Ga naar inhoud


problemen Xtrend door namaak afstandsbediening?


foulior

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een Xtrend et9500. Die al van in het begin niet te goei werkt. In ene keer kan ik geen plugins meer installeren, opnemen lukt niet altijd, kan in ene keer niet meer op de harde schijf (extern), nieuwe openpli installeren lukt ook niet altijd, ...

Ik heb het toestel binnen gedaan in de satellietwinkel om na te kijken. Die beweert dat al die problemen komen door dat de afstandsbediening "chinese" namaak is. Het is de afstandsbediening die in de doos zat toen ik het toestel kocht. Hij beweert natuurlijk dat dit niet kan.

Ik vind het vrij raar dat al die problemen komen door de afstandsbediening. ????

Ondertussen aan het wachten op een originele afstandsbediening, die hij maar niet kan vastkrijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Dat lijkt me een flink broodje baviaan/brulaap verhaal. Het enige wat de AB doet is een IR gemoduleerd signaal sturen naar de box. De box 'vangt' dat op. Klopt de 'code' dan zal de firmware die functie uitvoeren. Dat heeft verder niets van doen met plugins laden of herflashen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

denk dat je problemen kunnen komen vanuit een oudere bootloader, kijk hier maar eens naar mijn eerdere posting en download de laatste die onderaan staat, maak een folder op de USB stick met de naam et9x00 en zet daar de bootloader in. Start de box op en met CH pijltje omlaag bevestigen.
 

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/347335-welke-laatste-bootloader-voor-de-et9500/?do=findComment&comment=2314438

aangepast door Unetwork

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merci voor de hulp. Ik heb het opgegeven. Tv vlaanderen werkt ook al niet meer. Zwart beeld, geen geluid. Ik doe alles met de knoppen van front, niks werkt te goei. Ik heb een ander toestel gekocht, 1 die niet op Linux werkt. Die xtrend gaat de deur uit, die prul werkt voor geen meter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zou die ontvanger misschien ook gewoon defect kunnen zijn, en ligt dat dan aan TS zelf?

Hij is er mee naar zijn handelaar geweest en die gaf aan dat er een hardware probleem was, namelijk de afstandsbediening.

Die winkel heeft dus impliciet toegegeven dat de ontvanger niet goed werkte.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik even terug komen op het gegeven feit van Unetwork?

Is een goede bootloader niet essentieel om een goede box te hebben, dat je box met bijhorende firmware fijn draait?

Ze geven toch geen update's voor de klucht, of omdat die fabrikanten anders met hun vingers zouden moeten spelen?

Tik gerust op mijn vingers als ik appels met peren vergelijk, maar iemand ging een laptop wegsmijten, kon er bijna niks mee aanvangen, en na het flaschen van de nieuwste bios update, ging computer gelijk een speer tot zijn eigenlijke eol.

Als T.s., hem nog niet heeft gestuurd naar de eeuwige jachtvelden, dan mag die hem naar mij sturen, wil zelfs via pm onderhandelen of na pm via mail.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...