Ga naar inhoud


Et9000 aansluiten voor opname en kijken tegelijk. Hoe?


MauriceW2

Aanbevolen berichten

Ik heb de volgende aansluiting:

1 schotel, 2 LNB's (op ASTRA 1 en 3), DiSEqc switch, 1 kabel naar beneden aangesloten op ingang tuner A. Tuner A is doorgelust naar Tuner B.

Als een opname start, kan ik alleen kijken naar een beperkt aantal andere zenders. Ik vermoed op dezelfde satelliet. In de zenderlijst zijn de zenders die ik niet kan zien dan grijs. Ik kan ze dan niet kiezen.

Nu wil ik dit veranderen, zodat ik alles kan kijken, ongeacht wat er opgenomen wordt. Dit zou toch moeten kunnen met een dual tuner ontvanger?

Ik vermoed dat ik de DiSEqc switch er tussenuit moet halen en op elke LNB een eigen kabel moet aansluiten. Dus twee kabels naar beneden. De een op tuner A en de andere op tuner B.

Is dit goed? (voordat ik het dak op ga)

 

En hoe weet de ontvanger welke tuner hij dan moet gebruiken? De één is dan namelijk altijd aan LNB1 gekoppeld en dus gericht op astra 1 en de ander op LNB2 en dus astra 3.

Is er iemand met ervaring op dit gebied die me kan zeggen hoe je dit moet instellen op de et9000?

Bedankt alvast!

 

 
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je zal een 2e diseq switch moeten aanschaffen en LNB's met 2 uitgangen.

Elke LNB uitgag gaat naar zijn eigen Diseqc en van daar gaat er voor elke diseqc een kabel naar de ontvanger.

Je haalt de doorlus weg en geeft in het menu aan dat elke tuner een eigen kabel heeft.

Daarna moet je alleen de tuner nog aangeven op welke diseqc poort hij welke satelliet kan ontvangen.

 

In een antenne kabel worden naast de voeding voor de LNB ook 2 stuursignalen gegeven welke in de LNB schakelaars omzetten om de juiste zender te kunnen ontvangen.

Wanneer er voor 2 verschillende zenders verschillende stuursignalen nodig zijn heb je ook verschillende kabels nodig.

Stuursignalen zijn 13 of 18 volt op de kabel en een 22 kHz. signaal aan of uit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 6 maanden later...
  • Moderator

Nee, op deze manier:

 

tuner 1 Diseqc A Astra 1, 19

tuner 1 Diseqc B Astra 3, 23

 

Tuner 2 Diseqc A Astra 1, 19

Tuner 2 Diseqc B Astra 3, 23

 

Je ontvanger zal zelf een vrije tuner kiezen bij een opname.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat ik 2 satellieten per tuner kan instellen op de box, zie hieronder een foto uit de handleiding. Natuurlijk kan ik ze wel zo aansluiten maar ik vraag me dan af wat ik moet instellen..

30ju1l5.jpg

 

En de tekst..

 

20upqmu.jpg

rws45c.jpg

 

Bedankt voor de response al...

Link naar reactie
Delen op andere sites

naxos,

de vraagsteller heeft een Extrend

jij hebt een SAB

je vraag is dus misplaatst, maar oplosbaar

 

jij zou toch enkel met autodiseqc (blauwe knop) meerdere satelieten moeten kunnen vinden

disecq A/B noemen we dat bij de tunerconfiguratie!

Tonski, bedankt, daar heb ik nog niet met geexperimenteerd. De reden waarom mijn vraag hier staat is omdat ik hetzelfde probleem heb met mijn Sab, dus ik dacht eens te kijken hoe het met andere receivers wordt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...