Ga naar inhoud


Vergelijking TV-Vlaanderen - Telenet


Kabeltje87

Aanbevolen berichten

Ik heb ook een schoonbroer die een absolute Telenet fan is.  Kan er echt niets slechts van horen.

 

2 opmerkingen hierover:

 

1. Mijn schoonbroer is aan zijn 5de digicorder toe (in 8 jaar).  Iedere keer al zijn opnames kwijt.

In zoverre dat ie nu de opnames op een harddisk recorder vanaf het analoge signaal. Kwaliteit gegegarandeerd.

En toch blijft ie Telenet fan.

 

2. Waarom duurt het dan 8 jaar om de telenet kabel in mijn straat te repareren?

 

en:
 

 

Zij moeten eerst de rechten bekomen, het is niet omdat een zender FTA uitzendt op satelliet, dat Telenet die zomaar mag toevoegen aan zijn aanbod.

Zij moeten er bandbreedte voor voorzien, apparatuur om het te coderen en te comprimeren, enz.

En ze moeten er dus vaak nog voor betalen aan die zenders ook.

 

 

En dat betaal jij dus ook netjes.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


mijn moeder heeft proximus tv en mijn beide broers hebben telenet.

 

allen zijn zeer tevreden over hetgeen ze kunnen kijken (mijn moeder is wel al aan de 4de decoder van proximus bezig in 4 jaar maar zijn allemaal gratis vervangen) en voor hen is er zelf geen discussie mogelijk om ze te overtuigen van zo een "lelijke schotel" aan de muur en de bijkomende investering die dit met zich zou meebrengen.

 

een collega van mij is zo tevreden over telenet dat hij 4 king abbonnementen afgesloten heeft (waarvan 2 met extra 5€ ), vaste telefonie en het duurste internet abbonement en dan nog voetbal en play more en die zou nooit anders willen (had vroeger nog belgacom gehad)

 

dus het is maar hoe je als consument tegenover alles staat.

 

==> wat wil je en wat ben je bereid om daar voor te betalen.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

==> wat wil je en wat ben je bereid om daar voor te betalen.

 

 

Dat is het precies.

Probleem is wel dat sommige mensen zelf niet beseffen hoeveel ze betalen, en achteraf moeten gaan bezuinigen op allerhande andere zaken omdat ze ergens teveel betalen.

 

Denk maar aan de rampen die al gebeurd zijn met smartphones, waar naderhand een rekening van honderden (en zelfs duizenden) euro's kwam.

En dan moeten wij medeleven voelen met deze oenen.

 

Ik heb maar willen antonen dat Telenet echt niet zoveel meer te bieden heeft in de basis configuratie.

Wil je meer, ja dan kan duidelijk meer krijgen bij telenet, maar dan ook aan een prijs.  Hierover wil ik verder niet ingaan, wegens dat dit geen zin heeft omdat er toch geen alternatief is.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil (als hij zijn toestemming geeft) een telenet klant zijn telefoonnummer geven, en je mag hem eens vragen, wat er meest uitvalt, de kabel tv of satelliet tv?

Dan moet dan wel een heel slecht punt zijn, want ik heb jaren kabel TV gehad (lange tijd analoog natuurlijk), dan TV Vlaanderen een tijdje, en nog analoge kabel.

Daarna digitale kabel TV.

In al die jaren herinner ik mij maar één keer dat TV eruit lag, en dat was dan een vrachtwagenchauffeur die zo'n grijs kastje meegehad had bij het parkeren.

Van TV Vlaanderen zijn er in een veel kortere periode veel meer pannes geweest dan die ene.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

En dat betaal jij dus ook netjes.

 

Willy

Ja, ik betaal dit netjes, maar dan nog kom ik bij mijn vergelijking aan 16,00€/maand bij Telenet en 16,90€/maand bij TV Vlaanderen.

En dan mis ik nog een pak zenders bij TV Vlaanderen.

En vermits ik nog een schoteltje ook heb, heb ik nog heel wat FTA zenders gratis, waar ik geen TVV abonnement voor nodig heb...

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die exclusiviteit is de bron van alle ellende.

 

Willy

Ik bedoel hier niet exclusiviteit in de zin dat zij de enigen zijn die het mogen uitzenden.

Ik bedoel dat TV Vlaanderen ze niet uitzendt.

Je kan er donder op zeggen dat de Duitstalige Belgische omroep geen exclusiviteit heeft bij Telenet, maar als TVV zelfs bespaart op de bitrate van de radiozenders, mag je zeker zijn dat er geen meer bijkan.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

==> wat wil je en wat ben je bereid om daar voor te betalen.

Maar ik betaal bij Telenet gewoon minder dan ik bij TV Vlaanderen zou betalen.

Met de zenders die ik wil zou ik bij TV Vlaanderen eigenlijk Basic+ moeten nemen, dan zit ik aan 22,90€/maand, terwijl ik bij Telenet al met het basispakket genoeg heb (16€/maand), en dan zou ik toch nog zenders missen die ik wil hebben.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik betaal bij Telenet gewoon minder dan ik bij TV Vlaanderen zou betalen.

