Ga naar inhoud


Advies gevraagd. ET7500, ET10000 of toch iets anders?


Zomby

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ben benieuwd wat de keuze uiteindelijk geworden is.

 

Ik zelf dacht aan de Mutant HD2400 (na het lezen van de review) maar ging toen twijfelen over ET9500 of VU+

 

Ik zoek gewoon een geinige ontvanger voor alleen satelietontvangst en koppelbaar met een NAS voor het streamen en opnemen.

Na de eerste installatie, ik denk dan aan OpenPli, moet het apparaat gewoon suf zijn truukje doen voor de komende jaren.

Aansluiten op bekabeld gigabit netwerk, optisch aan de 5.1 receiver en via HDMI aan de flatscreen.

 

Nu heb ik een originele canaaldigitaal Philips DSR flutding (waar ik nu helemaal klaar mee ben) en een toppie Topfield die dan weer wel elke zoveel tijd een paar nieuwe condensators nodig heeft, maar goed genoeg voor de slaapkamer.

 

Dus wat is de beste keuze als we betrouwbaarheid (grootste manco van de Philips) en bedieningsgemak/snelheid (+ van de topfield)  van de ontvanger voorop zetten.

 

Mutant HD2400, ET9500 of VU+ (duo, solo ??)

 

Met de vriendelijke groet,

 

E.

Link naar reactie
Delen op andere sites


de absolute topreceiver van het ogenblik is de vuduo2. ;)

 

grtz Philip

Ik geloof je graag maar ik ben reuze benieuwd wat je allemaal mooi en goed vindt aan de VU+ Duo2.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovendien is het qua techniek koffiedik kijken. Je moet jezelf een maximum budget toekennen en accepteren dat je de apparatuur koopt voor een periode van 3 jaar. Kun je hem langer gebruiken dan is dat mooi meegenomen. Nu ook Canal Digitaal, TVV en TéléSAT een CI+ gaan gebruiken is het lastig in te schatten wat de impact zal zijn op de Enigma2 ontvangers. Zonder werkende CI+ firmware heb je dan niets meer aan je ontvanger... De huidige CI+ images die in omloop zijn werken (ten dele?) op UPC en SKY DE..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovendien is het qua techniek koffiedik kijken. Je moet jezelf een maximum budget toekennen en accepteren dat je de apparatuur koopt voor een periode van 3 jaar. Kun je hem langer gebruiken dan is dat mooi meegenomen. Nu ook Canal Digitaal, TVV en TéléSAT een CI+ gaan gebruiken is het lastig in te schatten wat de impact zal zijn op de Enigma2 ontvangers. Zonder werkende CI+ firmware heb je dan niets meer aan je ontvanger... De huidige CI+ images die in omloop zijn werken (ten dele?) op UPC en SKY DE..

 

Misschien loop ik wat achter maar wat is CI+ nu weer? Ik gebruik momenteel wel een CI module voor m'n canaaldigitaal card, komt nog uit het verre verleden waarbij ik mijn ontvangers uit Duitsland haalde die dan geen geschikt card slot hadden maar wel CI sloten. Ik praat dan over 15 jaar terug. :P

 

Ik zal de forums omtrent dit eens napluizen. Bedankt voor de eerdere reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bijna alle andere boxen?

linkey precies formuleren a.u.b.

u beseft we zijn hier in een enigma2 receiver subforum

 

onder de CI+ gecertificeerde receivers zijn er enkele, zoals de technisat of technomate

en die kunnen weinig

 

je bedoelde voor de enigma2 receivers zijn er momenteel 3 en dan enkel van Vuplus en helemaal geen ET.

tot op heden (misschien komt er ook CI+ support voor ET)

 

Mutant, formuler, DMM7080, iqon en nog een aantal merken werken goed met een CI+ module.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ook hier heeft de DM800HDse de geest gegeven en ben ik dus op zoek naar iets anders. De 7500 lijkt me wel wat. Aangezien ik al jaren niet meer aan de ontvangers geprutst heb, maar alleen maar gekeken, ben ik totaal niet meer op de hoogte van wat die dingen kunnen. Daarom een paar vragen:

 

1) Moet ik er direct OpenPLi of iets anders op gooien of is de originele software vooreerst goed genoeg? Anders moet ik me daar eerst weer in gaan verdiepen.

