Ga naar inhoud


TV Vlaanderen valt uit bij zappen


muesli

Aanbevolen berichten

Ondertussen heb ik ook gemerkt dat het telkens is wanneer ik op een zender terechtkom die niet in mijn pakket zit dat de cccam crasht. Die bouquetten (o.a. van TV Vlaanderen) houden geen rekening met wat in jouw betaalde pakket zit en wat niet. En dat ken ik niet van buiten hoor. Dus als je gaat zappen en je ziet een interessant programma probeer ik dat uit. Vroeger lukte dat steeds maar kreeg ik telkens een berichtje: zender niet beschikbaar. Nu komt die melding niet meer maar crasht de cccam en kun je de stroom uitzetten om alles opnieuw op te starten. Doen ze dat opzettelijk bij TVV?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

oplossing : prio file. Ze sturen verschillende coderingen door elkaar en cccam heeft daar problemen mee.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens jongens toch, wordt er eigenlijk wel gelezen wat in die reacties staat.

Smetje limb, Bellejt, Ringlord, allen geven hier een oplossing, de link die Ringlord opgaf leid je zelfs regelrecht naar een kant en klare CCcam.prio file, ook ik schrijf plaats een prio file of installeer OSCam, dat is 2 minuten werk.

Wat doen ze? Ze gaan een update doen van Open Pli.   

Waarom dan hulp inroepen als je liever blijft aanmodderen, de oplossing wordt aangereikt en je negeert ze.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

het kan wel zijn als je nog een oude Pli in de box hebt, je niet, automatisch, de juiste OSCAM files kan downloaden.

 

Dus eerst Pli updaten is zo slecht nog niet.

De waarschuwing krijg je automatisch als je Pli update.

Dit wil alleen maar zeggen dat als de box na de update niet meer werkt, dit mat de update te maken heeft.

Normaal gaat het goed, heb je pech dan werkt de box niet meer en moet je handmatig terug flashen, wat ook niet zo erg is.

 

Dus ik zou eerst updaten en als dat goed gaat OSCAM instaleren uit de Pli Feed.

 

mvg

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

het kan wel zijn als je nog een oude Pli in de box hebt, je niet, automatisch, de juiste OSCAM files kan downloaden.

 

Dus eerst Pli updaten is zo slecht nog niet.

De waarschuwing krijg je automatisch als je Pli update.

Dit wil alleen maar zeggen dat als de box na de update niet meer werkt, dit mat de update te maken heeft.

Normaal gaat het goed, heb je pech dan werkt de box niet meer en moet je handmatig terug flashen, wat ook niet zo erg is.

 

Dus ik zou eerst updaten en als dat goed gaat OSCAM instaleren uit de Pli Feed.

 

mvg

 

mvg

 

Ik denk dat ik dit dan zal doen op een ogenblik dat men hier niet TV kijkt zoals nu het geval is (zondagavond).

Mocht het toch verkeerd aflopen dan duurt het wel even vooraleer alles hersteld is en dan krijg ik de woede van mijn huisgenoten op mij. :whistle: 

Nog een vraagje tussendoor: wanneer ik toch moet flashen blijven de opgenomen films op mijn HDD onaangetast of neem ik die eerst over op een DVD?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Menu's kunnen verschillen, want ik vind niet onmiddelijk terug welke linux ontvanger.

Maar ik raad ook oscam aan, op oscam sectie staan genoeg juiste config files. Ik zou beide kaarten in de lezer gebruiken,tenzij je even naar die andere wil zien. Want in de module kan je geen 2 zenders openen op verschillende transponders. Met oscam wel.

