Ga naar inhoud


1 lno voor 2 satellieten.


Rene79

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

Ik ben bezig op mijn schotel van een 1 meter een multiblok met 4 lnb's te plaatsen,

nu heb ik de lnb voor astra 3 uit gericht en daar ontvang ik ook astra 2 mee kan dit kloppen.

Kort gezegd 2 satellieten op 1 lnb.

aangepast door Rene79

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Nee, de openingshoek is te klein om 2 satellieten die 5 graden uit elkaar liggen te ontvangen.

 

De 2 satellieten gebruiken echter wel transponderfrequenties die op beide satellieten voorkomen.

Wanneer je met de LNB, uitgericht op astra 3 aan je ontvanger, Astra 2 gaat scannen, zal je op sommige transponder frequenties zenders inlezen.

Wanneer je dan gaat kijken welke programma's dat zijn, zal blijken dat het Astra 3 programma's zijn, terwijl je ontvanger Astra 2 zegt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah oke dan klopt het inderdaad niet,

Ik heb op dit forum een geweldige handleiding gevolgd met foto's erbij want heb namelijk de zelfde multiblok alleen iets andere lnb.

Ik heb de schotel uitgericht op astra 1 19.2 in de handleiding staat dat ik de lnb voor de astra 3 aan de andere kant van de houder tegen de astra 1 lnb moet schuiven en verder niks, maar echter heb ik dan geen beeld op astra 3 de rest werkt wel hotbird en astra 2.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat is de schotel afmeting?

In welke regio staat de schotel?

Je volgorde van koppen is Hotbird, Astra 1, Astra 3, Astra 2?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afmeting 90 tot een 1 meter.

Volgorde van de koppen klopt die je aangaf, schoten staan in Zuid Limburg.

de afstand tussen astra 1 en astra bedrag zo 20 centimeter, maar als ik die koppen tegen elkaar aanzet ik pak een andere transporter heb ik wel signaal maar geen zenders.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor de link, maar welke lnb astra 1 of 3 moet tegen de arm aan zitten?

Maar ik heb de astra 1 tegen de arm aan staan en als ik met de lnb voor astra 3 schuif over de rail vind het totaal niks.

aangepast door Rene79

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je de lnb beugel ook ongeveer 10°schuin staan 

op welke lnb heb je de schotel uitgericht

zie afbeeldingpost-41606-0-60597200-1437084339_thumb.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie natuurlijk ook dat jou diseqc insteling goed staat

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Diseq instellingen staan allemaal uit. Switch is nog niet aangesloten

Lnb beugel hangt naar rechts helemaal naar onder tot dat hij niet verder kan. Ik zie wel dat ik een iets andere rail heb die 3 gleuven als op de foto zitten bij aan de bovenkant kan namelijk niet anders. Uitrichten heb ik zowel op astra 1 als op astra 3 gedaan, heb ik astra 1 vind hij de 3 niet en anders om ook niet de rest pakt hij wel.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, om precies te vertellen hoe de lnb's afgesteld moeten worden, zul je toch eerst moeten vertellen om welke schotel het gaat.
Gaat het om een Triax 88 van 85cm breed en 95cm hoog of om een Triax 110 van 100cm breed en 105cm hoog?
Waarschijnlijk heb je een SAB-rail.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

als je die helemaal naar onder hebt dan doe die toch maar eens een stukje omhoog+-5mm

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het probleem opgelost, ik heb signaal en beeld op astra 1 en 3, wat blijkt nou wat ontvanger had geen zenders van de astra en blijkbaar als ik verschillende scan modes gebruikt vind het meer of minder zenders.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...