Ga naar inhoud


Vergelijking TV-Vlaanderen - Telenet


Kabeltje87

Aanbevolen berichten

Kabeltje87, ik vind wel dat je nog iets moet krijgen voor je geld.

Het wordt anders een heel dure setup, met DVB-T, internet en nog een satelliet, en dan heb je nog een pak zenders niet die je bij de kabel hebt.

 

Wat die kabel splitsing van provider en onderhouder van het netwerk betreft, ik vind dat geen slechte zaak.

Het is trouwens al zo in het oude In-Di gebied, daar is Infrax de onderhouder van het netwerk, en Telenet zet er de diensten op.

Als alles goed gaat komt er overigens straks concurrentie op de kabel, met Mobistar dat ook diensten zal aanbieden.

 

Je kunt dan zeggen wat je wilt, maar TVV heeft wel nog altijd een de facto monopolie op satelliet.

De facto, in de feiten dus, het is niet verboden voor een ander om de Vlaamse zenders te bieden via satelliet, maar niemand doet het.

Voor de klant/kijker is het resultaat dus identiek.

  • Like 1

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mobistar kabel, zou wel eens dezelfde weg kunnen gaan als mobistar sat.

Voetbal en film blijft exclusief bij tn. Of ook andere zoals ment exclusief bij tn blijft, zou ik eens bij iemand moeten controleren of viacces orca erbij is.

En mobistar zal toch met sterke troeven moeten komen, om die diehards van tn over te halen, zeker als ze niet hetzelfde kunnen aanbieden.

En dvb-t, iedere tv heeft dit, en een antenne kan je voor enkele eurotjes maken, zie deze rubriek. Echter enkel vervelend dat tv fabrikanten analoog dvb-c en t dezelfde antenne ingang gebruikt.

Enige om concurentie gemakkelijker te maken, is een pvr maken, die dvb-c/t/s en ip tezamen kan ontvangen, zodat bij omschakeling dezelfde harware kan, of ten hoogste een andere ci(+). Maar dat zal een droom blijven.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mobistar kabel, zou wel eens dezelfde weg kunnen gaan als mobistar sat.

Ik denk het niet, waarom was mobistar sat geen succes ?

Omdat de meeste mensen niet zomaar een schotel willen zetten, en het TVV aanbod niet echt concurrentieel is met dat van Proximus, Telenet.

 

Voetbal en film blijft exclusief bij tn. Of ook andere zoals ment exclusief bij tn blijft, zou ik eens bij iemand moeten controleren of viacces orca erbij is.

En mobistar zal toch met sterke troeven moeten komen, om die diehards van tn over te halen, zeker als ze niet hetzelfde kunnen aanbieden.

Logisch dat film en voetbal bij TN blijven, Telenet betaalt daar heel veel voor.

Ik denk ook niet dat Mobistar moet proberen die-hard fans van Telenet binnen te halen.

Ze zullen het van een lagere abonnementsprijs moeten hebben, zeker in een eerste fase.

Mensen die de betrouwbaarheid en het gemak van kabel willen, maar het basisabonnement van Telenet te duur vinden.

Dat lijken mij klanten die anders misschien door het Basic Light van TVV zouden aangetrokken zijn.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Wat die kabel splitsing van provider en onderhouder van het netwerk betreft, ik vind dat geen slechte zaak.

Het is trouwens al zo in het oude In-Di gebied, daar is Infrax de onderhouder van het netwerk, en Telenet zet er de diensten op.

Als alles goed gaat komt er overigens straks concurrentie op de kabel, met Mobistar dat ook diensten zal aanbieden.

 

Je kunt dan zeggen wat je wilt, maar TVV heeft wel nog altijd een de facto monopolie op satelliet.

De facto, in de feiten dus, het is niet verboden voor een ander om de Vlaamse zenders te bieden via satelliet, maar niemand doet het.

Voor de klant/kijker is het resultaat dus identiek.

 

 

 

 

In het oude INDI gebied zit je nu me het nadeel , dat na het opdoeken van INDI TV , de intercommunales nietmeer investeren in de performantie van hun netwerk , enkel het nog instant houden . Heb je dan nog het buiten werking zetten van decoders , die het nog perfect deden , en die telenet toen ook nog in omloop hadden ( identiek dezelfde ADB global boxen ) . Maarja , die klanten moesten ook langs de telenet huur of verkoop .

