Ga naar inhoud


Vergelijking TV-Vlaanderen - Telenet


Kabeltje87

Aanbevolen berichten

ik weet niet of bvb TVV al zoiets heeft als TV Overal zoals ze bij Proximus TV en Telenet hebben?

Ja, dat hebben ze, maar als test, kreeg ik nogal rare opmerkingen ( via abbo ouders).

Bepaalde zenders geven beeld op iphone, en op ipad melding, niet geldig voor je abonnement. Zelfs npo gaat niet bij een basic+.

Maar voor degene, die aan de vlaamse zenders genoeg heeft, en niet alle rommel van de aanbieder wil kopen of huren, is er binnenkort een gratis versie van stievie met reclame blokken.

En de uitgang is (nog) niet geblokkeerd zoals die van de providers. Tijdens mijn test in de startfase, mocht het beeld er zijn op een 126 cm plasma tv via een iphone 4s.

En regelmatig zie ik via feedhunters dat er mensen belgisch voetbal zien, met naast hun, een radio op radio èèn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


En dan nog dit: bij Telenet ben je al snel 800 euro per jaar kwijt om alleen maar tv te kunnen kijken! Dat is bijna 10 keer duurder dan via satelliet.

 

Er is te weinig concurrentie want telenet en belgacom zijn beiden even duur en ze bieden hetzelfde aan.

 

Nu ga toch wel heel kort door de bocht hoor, dat betaal ik nog niet voor één jaar Whop (tv, telefoon en snel internet).

 

Trouwens TVV is niet gelijk aan satelliet hé - het is niet de verdienste van TVV dat je honderden gratis zenders hebt, gelukkig maar.

Bovendien is de beeldkwaliteit van de TVV-zenders ook niet altijd even stabiel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vroeger kabel-tv gehad en reeds van 1994 (!) satelliet-tv. Het grootste probleem op de kabel is dat de kijker geen enkele inspraak heeft welke zenders je mag bekijken en welke niet. Het zijn altijd de "auteursrechten" ja... dat verhaal ken ik intussen wel.

Alsof die auteursrechten niet spelen bij satelliet TV.

Als morgen een zender die nu FTA is beslist betalend te worden heb jij daar ook geen enkele inspraak in.

De BBC gebruikt een speciale beam om zoveel mogelijk af te schermen dat kijkers waarvoor geen auteursrechten betaal worden zouden kunnen kijken.

Ik denk dat je meer inspraak hebt bij de kabel dan bij satelliet, want bij satelliet heb je gewoon geen enkel aanspreekpunt.

Jij kunt gratis kijken naar allerlei zenders, maar de aanbieders van die zenders doen ermee wat ze willen.

 

Al meer dan 20 jaar dezelfde zenders op de kabel, en dan nog meestal de vrije openbare europese zenders! 

Ik ben net blij met die stabiliteit, je 20 jaar is wel zwaar overdreven.

De openbare buitenlandse zenders zijn inderdaad een constante, maar dat is veel logischer dan het lijkt.

Zo heb ik er nog aan gedacht om een Spaans pakket te nemen op satelliet, maar ik besefte rap dat ik daar nauwelijks iets aan heb.

Waar TVE internacional regelmatig Spaanstalige films uitzendt, ga je op de openbare en commerciële Spaanse zenders over het algemeen veel gedubde films en fuilletons kunnen zien.

Wat heb je daar nu aan?

Mocht ik alle zenders ter wereld kunnen ontvangen dan kan ik Friends zien, gedubd in wel 100 talen.

Mij lijkt het veel interessanter de eigen programma's van dat land te kunnen zien.

En dan zijn de openbare effectief veel interessanter dan de commerciële omroepen.

Bij TV Vlaanderen daarentegen is het een constant komen en gaan van zenders, en dat vind ik totaal niet aangenaam.

 

Alles op de kabel moest wijken voor vtm... dus geen commerciele zenders uit het buitenland. (of toch zo weinig mogelijk).

Weer iets dat je niet begrijpt.

Het zijn veeleer de commerciële omroepen zelf die dit niet willen.

De Nederlandse commerciële zenden veel gelijkaardige programma's uit als in Vlaanderen.

Zij willen de reclamemarkt liever niet delen met de Vlaamse commerciële zenders delen.

Je ziet overigens dat als je TV Vlaanderen neemt, je dan ook niet de Nederlandse commerciële hebt.

Dus het is totaal niet anders.

 

 

Satelliet-tv is een herademing voor mij; honderden zenders vrij te ontvangen, geen kabelmaatschappij die even gaat zorgen welke zenders je wel en niet mag zien ...

Je hebt nog minder vat op die zenders.

Als je mistevreden bent kun je nog klagen bij Telenet.

Wat ga je doen als er Engelse, Duitse, ... FTA zenders verdwijnen?

Je betaalt er niets voor, laat staan dat je daar iets over te zeggen hebt.

En voor de zenders waar je wel voor betaalt zit je dan niet met een kabelleverancier, neen, het is een satelliet leverancier.

Dus ja, het is lood om oud ijzer.

Maar ik merk wel dat als je het op langere termijn bekijkt de zenders wel stabieler zijn bij Telenet.

 

En dan vooral het belangrijkste: HD via satelliet is stukken beter dan via de kabel! Ik heb beiden vergeleken en dat is een groot verschil. Bij de kabel is HD beeld wazig beeld! Bij Tv Vlaanderen haarscherp!

Zoals bij welke zenders dan ?

Je zegt eerst bij satelliet, daarna bij TV Vlaanderen.

