Ga naar inhoud


VUSOLO2 en CrossEPG na update naar VTI 9.0


Hugo1953
Ga naar oplossing Opgelost door Hugo1953,

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb twee VUSOLO2 ontvangers met VTI. Ik hou VTI altijd goed up to date, dus installeerde ik ook VTI 9.0.

De ontvangers werkten uitstekend met de laatste versie van VTI voor versie 9.0 en de enige reden voor mij om te updaten was dan ook het behoud van de mogelijkheid tot verdere aanpassingen.

Met spijt stel ik dan ook vast dat CrossEPG niet meer werkt: de RYTEC bronnen kunnen niet ge-update worden en daarmee verdiwijnt (voorlopig?) het grote genogen van een accurate EPG voor BBC1 t.e.m.4, voor mij een grote meerwaarde.

 

Inmiddels zocht ik reeds informatie over het probleem van de update van de Rytec bronnen, maar ofwel vind ik niet de juiste info, ofwel is allemaal nogal Chinees (figuurlijk!).

 

Kan iemand een eenvoudige oplossing voor dit probleem aanreiken? Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


je hebt een update gedaan naar VTI 9.0 of een geheel nieuwe Flash daarbij heb je toch helemaal geen cross epg nodig rytec volstaat en hier werkt rytec zonder problemen

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een geheel nieuwe flash, op aanraden van Jürgen in een ander topic.

De BBC zenders ontvangen geen EPG informatie behalve now-next, met uitzondering van BBC4.

Ik de-installeerde CrossEPG inmiddels, maar dat verandert niets.

Bedoelt u echt dat gewone flash naar VTI zonder extra plugins of bijkomende actie volstaat?

Voor alle duidelijkheid: op de meeste zenders inderdaad uitgebreide EPG, maar NIET voor de BBC zenders.

Enkel en alleen over deze zenders gaat mijn vraag.

 

Overigens heel erg bedankt voor deze snelle reactie en vriendelijke groet

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de BBC zenders zijn free tot air daar zou je ook zonder rytec epg informatie van moeten krijgen,heb je de rytec epg import plugin installed en heb je bij source ook rytek uk xmltv aangevinkt ?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij snapt stevie het niet.

 

Die zenders geven alleen maar EPG door wat er op dat moment op is en wat er daarna op is.

Dus die geven niet van de hele dag door. Zelfde geld op de SKY UK film zenders.

 

En via Crossepg kun je via internet epg downloaden voor deze zenders.

Deze zijn vaak wel voor een week of voor 2 weken ingevuld

aangepast door sjappie666
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap het heel goed ik zeg enkel dat je helemaal geen cross epg nodig hebt dat kan prima met rytec epg ik vraag daarom ook hoe hij die in heeft geladen mocht het niet goed zijn gegaan nog een keer proberen anders de plugin even verwijderen en nog eens installeren

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik maak ook gebruik van VTI 9.0 als ik heel eerlijk ben zitten er nog wel een aantal bugs in zoals de nieuwe gstreamer ook gaat het opnieuw opstarten niet altijd probleemloos maar het inladen van epg is probleemloos dat werkt als een zonnetje,ik heb ook niet veel andere keus er zijn nog maar weinig images voor de nieuwe solo 4k dus om even op de vraag terug te komen epg inladen moet lukken mocht dat niet het geval zijn dan doe je echt niet niet goed dan zit er ergens een probleem misschien dat bovengenoemde oplossing werkt voor jou ?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat Rytec EPG is. Er staat geen plugin met die naam in de lijst van de feed.

Wel zie en gebruik ik EPGImport, ik neem aan dat deze wordt bedoeld.

 

En EPGImport gebruik ik zeker op de goede manier met aanduiding van Rytec UK om te downloaden.

Als ik de import manueel uitvoer, worden duizenden 'events' geïmporteerd.

Maar de EPG vanBBC1 en BBC2 is beperkt tot 'now-next' en laat dus slechts het programma dat loopt + het volgende programma zien. BBC3 blijft leeg. Misschien niet onlogisch want pas actief na 20:00, hoewel ... BBC4 geeft volledige EPG voor ongeveer 7 dagen.

 

In VTI 8.2.3 had ik deze problemen ook met EPGImport maar werkte CrossEPG perfect! Soms moesten de gegevens wel manueel geïmporteerd worden. Ik herinner me wel dat ik CrossEPG op een of andere wijze moest aanpassen zodat de Rytec bronnen wel te laden waren, maar ben vergeten hoe dit in zijn werk ging.

 

Vriendelijke groet, Hugo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de plugin al eens delete en opnieuw installed ik heb dit probleem niet en ik gebruik ook VTI 9.0

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...