Ga naar inhoud


Triax lnb arm vastzetten zonder schoren?


lujo

Aanbevolen berichten


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik snap werkelijk niet waarom je op de aanschaf van schotel en lnb zou bezuinigen.

Met name de investering in een goede kwaliteit schotel verdien je dubbel en dwars terug. Gemiddeld toch het onderdeel van de setup

die het langste meegaat en "beeldbepalend"

Ik heb inmiddels mijn eerste visiosat 58 cm schoteltje van 15 jaar terug weer in gebruik. Ben er even met de hogedrukreiniger overheen geweest en hij oogt ook weer als nieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De populariteit van de Triax zal zonder meer te maken hebben met die optionele, kantelbare bijbehorende multirail.  

Er zijn genoeg schotels met een optionele multirail, maar die is dan weer niet kantelbaar, of biedt slechts plaats aan 2 of 3 lnb's. Of de houders geven problemen bij de lnb breedte en dus de posities 19 oost en 23 oost.. 

De Kathrein biedt wel duo, maar tegen een behoorlijke prijs als je de eigen Kathrein optie neemt. 

 

Toch zul je na enig zoeken (op internet) best schotels van betere kwaliteit tegenkomen waar een multirail op past. En als je wel zo handig bent schoren te knutselen, waarom kun je dan niet een schotelklem/constructie aan de achterkant van een duurdere, degelijkere schotel  knutselen waarmee je de hele schotel inclusief rail in de juiste stand kunt kantelen?

 

Wat een verschil: de wiebelende klaparm van Triax (met wellicht het gewicht van 4 duo lnb's) en het een stuk gegoten skelet van bv een Kathrein. Wie weet welke novemberstormen we weer tegemoet gaan.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...