 

Wat mobistar aangaat , hun sat verhaal was geen succes , teneerste omdat ze box aan kaart linkte , en dat hebben de meeste sat gebruikers niet graag , en ook het schotel verhaal he , woon je op een appartement mag het al niet , ook in veel gevallen niet aan de straatkant zonder een bouwvergunning . Vele gemeenten verbieden het gewoon . Op de kabel zal het ook een flop worden , ze moeten via telenet passeren , die bepalen dan quasi de prijs van dat product . Ze zouden al goedkoper moeten zijn en een beter pakket , dan gaat mobistar er niks aan verdienen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boxen van INDI waren zeker niet identiek. Dat hele indi verhaal had nooit mogen gebeuren maar infrax was koppig.

Mobistar gaat zeker een flop worden. Ze moeten zoiezo  bepaald bedrag aan telenet geven per klant. Ze kunnen NOOIT meer als telenet aanbieden. Enkel op de prijs kunnen ze misschien iets doen.

Ze moeten telenet bepaald bedrag geven per klant om hun infrastructuur te gebruiken, dan nog klantendienst/facturatiedeinst/techniekers aanbieden.

Ik vermoed als je dus een probleem krijgt via mobistar dat het even kan aanslepen. Zie de vele voorbeelden via providers die via proximus gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die boxen waren identiek , Het enige verschil was dat de INDI boxen dubbel zoveel ram geheugen hadden , voor de rest waren ze gelijk . Het INDI verhaal was trouwens goed , het schoentje knelde daar waar inter activiteit aan te pas kwam , een of andere pippo had jaren voor er al sprake was van digitale tv het returnpath voor 50 jaar aan telenet gegeven voor een spotprijs . Dus kon er van interctieve diensten geen sprake meer zijn . Hoe dan ook heeft het ertoe geleid dat voor limburg rond 1998 het beste en modernste kabelnet van de wereld lag , dat is nu gedegradeerd tot het slechtste van belgie .

Wat mobistar aangaat , dat gaat floppen , of hun business model moet zo zijn dat ze zeer kleine winsten gaan maken om onder telenet z'n prijzen te blijven .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boxen van INDI waren zeker niet identiek. Dat hele indi verhaal had nooit mogen gebeuren maar infrax was koppig.

Mobistar gaat zeker een flop worden. Ze moeten zoiezo  bepaald bedrag aan telenet geven per klant. Ze kunnen NOOIT meer als telenet aanbieden. Enkel op de prijs kunnen ze misschien iets doen.

Ze moeten telenet bepaald bedrag geven per klant om hun infrastructuur te gebruiken, dan nog klantendienst/facturatiedeinst/techniekers aanbieden.

Ik vermoed als je dus een probleem krijgt via mobistar dat het even kan aanslepen. Zie de vele voorbeelden via providers die via proximus gaan.

Dit terzijde: ik was bij dommel, die ging via proximus.zaterdag gebeld, en dinsdag iemand aan de deur. Kabelbreuk in onze dreef. Donderdag stonden de lassers hier al om het te herstellen. Maar omdat de kabel op 4 plaatsen beschadigd was, hebben ze een nieuwe gelegd en vrijdagmiddag actief.

Je zegt misschien, amaai ėėn week, maar hoeveel schadegevallen krijgen ze niet? Maar ik vond het snel, dinsdagochtend een eerste technieker te hebben, en de zaterdag gemaild. Die mail van de technieker bij proximus was misschien maar de maandag aangekomen.

Misschien vinden dit vèèl te lang, maar 30€ betalen voor onbeperkt internet en 2 vaste lijnen, en een domeinnaam, daar kunnen velen niet aan tippen.

Mocht proximus het netwerk bij mij upgraden naar vdsl, dan weet ik wel, waar ik zou gaan.

Probeer maar eens 2 vaste lijnen onbeperkt internet en een domeinnaam voor die prijs los te krijgen bij bvb tn of een andere.

Maar moest die 30 zenderregel en must carry overboord worden gegooid, en mobistar a la carte werken, per zender, dan hebben ze misschien meerdere kansen.

Maar ze moeten uitkomen met een pvr mer verwisselbare schijf zoals op sat, en ook een ci (+) module.

Dan zouden degene die om de 5 voeten hun opnames kwijt zijn, en geen film of voetbalfan zijn, misschien de overstap wagen.

