Ga naar inhoud


Maximum E-85 Multifocus.


VuMAD

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben mezelf aan het oriënteren voor deze schotel voor de ontvangst van de vier satellieten.

Mijn vraag is of dit een goede kwaliteit schotel is de Maximum E-85 Multifocus.

Wil de vier satellieten hiermee gaan ontvangen.

13 19.2 23.5 28.2

Is hij bijvoorbeeld beter dan een Triax of een Fuba.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste VuMAB

Een Maximum E85 is zeker geen slechte schotel. Het voordeel t.o.v. een Triax dat je een stabiele rail hebt en dat je nog verder uit kunt breiden met meerdere lnb's.
Op een E85 zul je wel 1 smalle lnb moeten nemen voor de Astra 19,2 maar die is toch sterk genoeg. Dat levert dus weinig problemen op.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Fuba DAA-850 is een prachtige degelijke schotel maar zeer problematisch voor multifeed.
Ten eerste kun je er wel een rail voor kopen maar die kun je niet schuin zetten. Dan moet je zelf iets verzinnen om heel de schotel schuin te zetten en dat gaat niet eenvoudig. Dat kan alleen door zelf de mastklem flink te veranderen.
Verder het probleem dat je geen normale lnb's kunt gebruiken maar smalle moet gebruiken die over het algemeen meer last van regendruppels hebben. Dit komt omdat je deze schotel niet kunt vergelijken met een Triax 88 die 95cm hoog is. De Fuba DAA-850 is maar  85cm hoog en daardoor moeten de lnb's dichter bij elkaar staan.
 

post-60869-0-45685100-1439583018_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Fuba DAA-850 is een prachtige degelijke schotel maar zeer problematisch voor multifeed.

Ten eerste kun je er wel een rail voor kopen maar die kun je niet schuin zetten. Dan moet je zelf iets verzinnen om heel de schotel schuin te zetten en dat gaat niet eenvoudig. Dat kan alleen door zelf de mastklem flink te veranderen.

Verder het probleem dat je geen normale lnb's kunt gebruiken maar smalle moet gebruiken die over het algemeen meer last van regendruppels hebben. Dit komt omdat je deze schotel niet kunt vergelijken met een Triax 88 die 95cm hoog is. De Fuba DAA-850 is maar  85cm hoog en daardoor moeten de lnb's dichter bij elkaar staan.

 

Je (technische) verhaal klopt van a tot z, natuurlijk. Toch wil ik er even wat punten tegenover stellen.

 

De Fuba DAA850 was voor mij de opvolger van een Triax 88.

 

Ik had op de rail van de Triax 88 een rail met -ook al -4 twin Alps lnb's. Zonder schoren. Nogal windgevoelig en het gewicht van de lnb's liet de rail ook wat doorhangen. (Kostte signaal.)

Een doorhangprobleem is met de Fuba niet aan de orde.

 

Ik heb bij smalle Alpsen altijd weinig (over)gevoeligheid voor regendruppels geconstateerd. Ik denk dat de twin en quattro Alpsen zich inmiddels door de jaren ook wel hebben bewezen. Ze worden nog steeds redelijk verkocht (Ondanks dat ze, dacht ik, niet meer worden geproduceerd.), zo constateerde ik nog onlangs weer bij een grote dealer hier in het noorden.  

 

Eigenlijk ben je op de Fuba alleen Alpsen/smalle lnb's nodig voor Astra 1 en 3.

En ook al staan ze tegen elkaar aan nog steeds iets off focus, veel consequenties heeft dat niet voor de toch al sterke ontvangst van deze 2 sats. 

Ik lees regelmatig in replies van jou dat 1-2 mm afwijking op deze sats acceptabel is.

 

Zoals je weet, is de schotel schuin te zetten met een zelf te (laten) maken van een eenvoudige adapterplaat.

En de rail bij deze schotel is van onverslijtbaar materiaal en zeer stabiel. 

 

TS gaat nu waarschijnlijk voor een E85. Ook een degelijke schotel.

 

Bijgaand nog even een foto van een mogelijke adapter voor de schotelskew van bv een Fuba.

post-40925-0-49586600-1439632903.jpg

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, VuMAD.

 

Ik heb ook een Maximum E85 en ontvang er probleemloos 16°E,7°E (centraal),3°E en 5°W mee.

Graag had ik ook nog de zwakkere Badr4 op 26°E erbij gezet, maar ontvang enkel reflexies van 23°E en 28°E.

Ik denk dat die schotel daarvoor niet groot genoeg is.

Voor de satellieten die jij wil ontvangen, mag dat geen probleem zijn.

 

Satfeeds-DX

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou even op het internet gekeken maar dat valt niet mee.

Ik wil in ieder geval GEEN KLOON bestellen maar een originele Maximum E-85 Multifocus.

Weet iemand een vertrouwd adres van een Dealer waar ik een donker grijze originele Maximum E-85 Multifocus kan bestellen

Liefst in de omgeving van Arnhem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Onze forumregels staan het noemen van een dealer niet toe.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de winkel kan je de originele Maximum e-85 bestellen (ik heb die van mij daar ook aangeschaft) en deze wordt gratis verzonden.

 

Ik vond het belangrijk om de schotel fysiek te mogen bekijken om de constructie te beoordelen. De LNB-arm is enorm stevig, de schotel wordt eraan vastgebout. 

 

Het geheel is van staal, dus zwaar en erg stijf, en er zit een knalharde coating op. Omdat de steigerpaal te hoog uit kwam, heb ik een lipje op de mastklem iets verbogen met een tang, en dan barst de coating er af. Na montage en uitrichten heb ik de klemmen en de bouten met zinkspray behandeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...