Ga naar inhoud


Linux op acer travelmate dual core 3gb doenbaar 80Gb hdd.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

Omdat ik gelezen heb, dat linux beter overweg kan met rs232 over usb, zou ik zondag in mijn acer een andere hdd plaatsen en daar linux op plaatsen. Kan ik beginnen met een hdd van 80 Gb?

Of toch beter tijdelijk een ssd van 120 gb?

Heb vroeger nog linux geinstalleerd, zal zo moeillijk niet zijn zeker? En misschien wel het moment om beetje bij beetje over te schakelen.

Later het vervolg, en tips trucs en weetjes welkom.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


over acer travelmate kun je eventueel iets vinden onder hardware bij deze distributie https://en.opensuse.org/HCL:Laptops

 

maar je kunt ook als die Acer van USB kan booten helemaal niets uitbouwen en hdd vervangen maar gewoon direkt booten van de USB stick > hier krijg je het

 

Dat is veel sneller geregeld en weet je meteen of je dat com probleem opgelost krijgt onder linux.

En als dat gefixed is met de com poort herstart je gewoon weer onder windows.

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier diverse schijven liggen, en die acer is eigenlijk een beetje een speel laptop. Nu draai ik er kubuntu 14. op.

t'is weel iets heel anders dan windows, maar het mag er wezen. Maar of linux het ooit halt tegen windows? Ik twijfel.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel wat uitgebreider dan windows, welke mogelijkheden je al hebt, via netwerken, is windows daarin vergeleken niks.

Ik zie zelfs, dat met linux, je meerdere werkgroupen kan gebruiken, wat ik nog niet gevonden heb bij windows.

1 ding dat ik nog niet vond, zijn de gedeelde schijven zien in windows, van die linux machine.

Die heb ik gedeeld, en ook de nodige samba geïnstalleerd op kubuntu.

Ik zie dat je ook veel meer mogelijkheden heb met het geluid.

Ook het werken op verschillende bureaubladen, vind ik voor bepaalden mogelijk een voordeel.

Maar door de complexiteit, zie ik mijn beperkte kring nog niet overgaan naar linux, zelfs die die windows 10 niks vinden, en halsstarrig op 7 zullen blijven.

Vraag me zelfs af, of scholen de opdrachten die ze geven aan leerlingen, zouden aanvaarden, als ze die maken op een linux machine.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn manieren om dat aan te koppelen, beste sattv4iedereen

 

enkele basis kwesties zijn in Kubuntu 14 misschien wat lastiger vinden dan in Opensuse kde onder de yast2 (configuratie)

hier zo als ik dat heel snel inricht en met NFS en / of samba

 

een tip is natuurlijk dat de Hostnamen van alle netwerkleden bekend zijn in je Linux kassie (dat zie je ook bij afbeelding 24)

post-30989-0-58806100-1442252240.png

post-30989-0-79947000-1442252517_thumb.png

post-30989-0-70833100-1442252524_thumb.png

aangepast door Tonskidutch

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier diverse schijven liggen, en die acer is eigenlijk een beetje een speel laptop. Nu draai ik er kubuntu 14. op.

t'is weel iets heel anders dan windows, maar het mag er wezen. Maar of linux het ooit halt tegen windows? Ik twijfel.

Eerlijk gezegd zou ik die overschakeling wel kunnen maken, ik vind Linux Mint een heerlijk OS en is gebaseerd op Ubuntu en vrijwel alles wat je onder Windows hebt heb je tegenwoordig ook voor Linux. Heb je een probleem even google en je hebt je antwoord want de support is enorm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...