Met de zenders die ik wil zou ik bij TV Vlaanderen eigenlijk Basic+ moeten nemen, dan zit ik aan 22,90€/maand, terwijl ik bij Telenet al met het basispakket genoeg heb (16€/maand), en dan zou ik toch nog zenders missen die ik wil hebben.

 

Dan heb je voor jezelf 100% gelijk om bij telenet te gaan.

 

Voor mij ga ik dit maar overwegen eens tvvl het niet meer mogelijk zou maken om mijn Linux ontvangers te gebruiken

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je voor jezelf 100% gelijk om bij telenet te gaan.

 

Voor mij ga ik dit maar overwegen eens tvvl het niet meer mogelijk zou maken om mijn Linux ontvangers te gebruiken

Misschien zal het nog wel kunnen.

Stel je voor dat de software van de Linux ontvangers verbeterd wordt, en je toestel 2 modules heeft, en dat TVV het niet onmogelijk maakt om zo'n module in een enigma ontvanger te gebruiken..

Dan zit je nog altijd met 2 abonnementen die je moet nemen, om iets te kunnen opnemen en tegelijk nog iets anders te kunnen zien.

Da's dan een heel hoge prijs om je vrije hardware te kunnen gebruiken, zeker als je meer wilt dan het lichtste abonnement.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder zijn keus. Maar veronderstel, dat gans de zaak rond parijs misloopt, en dat ze zouden bombarderen in belgie?

Wie heeft je dan nog de meeste kijkgarantie?

En bepaalde modules, geven wel de mogelijkheid 2 streams van 2 freq te decoderen, maar is hier niet gemeld dat het driver problemen zijn?

Linux firmware bouwers, geven de prioriteit aan softcams. Maar als groteren zoals sky verder hun kaarten gaan pairen en een ci nodig is, dan komt er hopelijk betere ci support.

Ik heb ooit de discussie bij tn aangegaan, waarom ze van hun digicorders geen verwisselbare schijven gebruiken. Mag niet, vanwege auteursrechten. Toen ik dit aanhaal dat proximus dit wel deed, was het ijzig stil. Iedere verdere vraag kwam geen antwoord.

Via een andere callcenter medewerker, gesproken over online cloud oplossing wederom hetzelfde antwoord.

Toen proximus aan de tand gevoeld over deze, en die meldde dat de schijven onderling uitwisselbaar mogen zijn, zolang ze niet copieerbaar zijn of afspeelbaar op niet proximus decoders.

Maar ja, geruchten melden dat tn volgend jaar een nieuwe recorder uitbrengt (UHD?) voor die mensen dan hopelijk een verwisselbare hd.

Maar wat helpdesk betreft, is telenet de beste gevolgd door proximus en als laatste tvv.

Bij niet werkende diensten bij tn, geven ze je snel een compensatie.

En om te eindigen: neem een modem only bij yelenet met eigen router en een gewone box ( geen recorder) of kijk je met hun. " tv met een kaartje" bijna nooit technische probleem binnenshuis.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, als het op internet staat kun je er ook aangeraken.

Maar dat is dus weer iets dat TVV niet heeft, en Telenet wel.

Bij jou hoor ik je al zeggen : voor de RTBf gebruik DVB-T, voor BRF stream het van het internet, enz.

Maar je betaalt wel meer bij TVV en je moet het dan nog overal op andere manieren gaan zoeken.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, als het op internet staat kun je er ook aangeraken.

Maar dat is dus weer iets dat TVV niet heeft, en Telenet wel.

Bij jou hoor ik je al zeggen : voor de RTBf gebruik DVB-T, voor BRF stream het van het internet, enz.

Maar je betaalt wel meer bij TVV en je moet het dan nog overal op andere manieren gaan zoeken.

 

Dit is nu net hetgeen je ons verwijt als we over de FTA kanalen op de sat spreken.  Je argumenteert ook altijd dat je een schotel kunt bijplaatsen.

Als ik dan dat argument eens gebruik, is het ineens niets meer waard.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder bedrijf heeft positieve en negatieve kanten. Zoals tvv goede kanten heeft, heeft tn dat ook, net zoals tvv en tn zijn nefatieve kanten heeft.

Voor niks is het gezegde: ieder medaille heeft 2 kanten.

Maar zeer goed begrijpelijk als er maar ėėn zaak bij je tv komt,om deze te kiezen. Zeker als het een huurhuis betreft.

Ik heb geen probleem tijdelijk een kabel door de living te leggen. Maar als je alleen woont, geen probleem, maar anders, als er meerdere bewoners zijn.

Maar zowel als iptv als kabeltv zou het gesplits moeten worden.

Een bedrijf dat het netwerk onderhoud/uitbreidt, en een ander het content.

Tvv,moet dit ook doen, net zoals bij ons elecktriciteit en gas. Natuurlijk zou je via je content aanbieder een bijdrage moeten leveren om het netwerk te kunnen onderhouden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...