Gebruik wel een oscam vanuit een betrouwbare plaats.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo iedereen

 

dit heeft helemaal niets te maken met tv vlaanderen , maar alles met de cam emulatie . Bij mij is dit verschijnsel  zeer sporadisch , ik kan het dus niet reproduceren door de zonet uitgevoerde handelingen te herhalen die dit veroorzaakt hebben .  Het heeft te maken met het wisselen van control words  in de emulatie ,  met name de langere control words.  Voor mij is het voldoende , en telkens van de eerste keer ok , om de ontvanger in standby te zetten en terug aan te zetten.  Het is wel zo , dat je zoveel kan switchen tussen de zenders als je wil  het zal dan nooit gebeuren.  Het gebeurt pas (en dan nog  zeer sporadisch ) bij het langere tijd kijken naar een bepaalde zender (minstens één uur of langer )  en dan te willen overschakelen naar een andere gecodeerde zender uit het pakket.  Dewelke zenders het precies zijn weet ik niet maar het moeten er zijn met lange control words.  Wanneer dan overschakeld wordt , blijkt dat de que met control words vol zit , en dan loopt de boel vast.

 

Verder onderzoek zou nodig zijn  om uit te vissen hoe dit gereproduceerd kan worden maar het is zeker niet één HD , want dat zou opvallen tijdens mijn gebruik . Let wel dit verschijnsel is reeds  meer dan 5 jaar aan de gang omdat ik nog altijd met dezelfde cam emulatie werk als 5 jaar geleden  (na de kaartwissel mediguard seca 3 van 2008)  . 

Ik heb deze info ergens gevonden , ik weet niet meer juist waar , maar volgens miij is deze correct.

 

hereberie1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hereberie1234,

Klopt volledig wat je zegt, kan hele avond goed gaan zonder problemen, maar gebeurt vooral bij het zappen op
France2HD in mijn pakket van TV-Vlaanderen, Mezzo HD en Motors HD en Fox Sports 2 HD Int.

Laat dit nu net de zenders zijn die ook met Viacess werken en dus multiple coderingen hebben.


Het zijn voor deze zenders waarvoor uitsluitend momenteel een witte "nieuwe" ci-module van Canal Digitaal/TV Vlaanderen nodig is.
Dit wordt ook zo door hen gecommuniceerd.

Omdat ik vrij regelmatig naar Fox Sports HD Int. kijk heb ik deze in de officiële laatste module gestoken.Uiteraard heb ik dan minder functionaliteiten maar wel het voordeel dat dit nooit blijft hangen en als moeder de vrouw eens kijkt niet moet softcam herstarten via menu want daar heeft zij geen kaas van gegeten. Mijn ervaring is als je van deze zenders wegblijft, en al zeker als ze niet in je pakket zitten softcam niet of minder crasht.

 

Ik gebruik al heel mijn leven softcam op de VU, dus beetje weigerachtig om over te schakelen naar Oscam...

Kan je die softcam prio ook manueel opladen met usb-stick en hoe zijn dan juist de stappen, Heb dat al eens geprobeerd maar geraakte niet in de map varia...

Lang geleden hoor dat ik dat allemaal eens heb gedaan, heeft jaren goed gewerkt, nu pas met extra beveiliging van Motors TV HD
France 2 HD, Mezzo HD, Fox Sports 2 HD. Dit komt omdat juist deze zenders denk ik open waren op andere manieren ;-)

Laat het nu weer de gewone mens zijn die abonnementen heeft en betaald die in de miserie komt, alhoewel de modules gratis worden geruild door zowel Canal Digitaal of TV Vlaanderen. In België eventjes bellen met de klantenservice TV-Vlaanderen center.

Je hoort altijd slechte geluiden, maar ik heb zonder problemen toch 3 modules kunnen wisselen. 

 

gr. pieter

 


 

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan bovenstaande problemen niet bevestigen. Op iedere tvv zender zit die orca viacces codering.

Ik kan gerust uren naar een zender zien, zappen enz. Ik moet zo goed of nooit oscam herstarten, en de updates naar de kaart komen perfect toe. Beneden de tvv kaart van mijn vader en boven de cd kaart van mij, beide draaiend op oscam.

Ik schakel enkel oscam uit, als ik de bin file vernieuw. Ik heb wel een tijd geleden problemen gehad met mijn mtv europe kaart.

Het gaat erom alles te finetunen. Zelfs mijn ouders 79 en 78 jaar oud werken via oscam, en ik krijg geen melding dat de ontvanger max digital xp1000 hangt.

