Ga naar inhoud


Vu schakelt niet naar 23,5


Puch

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik mijn Vu+ duo vervangen door een Vu+ duo2

 

Alles ingesteld, tot daar geen problemen.

 

Echter wil hij niet schakelen naar zenders op 23,5°

Zappen tussen zenders 19,2° en 28,2° gaat prima, maar van het moment dat ik naar een zender op 23,5° zap krijg ik de melding "Afstemmen mislukt".

 

Schakel ik terug naar een zender 28,2° of 19,2° dan lukt dat prima.

 

Nu is het eigenaardige: als ik schakel naar een zender op 23,5° krijg ik die melding, maar haal ik even de coax van de tuner en steek ik hem terug dan heb ik wel beeld en kan ik prima zappen tussen zenders op 23,5°. Van het moment dat ik weg zap van de satelliet en terug zap krijg ik opnieuw de melding "Afstemmen misluk". Coax eraf en terug erop en beeld.

 

Nog iets: 

Als ik een zender op 28,2° of 19,2° als opstart zender instel lukt dit prima.

Stel ik een zender in op 23,5° dan krijg ik na het opstarten "Afstemmen mislukt".

Ook idem hier, na even kort de coax eraf en terug erop heb ik beeld op 23,5°

 

Wat kan hier het probleem zijn?

 

Configuratie:

Vu+ Duo2 met laatste OpenPli

2x enkelvoudige DVB-S2 tuners

Tv-Vlaanderen abo.

 

Greet, Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zou in de eerste plaats nooit een coax loshalen en weer terugsteken terwijl deze 'live' is! Een klein tikje met de kern tegen de mantel en het is gedaan met de tuner.. In elk geval bekabeling nalopen van met name de DiseqC switch en de kabel die naar de LNB gaat... Als alles goed staat ingesteld qua tuner en de boel gecontroleerd is kun je eventueel nog de herhalingsfrequentie van het DiseqC commando instellen... Misschien dat de DiseqC net de omschakelpuls mist..

Link naar reactie
Delen op andere sites

is op sommige plaatsen te vinden dat de Vu duo2 de Spaun dingen niet lust.Som is het een kwestie van gewoon 1 voltje extra via de settings te geven om alles te laten werken.Vu houd daarentegen wel van de Triax switchen.Zelfs de spotgoedkope dingen die ik via internet gekocht heb werken er prima mee.Had hetzelfde probleem met een DM en switch veranderd naar spaun en daarmee ging het dan wel.De omgekeerde wereld :)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schijnt niet helemaal lekker te werken Vu Duo-2 met spaun diseqc.

Hmm, door jou opmerking ben ik wat verder gaan experimenteren en ben er nu achter gekomen dat de switch die op tuner A zit waarschijnlijk de geest aan het geven is.

De voorkeurstuner keuze stond op automatisch en dan kiest hij altijd eerst tuner A

Ik heb de voorkeurtuner keuze dan even op B gezet en voila hij switch zonder problemen van zenders 23,5° naar een andere satelliet en terug.

 

Als ik de coax van de tuner verwijderde en er terug opstak gaf die waarschijnlijk net ietsje meer puls waardoor de stervende switch toch schakelde.

Straks een nieuwe switch plaatsen en kijken of het opgelost is.

 

Bedankt voor het meedenken.

 

Topic mag dicht.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zelf na herstart werkte hij prima.

 

Ik heb de kabels van tuner gewisseld en de voorkeurtuner terug op auto gezet.

Herstart en ja hoor hij start mooi op één HD wat mijn opstart zender is en dat via tuner A

 

Nu werkt het schakelen op de B tuner niet, dus het probleem zit dus zeker in de switch.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...