Maar ik vraag me af, hoe ze het analoog zullen regelen?

Weet nog goed in het begin adsl pakket, moest je een vaste lijn hebben bij bc.

Stel je voor, dat je een minimum pakket moet hebben bij telenet.

En er is nu al een warboel dat ze soms bij de verkeerde een sper filter steken, als daar nu nog een bedrijf zou bijkomen?

Of wat als tn per vergissing een mobistar klant afsluit of vice versa.

Ben benieuwd hoe het allemaal zal lopen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die boxen waren identiek , Het enige verschil was dat de INDI boxen dubbel zoveel ram geheugen hadden , voor de rest waren ze gelijk . Het INDI verhaal was trouwens goed , het schoentje knelde daar waar inter activiteit aan te pas kwam , een of andere pippo had jaren voor er al sprake was van digitale tv het returnpath voor 50 jaar aan telenet gegeven voor een spotprijs . Dus kon er van interctieve diensten geen sprake meer zijn . Hoe dan ook heeft het ertoe geleid dat voor limburg rond 1998 het beste en modernste kabelnet van de wereld lag , dat is nu gedegradeerd tot het slechtste van belgie .

 

 

En die pipo was die politieker waarvan alles gratis moest zijn.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit terzijde: ik was bij dommel, die ging via proximus.zaterdag gebeld, en dinsdag iemand aan de deur. Kabelbreuk in onze dreef. Donderdag stonden de lassers hier al om het te herstellen. Maar omdat de kabel op 4 plaatsen beschadigd was, hebben ze een nieuwe gelegd en vrijdagmiddag actief.

Je zegt misschien, amaai ėėn week, maar hoeveel schadegevallen krijgen ze niet? Maar ik vond het snel, dinsdagochtend een eerste technieker te hebben, en de zaterdag gemaild. Die mail van de technieker bij proximus was misschien maar de maandag aangekomen.

Misschien vinden dit vèèl te lang, maar 30€ betalen voor onbeperkt internet en 2 vaste lijnen, en een domeinnaam, daar kunnen velen niet aan tippen.

Mocht proximus het netwerk bij mij upgraden naar vdsl, dan weet ik wel, waar ik zou gaan.

Probeer maar eens 2 vaste lijnen onbeperkt internet en een domeinnaam voor die prijs los te krijgen bij bvb tn of een andere.

Maar moest die 30 zenderregel en must carry overboord worden gegooid, en mobistar a la carte werken, per zender, dan hebben ze misschien meerdere kansen.

Maar ze moeten uitkomen met een pvr mer verwisselbare schijf zoals op sat, en ook een ci (+) module.

Dan zouden degene die om de 5 voeten hun opnames kwijt zijn, en geen film of voetbalfan zijn, misschien de overstap wagen.

Maar ik vraag me af, hoe ze het analoog zullen regelen?

Weet nog goed in het begin adsl pakket, moest je een vaste lijn hebben bij bc.

Stel je voor, dat je een minimum pakket moet hebben bij telenet.

En er is nu al een warboel dat ze soms bij de verkeerde een sper filter steken, als daar nu nog een bedrijf zou bijkomen?

Of wat als tn per vergissing een mobistar klant afsluit of vice versa.

Ben benieuwd hoe het allemaal zal lopen?

 

 

Tja , ik heb 12 jaar telenet gehad , gewoon omdat adsl niet beschikbaar was , bij problemen belde ik naar infrax . Bij telenet durven ze zelfs zeggen dat alles ok was bij een modemtest , ook al had ik die van de stroom gelegd omdat ik het kastje muur verhaal beu was, en dan werd het deelfde dag opgelost . Heb je ook nog het feit dat een tn technieker niets buiten uw 4 muren mag aanraken , en maar goed ook . Heb 12 jaar ( inclusief 400 € installatie kosten ) veel losgeld betaald om weinig tot niks terug te krijgen , ja ze waren snel , maar met een Ferrari met 2 liter benzine op een maand geraakte ook niet ver . En dat is nu in infrax gebied het probleem , nodes met 1000 klanten max , dorp hier zowat iedereen telenet , hun lan netwerk stuikt in de avond uren in elkaar , zeker in de weekends . Ben ik blij dat ik na het beschikbaar worden van vdsl2 ben over gestapt , haal wel niet de volle pot , maar ben best tevreden met 25/5.5 aan 35 €.