Als je met cccam werkt, die al 5 jaar niet meer is bijgewerkt, kan ik je wel echt oscam aanraden. Maar aangezien je andere leden ook tv zien, is het misschien raadzaam tijdelijk beide softcam te laten staan,totdat oscam feilloos werkt. Maar als je config files en voorbeelden gebruikt, die te vinden is bij de oscam sectie, zou je dit in korte tijd vlekkeloos moeten laten draaien.

Oscam wordt voortdurend geevolueerd, terwijl cccam niet meer wordt bijgewerkt, omdat deze groep uit elkaar is gegaan.

Gebruik wel een oscam.bin vanuit een betrouwbare plaats.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

sattv4iedereen,

Juist dat laatste zinnetje weerhield me er van om eens de oscam in de VU+ te plaatsen.
En zo heel veel loopt dat niet vast, enkel als je er het meeste van vergt. Zoals bvb opnemen en kijken naar
verschillende andere zenders. Idd via de officiële module lukt dat niet via softcam kon vier wel 4 verschillende programma's
zonder problemen al dan niet gecodeerd. Nu gebeurt het soms dat ik enkel nog een vrije zender kan opnemen. Op zich neem ik
nl voor mijn nonkel nogal reeksen eens op op ITV hd zoals nu het laatste nieuwe seizoen van Downtown Abbey.

Zorg voor de infrastructuur o.a. ook voor schotels in Bergerac en Manoque beide in Frankrijk. Tot nu toe werkt alles vlekkeloos overal.

Zelfs met eens een softcam herstart kan ik leven als niet te vaak voorvalt. 

Voor mezelf zal ik wel eens experimenteren en eens op een dood moment (niet in 't weekend) dan wordt hier veel tv gekeken, nu ook 24 Kitchen natuurlijk ;-) 

Hou je op de hoogte, zal me eerst eens inlezen in OSCAM zelf, want merendeel vind dat toch wat ingewikkelder. Heb nog in 't begin een Humax 5400 gehad met de key.bin files voor alle film zenders heel vroeger op 1° West, toen was 't echt een hobby, dus ben wel wat gewend, nu met vrouw, kinderen en werken kom ik daar niet meer aan toe.

Zal mijn handtekening hier ook eens moeten aanvullen was een tijdje geleden dat ik hier iets gepost heb, maar heb heel veel waardering voor deze site en raadpleeg deze nog af en toe hoor ! Chapeau voor iedereen hier..

Bedankt voor jullie reacties alvast die gedaan geweest zijn. 

In de eerste week van november ben ik thuis en de rest van 't gezin niet, zal dan eens Oscam proberen.

groetjes,

 

Pieter 
(uit een zonnig en fris Brugge)

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens gepoogd het maximum uit mijn kaartje bijgaande oscam te halen.

op ontvanger vu, 1 bekeken,1 opgenomen. op mini ariva ook gekeken (via cccam) en op de xp1000 (oscam) werd ook gekeken.

alles verliep vlekkeloos. soms ging wel de melding aan van cooldown, maar dat komt, omdat mijn oscam begrensd is tot 4 sids, omdat anders het kaartje in strafmode komt, en dit wil ik vermijden.

Het zou wel even durven gebeuren, een stilstaand beeld, maar wat de oorzaak is, is te kort om te onderzoeken. Dit komt zelden voor.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer ik dit hier alles lees vrees ik dat ik van de ene kwaal in de andere terecht zal komen. Dat die oude cccam niet meer bijgewerkt is en crasht wanneer ik op een TVV zender zap die niet in mijn pakket zit kan ik misschien verhelpen door de zenderlijsten aan te passen en alles wat niet in mijn abo zit te deleten. Ik kan nu zonder problemen twee programma's opnemen en ondertussen nog naar een ander kijken.

Een nieuwe versie van Open PLi er opzetten met risico van andere en ergere bugs en een oscam die nog niet op punt staat lijkt mij te riskant. Ik wacht dan liever tot er iets bestaat dat degelijk is en goed werkt zonder dat men een sat-tv freak of computerkenner moet zijn.

aangepast door muesli
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer ik dit hier alles lees vrees ik dat ik van de ene kwaal in de andere terecht zal komen. Dat die oude cccam niet meer bijgewerkt is en crasht wanneer ik op een TVV zender zap die niet in mijn pakket zit kan ik misschien verhelpen door de zenderlijsten aan te passen en alles wat niet in mijn abo zit te deleten. Ik kan nu zonder problemen twee programma's opnemen en ondertussen nog naar een ander kijken.

