Ga naar inhoud


Geen ontvangst van bepaaldekanalen Astra3


zoekende

Aanbevolen berichten

Op mijn vuduo ontving ik op de Astra 3 geen radio zenders meer. Hierop is een draadje gestart zonder resultaat. Heb nu de LNB vervangen door een Black Preminium. Resultaat geen. Nogsteeds geen radiozenders en nu ook geen ontvangst van NPO 1+ 3 Net 5 Veronica en op omroep Limburg na geen regionale zenders. Ontvangst is 85% en signaalsterkte 95%. Nieuwe kanaalsetting van Hans. Is het mogelijk dat de kanalenkiezer(S ) kapot zijn? Geen problemen op 13,5 19 en 28,2. Gaarne jullie advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je de LNB al vervangen hebt: kabels controleren, DiseqC switch controleren.. Desnoods even poortje wisselen.. Doe de aanpassingen wel als de boel echt uit staat....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zenderlijst defect?

Probeer eens een andere zender lijst,

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles nagelopen. Blijkt dat de horizontaal gepolariseerde kanalen niet worden gevonden. Lnb is vervangen door een nieuwe Black Preminium. Wat kan ik nog nalopen? Twee kapotte LNB's of een kapotte tuner? Vond op internet geen tuner voor een vuduo. Graag advies en een evt link.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Horizontale kanalen ontvangen betekent dat er 18 volt op de LNB moet staan.

 

Wat voor antennekabel gebruik je?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv, de kabels gaan al enkele jaren mee. Kabel van lnb naar disecq zijn van goede kwaliteit. Software matig staat de 22v aan. Zou ik nu op het eind van de kabel 22v moeten meten? Het typische is toen ik vooraf de LNB kop wisselde ik wel de (TV) zenders ontving. Weet niet de polarisatie van de radiozenders. Hoe elimineer je fout in de kabels (2) naar de diseqc zijn reeds omgewisseld, de LNB ( zet morgen de oude lnb terug en de functie van de kanalen kiezer. Heeft deze een invloed op H en V?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

als 13°,  19° en 28° wel normaal werkt, en als de kabel tussen de LNB en diseq switch reeds vervangen is evenals de LNB,

 

dan is er nog een mogelijkheid.

 

En dat is de diseq switch vervangen

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor de vertikale zenders zet de ontvanger 13 volt op de kabel, voor de horizontale 18 volt.

Wanneer je kabel een te hoge weerstand heeft zal je een spanningsval hebben en boven geen 18 volt meer aanbieden.

Onder een bepaalde drempel schakelt de lnb terug naar verticale polarisatie.

Dat de kabel al enkele jaren meegaat en van goede kwaliteit is geeft nog steeds geen antwoord op de vraag wat voor een kabel je gebruikt.

Of je hebt een overgangsweerstand, bijvoorbeeld de buitenmantel is gecorodeerd en maakt geen goed contact met de massa van de plug of je kern van de kabel maakt geen goed contact.

Wanneer je een kabel gebruikt met een metalen kern zou dat ook een oorzaak kunnen zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je opmerking over de zenderlijst, heb je die nu al een keer vervangen voor een lijst van een andere maker?

Je geeft aan dat die lijst goed is, hoe heb je dit gecontroleerd?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op VTI staan alleen zeer oude Zenderlijsten. VTI kan ik niet verwijderen zie ander draadje. Heb een oudere zenderlijst  gedownload. Blijft over de aansluitingen (3) op de LNB de aansluitingen van de 2 diseqc's schoon te maken. Het zijn dikke bruine kabels. Kan het nu in het donker niet zien. Alles draaide normaal tot aan de radio-ontvangst klachten. Ga morgen nieuwe aansluitingen op de LNB maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dikke bruine kabels?

Ik ben benieuwd wat voor kabels dat zijn.

Ik zou in ieder geval de pluggen er opnieuw aanzetten.

Kijk dan meteen of het een koper of ijzerkern kabel is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...