 

Dat gaat zeker een groot probleem zijn in telenet gebied , Daar hebben ze nog anti dief stekkers die ze plaatsen tussen drop kabel en tap , dus een mobistar klant zal ook analoog signaal binnen krijgen en dus ook analoog kabel abbo bovenop z'n mobistar factuur krijgen . Hier niet , moeten ze bakje open draaien en een sper filter insteken die bv analoog tv bereik enkel blokkeert . Voor digitaal is geen sper filter nodig , de provider kan kaart vanop afstand uitschakelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Logisch dat film en voetbal bij TN blijven, Telenet betaalt daar heel veel voor.

 

 

 

Voetbal blijft niet lang meer exclusief voor één aanbieder. Eleven sports begint binnenkort aan iedereen

die wil betalen hun sportkanalen aan te bieden zonder tussenkomst van Telenet, Belgacom en anderen. 

 

http://www.broadbandtvnews.com/2015/10/28/eleven-sports-network-goes-ott-in-belgium/

 

Deze hebben naast vele buitenlandse voetbal uitzendrechten ook de Belgische. Dus vroeg of laat ....

 

Exclusief film is in het Netflix tijdperk ook niet echt exclusief meer, waarom 2 tot 3 maal meer betalen tov Netflix ?

 

Ik denk dat er op korte termijn zeer veel zal veranderen bij alle TV aanbieders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boxen van INDI waren zeker niet identiek. Dat hele indi verhaal had nooit mogen gebeuren maar infrax was koppig.

Mobistar gaat zeker een flop worden. Ze moeten zoiezo  bepaald bedrag aan telenet geven per klant. Ze kunnen NOOIT meer als telenet aanbieden. Enkel op de prijs kunnen ze misschien iets doen.

Ze moeten telenet bepaald bedrag geven per klant om hun infrastructuur te gebruiken, dan nog klantendienst/facturatiedeinst/techniekers aanbieden.

Ik vermoed als je dus een probleem krijgt via mobistar dat het even kan aanslepen. Zie de vele voorbeelden via providers die via proximus gaan.

Dat denk ik niet, want of je nu Telenet of Mobistar neemt, je zit op dezelfde kabel.

En die kabel wordt gedeeld met meerdere huizen in je straat, dus daar zitten ongetwijfeld ook Telenet klanten bij.

Niemand heeft dus reden om hier slechte service te geven.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik vraag me af, hoe ze het analoog zullen regelen?

Weet nog goed in het begin adsl pakket, moest je een vaste lijn hebben bij bc.

Stel je voor, dat je een minimum pakket moet hebben bij telenet.

En er is nu al een warboel dat ze soms bij de verkeerde een sper filter steken, als daar nu nog een bedrijf zou bijkomen?

Of wat als tn per vergissing een mobistar klant afsluit of vice versa.

Ben benieuwd hoe het allemaal zal lopen?

Ik zie hier geen probleem.

De kabel is een gedeeld medium.

Wie Mobistar TV neemt zal eveneens analoog hebben.

Ook alle Telenet zenders zitten er fysiek op, enige verschil is dat er slechts voor het Mobistar pakket de sleutels voor hun codering er zullen opzitten.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die pipo was die politieker waarvan alles gratis moest zijn.

 

Willy

Ik heb geen enkele sympathie voor wijlen Steve Stevaert, maar hij heeft dat volgens mij niet getekend.

Hij heeft wel de boel verkocht, maar het ging over diegene die akkoord was om het return path aan Telenet te verkopen.

 

Volgens mij is het ex-Indi netwerk zeker niet slechter dan dan Telenet zelf.

Alleen gebruiken ze de extra capaciteit voorlopig niet.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen enkele sympathie voor wijlen Steve Stevaert, maar hij heeft dat volgens mij niet getekend.

Hij heeft wel de boel verkocht, maar het ging over diegene die akkoord was om het return path aan Telenet te verkopen.

 

Volgens mij is het ex-Indi netwerk zeker niet slechter dan dan Telenet zelf.

Alleen gebruiken ze de extra capaciteit voorlopig niet

 

zzzzzzzzz nu ben je toch echt aan het zwammen.  Diegene die de boel verkocht heeft, heeft ook het return path verkocht.  Was één en zelfde deal.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...