Een nieuwe versie van Open PLi er opzetten met risico van andere en ergere bugs en een oscam die nog niet op punt staat lijkt mij te riskant. Ik wacht dan liever tot er iets bestaat dat degelijk is en goed werkt zonder dat men een sat-tv freak of computerkenner moet zijn.

Is dat niet wat overdreven? Ik heb jaren pli gebruikt, en gebruik al enige maanden oscam, zonder noemenswaardige problemen.

Het is net daarom om de nieuwe coderingen en multicrypt coderingen bij zenders, dat zowel de firmware en oscam wordt bijgewerkt.

Bij alles wordt voortdurend de software bijgewerkt. En dat er eens een foutje inkruipt is normaal. Hoeveel updates zijn er al niet gekomen sinds ios 9, vanwege fouten.

En op mijn mini ariva die een cccam draait die verbonden is met mijn oscam server, kan ik probleemloos zappen, zonder problemen van bovenstaande. Zelfs mijn dm600pvr met gemini 4.1 en een cccam 2.0.11 heeft die bij sd zenders ( bvb vh-1 classics en mtv dance) een perfect beeld. Enig probleem die ik heb is met een usb tuner, waar noch de softcam en zeker tvv niks mee te maken heeft.

Als je meer kijkzekerheid wil hebben, neem een M7 bak, of wacht een tijd, totdat ze een promotie doen met hun orca bakken, maar daar zit je nog meer begrensd.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat niet wat overdreven? Ik heb jaren pli gebruikt, en gebruik al enige maanden oscam, zonder noemenswaardige problemen.

Het is net daarom om de nieuwe coderingen en multicrypt coderingen bij zenders, dat zowel de firmware en oscam wordt bijgewerkt.

Bij alles wordt voortdurend de software bijgewerkt. En dat er eens een foutje inkruipt is normaal. Hoeveel updates zijn er al niet gekomen sinds ios 9, vanwege fouten.

En op mijn mini ariva die een cccam draait die verbonden is met mijn oscam server, kan ik probleemloos zappen, zonder problemen van bovenstaande. Zelfs mijn dm600pvr met gemini 4.1 en een cccam 2.0.11 heeft die bij sd zenders ( bvb vh-1 classics en mtv dance) een perfect beeld. Enig probleem die ik heb is met een usb tuner, waar noch de softcam en zeker tvv niks mee te maken heeft.

Als je meer kijkzekerheid wil hebben, neem een M7 bak, of wacht een tijd, totdat ze een promotie doen met hun orca bakken, maar daar zit je nog meer begrensd.

Mochten ze eens wanneer iets goed werkt van alles afblijven en niet constant zitten te veranderen aan computerprogramma's en coderingen dan zou het leven aangenamer zijn en zouden ze de mensen minder problemen op de hals jagen. Met PC's is dat hetzelfde. Na enkele jaren begin je problemen te krijgen en draaien sommige programma's te traag of helemaal niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit hebben we te danken aan hackers. Als jij een winkel hebt, die ze dagelijks gedeeltelijk leegroven, zou je die ook beter proberen te beveiligen.

Echter als je dat doortrekt naar de aanbieder is de gewone eerlijke mens steeds de dupe ervan,zoals hier tig berichten staan.

Ze hebben van bepaalde zenders die extra gaan beveiligen op de hoop het commercieel cs in banden te leggen wat hen mislukt is.

Want in verweghanistan, kijken ze lustig verder via oscam, terwijl wij eerlijke betaler, deze met dezelfde oscam het beeld "zwart" blijft.

Ook die maatregels die ze kunnen ( gaan?) doen met ci+, gaan enkel wij gestraft worden. Maar iemand met connecties met iemand in verweghanistan,ali baba of de 10 chinezen wat ze hier ook roepen, zullen doen wat ze willen en gaan eens goed met ons lachen.

Ik denk dat er veel meer gedaan en mogelijk is, dan we weten, maar dat het een goed bewaard geheim is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...