechter zijn...

 

Het beeld van de GGB stream op mijn pc is een plaatje (bedraad netwerk!).

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...