Ga naar inhoud


How to Duo LNB 4 aansluitingen en Diseqc tuner instelling


yoda

Aanbevolen berichten

Simpele vraag, simpel aantwoord.

 

VU+ solo2, eerste installatie (ondertussen de 6e ofzo beetje pielen met diverse systemen vti, openpli e.d.)

 

Ik heb een duo LNB voor 19 en 23 astra met 4 aansluitingen.

 

2 aansluitingen naar de vu+, 3e naar een topfield, slaapkamer, 4e not used

 

tuner A configuratie : 

 

Simple, diseqc A/B, 19 en 23

 

Laatste keuze in het menu, stuur signaal naar Diseqc bij wisselen sateliet Ja/Nee

 

Wat vul ik hier in ? (en waarom)

 

Tuner B configuratie heb ik nu : zelfde als tuner A

 

Ik heb een CI module en CD kaart en dat werkt prima, zie alle zenders van het abbo. Heeft softcam dan nog wel een toegevoegde waarde of is dat alleen nodig als je geen CI module heb en de CD kaart in de kaartlezer gebruikt. Ik lees heel veel over softcam gerelateerde vragen en antwoorden maar eigenlijk nergens wanneer het zinvol is om te gebruiken.

 

Als ik dan toch aan het typen ben.

 

Als eerder gesteld 3 aansluitingen op de duo lnb vanuit 2 apparaten. Welk apparaat/aansluiting verzorgt nu de stroomvoorziening van de lnb. Gaat dit nog goed als elk apparaat/aansluiting stroom naar de lnb stuurt of moet alleen 1 aansluiting de stroom leveren ? Het werkt allemaal wel maar of het nou helemaal goed is ingericht.

 

Verder ben ik ernstig tevreden over de Vu+ een wereld van verschil met de CD Philips DSR

Link naar reactie
Delen op andere sites


mooi heb je beeld? :grin:

 

dat de solo2 tuner B ingang als preferent neemt is de reden dat je eigenlijk altijd alle tuners helemaal ingevuld hebt en geen shortcuts gebruikt

 

Ja ik heb beeld, eerst ook alleen 1 kabel aangesloten en die moest op ingang 2 (B) volgens de documentatie. Dus braaf gedaan en dan A op doorlussen naar B ingesteld en dat werkte prima. Maar wat dan als je kabel 2 ook aansluit Dan wordt het opeens een vraagteken die jij hebt weggenomen.

 

Jouw voorstel van instellingen toegepast en ik heb beeld moet nog wel even controleren of ik iets kan opnemen maar moet ik eerste even de koppeling naar een NAS volbrengen. Kan al streamen vanaf de nas dus opnemen op een nas moet dan ook wel lukken.

Dan weet ik zeker dat beide tuners werken.

 

Dan rest alleen nog de keuze openpl, VTI, zwartgat, openAtv of toch gewoon de fabrieksinstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die keuzes zijn lastiger dan ge denkt

 

preferente tuner bij uw solo2 is B

die moet een coax kabel hebben

beter noch allebeide hebben een coaxkabel

 

ach,

dat met je NAS is simpel

samba Workgroup identiek

de networkbrowser dan daarna gebruiken

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...