Ga naar inhoud


1 lno voor 2 satellieten.


Rene79

Aanbevolen berichten

Ik heb de nieuwe ontvanger aangesloten en getest op de Horbird kanaal arte en hoppa 80% signaalkwaliteit zonder dat hij schommelt. En heb ook veel meer zenders op de Horbird.

aangepast door Rene79

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben vandaag mijn schotel aan het af stellen, daar ik gisterenavond geen zin meer voor had.

Ik heb de nieuwe ontvanger aangesloten en de schotel op Astra 19,2 oost uitgericht, en de signaalsterkte is 90% signaalkwaliteit is 75% wat ik overigs niet beter krijg.

Ik vind deze waardes vreemd omdat ze beter heb gehad, dus ik besloot mijn oude ontvanger aan te sluiten en zie op Astra 19.2 00st signaalsterkte 92 % signaalkwaliteit 99%.

 

Is dit normaal dat hier verschillen in zitten per ontvanger ?

Dat zou betekenen dat ik mijn ouder ontvanger moet bewaren voor het geval ik de schotel opnieuw moet uitrichten of bij een verhuizing,

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Satelliet ontvangers zijn geen meetinstrumenten.

De uitgelezen waarden zijn relatief ten opzichten van andere exemplaren van hetzelfde merk en van andere merken en niet absoluut.

 

Voor absolute en vergelijkbare waarden zijn meetinstrumenten nodig.

Die meten niet in % maar in dB/uV, s/n in dB, BER in een getal magnitude-6 en laten een constellatie grafiek zien.

 

Bedenk ook dat je sat ontvanger een optelsom laat zien van gewenste en ongewenste signalen.

Meer signaal is daarom per definitie niet altijd beter.

 

Zoals bijvoorbeeld in dit toestel.

 

http://emitor.se/index_htm_files/Satlook%20Color%20HD%20User%20Manual%2031-7-2010.pdf

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat kan verschillen 

dus maak je maar geen zorgen daarover 

ik heb dat hier ook, mijn db 8000 geeft minder signaal dan mijn maxdigital of amiko alien 2

mijn db 800se geeft dan weer meer signaal rara

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv, dat begrijp ik wel, maar meetinstrument heb ik niet dus vandaar dat de schotel wil uitrichten met de sat ontvanger.

 

Smeltje, Dat is ook raar dat er verschillen in zitten, ik heb dat ook met de Hotbird op mijn oude ontvanger schommelt hij tussen 24 en 46 % signaal kwaliteit op Arte en dat terwijl Arte op mijn ontvanger 75 % signaal kwaliteit heeft en die zender wat ik eerder posten met die blokjes is op mijn nieuwe ontvanger perfect. Ik ga alles vast zetten zodat het huis kan omwaaien en de schotel blijft hangen.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Rene79

Hoewel er een flink verschil is in signaalkwaliteit tussen de twee satellietontvangers, zul je merken dat bij een flinke regenbui, de zenders ongeveer even snel gaan blokken of wegvallen.
De weergaven van de signaalkwaliteit is puur een softwarekwestie. Als je die zou kunnen veranderen, dan kun je van die 75% ook zo 99% maken.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, ik had vroeger toen ik alleen op Astra 1 zat ook een signaalkwaliteit van 99% en nooit problemen gehad met windstoten regen of onweer, vandaar dat ik er vanuit ga als ik deze waarde via mijn oude ontvanger aanhoud en hem uitricht dat ik geen problemen krijg.

 

En dat het softwarematig is dat wist ik niet, ik weet niet of ik de software kan aanpassen. Maar ik heb met de nieuwe ontvanger geprobeerd vanalles maar hoger als 75% krijg ik hem echt niet.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hetgeen dus betekent dat 99% op de ene ontvanger gelijk is aan 75% op de andere ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Rene, maar of je wel of geen problemen krijgt met het wegvallen van bepaalde zenders bij heel slecht weer is sterk afhankelijk wat voor een soort transponder het is. Een zender als NGC Wild HD op de Astra 23,5 met DVB-S2-8PSK en een fec van 5/6 zal heel veel eerder wegvallen dan bijv. RTL Téle Lëtzebuerg met DVB-S-QPSK met een fec van 3/4.
 

Je kunt die waardes wel opkrikken maar dan zul je de lnb's moeten vervangen door Inverto Black Ultra's.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv, dat dacht ik ook dat het gelijk is aan de ene ontvanger.

 

Sprietje, NGC WILD HD krijg ik sowieso niet door, maar ik weet dat ik vroeger geen enkele zender is weg gevallen op de Astra 1 bij noodweer heb ik vaker gecontroleerd.

Als het zo is dan is dat toch maar dat de buien weg zijn zolang duurt het niet, en zenders genoeg.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, Ik heb tussen astra 3 en 2 exact de afstand gebruik die je opgaf, maar daar had ik niet zoveel signaalkwaliteit op nu heb ik hem hoger op de rail geschoven nu is de signaalkwaliteit een stuk beter klopt dat? En moet nu de hoek van de rail weer aanpassen?

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bij het goed vastzetten dan de schotel geen signaal verloren bent, dan heb je hem goed afgesteld.
De schuinte van de rail die ik had opgegeven is excact. Daar moet je niets meer aan veranderen want dan krijgt de lnb aan de andere zijde van de rail weer minder signaal.
Omdat de lnb's maar een kleine feedhorn hebben, zou het kunnen dat je met het iets verschuiven van de lnb een beter signaal krijgt maar het zou ook kunnen dat de schotel niet goed genoeg staat uitgericht en dat je met verschuiven van alle lnb's iets beter signaal hebt. In dat geval moet je dat natuurlijk niet doen en de schotel gewoon beter uitrichten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het goed vastzetten is de schotel geen milimeter verschoven signaal is nog steeds zelfde.

Ik heb alleen de Astra 2 een paar millimeter naar boven geschoven de andere lnb's waren perfect met jou maten dus daar heb ik niks meer aan gedaan, en de rail heb ik naar het verschuiven gecontroleerd hij staat nog waterpas.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...