2) Kan ik met het apparaat via UPnP ook films/series afspelen die op mijn computer staan? Dit scheelt dan namelijk weer een kastje, want nu gebruik ik daar nog een oude Eminent 7080 voor.

]-[an - Utrecht.

 

Xtrend ET7500 - Triax 88 voor 13 19.2 23.5 en 28.

Ziggo - Humax 5200C en 5300C - Samsung UE43KS7500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovendien is het qua techniek koffiedik kijken. Je moet jezelf een maximum budget toekennen en accepteren dat je de apparatuur koopt voor een periode van 3 jaar. Kun je hem langer gebruiken dan is dat mooi meegenomen. Nu ook Canal Digitaal, TVV en TéléSAT een CI+ gaan gebruiken is het lastig in te schatten wat de impact zal zijn op de Enigma2 ontvangers. Zonder werkende CI+ firmware heb je dan niets meer aan je ontvanger... De huidige CI+ images die in omloop zijn werken (ten dele?) op UPC en SKY DE..

 

Heb sinds kort een ET8000 (na mijn dm500hd), dit omdat ik 2 tuners wilde en een CI slot. In dit CI slot zit nu een CI+ module met kaart en deze werkt perfect i.c.m. openpli.

Zoals Mimisiku hier al aangaf stel eerst een budget, dan de minimale voorwaarden en kijk wat past.

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

 

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ben benieuwd wat de keuze uiteindelijk geworden is.

 

Ik zelf dacht aan de Mutant HD2400 (na het lezen van de review) maar ging toen twijfelen over ET9500 of VU+

 

Ik zoek gewoon een geinige ontvanger voor alleen satelietontvangst en koppelbaar met een NAS voor het streamen en opnemen.

Na de eerste installatie, ik denk dan aan OpenPli, moet het apparaat gewoon suf zijn truukje doen voor de komende jaren.

Aansluiten op bekabeld gigabit netwerk, optisch aan de 5.1 receiver en via HDMI aan de flatscreen.

 

Nu heb ik een originele canaaldigitaal Philips DSR flutding (waar ik nu helemaal klaar mee ben) en een toppie Topfield die dan weer wel elke zoveel tijd een paar nieuwe condensators nodig heeft, maar goed genoeg voor de slaapkamer.

 

Dus wat is de beste keuze als we betrouwbaarheid (grootste manco van de Philips) en bedieningsgemak/snelheid (+ van de topfield)  van de ontvanger voorop zetten.

 

Mutant HD2400, ET9500 of VU+ (duo, solo ??)

 

Met de vriendelijke groet,

 

E.

 

Ondertussen gekozen voor de VU+ Solo2 twin. De goedkopere variant €260,- die voor mijn doelstelling doet wat ik wens. Afschrijven van een apparaat van 399,- euries is per maand €10,- extra abbo kosten over drie jaar gerekend. Zo moet je er ook maar eens naar kijken.

 

Bedankt voor alle reacties. Wordt volgende week ergens geleverd, ben benieuwd, is mijn eerste Linux based receiver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ben benieuwd wat de keuze uiteindelijk geworden is.

 

Ik zelf dacht aan de Mutant HD2400 (na het lezen van de review) maar ging toen twijfelen over ET9500 of VU+

 

 

 

Heb zelf nog geen keuze gemaakt. Kwam een 8500 op de 2e hands gedeelte maar die was helaas verkocht :'(

 

Dus als ik geen 2ehandse 8500/9500 of 10000 tegenkom dan ben ik van plan om een nieuwe 10000 aan te schaffen. Ik ga me wel ff verdiepen in de HD2400 maar als ik voor 400 euro meer de 10000 kan kopen (nieuw) dan weet ik het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof je graag maar ik ben reuze benieuwd wat je allemaal mooi en goed vindt aan de VU+ Duo2.

@Alex 1970

 

teveel om op te noemen. ;)µ

deze box werkt op alle gebied goed.

ik denk dat de mensen die een duo2 bezitten dit kunnen bevestigen.

 

grtz Philip

 

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...