Ga naar inhoud


OSCAM installeren d.m.v. OscamButler in VTI


Jürgen

Aanbevolen berichten

Nee hor, dan is er iets met de installatie fout gegaan want via VTI panel (blauwe knop) - VTI Software Manager - Softcams staan wel 16 softcams ter beschikking waaronder diversen Oscam's.

Ik veronderstel toch wel dat jij daarbij over een goed functionerende Internet verbinding beschikt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


voor die VTI niet kennen:

de softcams worden niet geinstalleerd tijdens de flash (daar dat strijdig is met hetgeen men mag aanbieden als standaard)

disussies daarover ga ik ook niet aan

 

de softcam kan men echter wel direct uit de feed installeren (let op ook de configuratie moet men separaat installeren)

dat staat allemaal heel duidelijk te lezen in de how to do ' s van deze en afgelopen maand

 

als je verkeerde stappen neemt (hetgeen ik mij niet kan voorstellen met zo een duidelijke uitleg van Jürgen) moet je eens de stappen opschrijven en ons vertellen...

meestal is het iets heel heel banaals dat men over het hoofd ziet.

 

ciao

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

My bad..... eerst moest het netwerk correct werken.

Oscam nu geinstalleerd, maar die butler lijkt niet precies wat het moet...

Misschien iets meer informatie over het probleem!!!

 

Met alleen ' ...maar die butler lijkt niet precies wat het moet...' kunnen wij niets.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat wilde ik ook weten maar een uitleg volgt hopelijk

we kunnen niets verder adviseren als je zelf verzaakt de essentiele informatie te geven

lees je eigen bericht 33

niemand weet wat je bedoeld

Bedankt voor de respons,

Ik had meerdere problemen gewoon omdat ik de install-wizard bij de installatie van vti (8.x) niet het netwerk geinstallerd had.

Wilde het doen achteraf maar deed het op de verkeerde plaats. Ondertussen is het opgelost, connecties werken perfekt.

Wat oscambutler betreft; de server.conf file moet dus aangepast worden, is gebeurt.

Maar de dvapi file waarvan sprake is niet te vinden ofwel kijk ik niet op de goede plaats. In /etc/tuxbox/config staat er niets daaromtrent.

 

vr.gr.

 

PS bijgewerkt voor tvvlaanderen natuurlijk en server.conf moet zijn oscam.server

aangepast door mate41

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je de server.con file moeten aanpassen?

Als je de Oscam Butler goed invult is dit niet nodig.

 

Ik heb nu intussen 3x volledig verschillende verse installaties zonder problemen uitgevoerd en dit zowel met interne sharing als zonder.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

als oscam gestart is moet je even opletten

voor een seca3 kaart wordt in Oscam butler de CAID voor Canaldigitaal gebruikt

dus:

[reader]

label            = canaldigital_seca3

caid            = 0100

detect            = cd

ident            = 0100:00006A

 

voor TvVlaanderen moet je dit wijzigen in

[reader]

label            = tvvlaanderen_seca3

caid            = 0100

detect            = cd

ident            = 0100:00006C

 

en in de dvapi <> daar hoort in te staan

P: 0100:00006C

Hier is dus die "dvapi" file waarvan sprake.

Het wordt niet bij vermeld dat die zelf moet aangemaakt worden, en niet waar die moet geplaatst worden.

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

...Het wordt niet bij vermeld dat die zelf moet aangemaakt worden, en niet waar die moet geplaatst worden.

 

Zoals ik al eerder schreef, tot nu toe heb ik bij een nieuwe installatie en gebruikmaking van Oscam Butler nog niets heb hoeven toe te voegen.

Dus er was voor mij ook geen reden om te vermelden dat een diapi file moest worden aangemaakt.

 

Nu heb ik tot nu toe alleen maar Canal Digitaal installaties uitgevoerd en schijnbaar moet bij het aanmaken van een TVV installatie wel iets worden toegevoegd.

 

Misschien dat één van de TVV gebruikers hier een aanvulling schrijft want ik kan het niet testen.

 

Overigens ben je nu ook weer erg summier met het verstrekken van informatie want functioneert het nu bij jouw of niet?

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Misschien dat één van de TVV gebruikers hier een aanvulling schrijft want ik kan het niet testen.

 

Overigens ben je nu ook weer erg summier met het verstrekken van informatie want functioneert het nu bij jouw of niet?

Bedankt voor je patience.

Tot nu heb ik zowat alles geconfigureerd, denk ik.

Ik ben toe aan de zenders/kanalen, ttz TV Vlaanderen die ergens moet vandaan komen.

Dit zal dan waarschijnlijk de laatste stap zijn.

Mijn tuner A is geconfigureerd op hotbird,astra1.2 en 3. Inclusief de LNB's. En de satelliettest werd uitgevoerd waarbij hotbird wat moeilijk ligt maar de andere 3 zijn goed en belangrijkst voor het ogenblik.

Ik zou alle kanalen kunnen zoeken maar ik heb maar tvvlaanderen nodig voor het ogenblik, en ik zie nergens hoe ik die selectie zou kunnen uitvoeren om alleen dat bouquet op te laden.

Ik heb dus de kanalen van TVVlaanderen op dreambox edit gezet en geupload naar mijn vu+.

Bij de één hd bv heb ik goede snr en agc maar geen beeld.

 

vr.gr.

aangepast door mate41

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik nu dat jij nog geen zenderlijst van TVV geladen hebt?

Zo niet dan kun je natuurlijk één van vele zenderlijsten via dit forum downloaden maar op dit moment lijkt het mij gemakkelijker om de TVV zenderlijst via FastScan binnen te halen.

Als je FastScan nog niet geïnstalleerd hebt kan dat via VTI Panel - Software Manager.

FastScan is daarna te vinden onder Menu - Instellingen - Zenders zoeken.

Kies bij provider wel voor TV Vlaanderen maar dat lijkt mij wel duidelijk.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat nu tragisch is, c.q. lijkt, is dat u niets maar dan ook niets heeft aan die butler plugin indien U een afwijkend CAID heeft en dus ook met multicrypt te maken heeft welke een dvbapi aanpassing behoeft

 

nu hebben we dus een schrijffout dvapi t.o.v. dvbapi ontdekt in voorafgaande uitleg

sorry

en die dvbapi welke de prioriteit vastlegt kunt u in het oscam webinterface heel simpel aanpassen

 

de dvbapi schrijft u zelf en staat vanaf dat moment ook op dezelfde plek

 

 

 

post-30989-0-64810000-1440595666.png

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...