Dat zijn wel twee verschillende dingen.

Als je Das Erste HD gaat vergelijken met de SD versie op de kabel, dan zul je inderdaad een scherper beeld hebben, maar het omgekeerde kun je zeggen als je Vijf HD op de kabel vergelijkt met de SD versie bij TV Vlaanderen.

Dat die Duitse zenders scherper zijn, heeft TV Vlaanderen geen verdienste aan, het zit bij die groep van FTA zenders.

 

Ik heb trouwens ook een satellietschotel met Linux ontvanger.

Ik heb die zenders dus ook allemaal gratis, maar ik heb geen TV Vlaanderen nodig om ervan te genieten.

 

En dan nog dit: bij Telenet ben je al snel 800 euro per jaar kwijt om alleen maar tv te kunnen kijken! Dat is bijna 10 keer duurder dan via satelliet.

Wat een grove leugen!

800€/jaar = 66,67€/maand.

Ik betaal exact 16€/maand, en dat is minder dan Basic van TV Vlaanderen (16,90€/maand).

Ik betaal dus 192€/maand, of meer dan 4 keer minder dan wat jij beweert dat het kost.

De prijs die jij noemt is duurder dan het Whop totaalpakket, waarbij je niet alleen TV, maar ook snel internet en vaste telefonie hebt.

 

Er is te weinig concurrentie want telenet en belgacom zijn beiden even duur en ze bieden hetzelfde aan.

Klopt ook niet, veel zenders zitten enkel bij Telenet, en niet bij TV Vlaanderen, en ook niet bij Proximus.

Denk dan bijv. aan de Play Sportzenders, de Prime zenders, Studio 100 TV, enz.

Ook Proximus heeft zenders die TV Vlaanderen niet heeft.

 

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af, mocht er toch oorlog komen, welke aanbieder je meest beeldgarantie kan geven?

Dvb-t

Dvb-s

Dvb-c

Ip tv?

Maar ik heb al bij mensen facturen gezien bij telenet voor tv,internet en soms een vaste lijn van 180€/maand.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af, mocht er toch oorlog komen, welke aanbieder je meest beeldgarantie kan geven?

Dvb-t

Dvb-s

Dvb-c

Ip tv?

Maar ik heb al bij mensen facturen gezien bij telenet voor tv,internet en soms een vaste lijn van 180€/maand.

Och, als er oorlog komt.

Kun je nog iets dramatischers verzinnen?

 

Als je natuurlijk van alles het allerduurste gaat kiezen, kun je misschien aan die 180€/maand komen.

Die 65,49€/maand van Whop bevatte overigens al een vaste lijn.

Maar het ging over TV, en niet over alles van telecom samen, met van alles het maximum van het maximum.

Als je naar het fastfood restaurant gaat, kun je ook aan 1000€ liggen, als je per se alle hamburgers, alle dranken, enz. eens wilt proeven.

Maar wie doet dat nu?

Dat als de normale kost voorstellen is boerenbedrog.

 

En je vergelijking blijft mank lopen, omdat je gerust kabel kunt hebben, en toch FTA DVB-T(2) en/of FTA satelliet kunt hebben.

Ben je direct gerust dat je klaar bent voor oorlogen, aardbevingen, ...

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alsof er bij Telenet geen zenders worden weggehaald,

 

http://community.telenet.be/t5/Kijken/zenders-die-komen-en-verdwijnen/td-p/6658

 

Ondanks vele protesten hiertegen het deze werd er niet geluisterd naar de klanten.

 

Ook de massale petities tegen de zoveelste prijsverhogingen vorig en begin dit jaar werd dit straal genegeerd,  hoezo lak aan je klanten hebben.

 

In het verleden weren ook een pak zenders van het analoge aanbod geschrapt, echter de prijs werd niet aangepast.

 

http://www.zdnet.be/article/136886/telenet-bouwt-analoog-zenderaanbod-verder-af/

 

Onlangs was het weer aan de orde : https://digitaletv.wordpress.com/2015/10/19/telenet-schrapt-motors-tv-en-pebble-tv/

 

Monopoly gedrag ten voeten uit: http://www.gva.be/cnt/aid1127560/telenet-schrapt-bepaalde-analoge-tv-zenders

 

Tja, als je dan TVV iets gaat verwijten terwijl het bij TN geen haar beter is , dan gaat je objecticviteit al vlug in  rook op.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja tripleboy je heb gelijk van telenet in 2016 gaat de prijzen weer in de lucht van telenet en zo maar verder ze sommige zijn hier onnozel van telenet heb dat zelf gehad en bij tvv beweren ze hier veel problemen maar bij telenet nog meer ben al 6maanden bij tvv en geen problemen als ik hier leest van tvv hier en dat van tvv allemaal dikke vette zever tis zo simpel als je tv wil kijken moet je er voor betalen anders neem een dreambox voor de satteliet en je kan het kraken en dan kijk je gratis tot je ze beet nemen dan is het een ander verhaal met gratis kijken niets voor niets is er gratis ja de zon is er gratis als ze opkomt en dan nog

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niets persoonlijks tegen Telenet hoor, maar heb het moeilijk met hun arrogantie. Mijn ouders zijn hoog gepensioneerd en willen niet meer meegaan in al die digitale toestanden, zij kijken nog analoog, voor hoop en al 20 zenders betalen ze 160euro per jaar, als dat geen winstbejag is, dan weet ik het niet meer en wetende dat ze 30 jaar geleden zijn overgestapt naar glasvezel, met vele mooie praatjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals er bij telenet veel ontevreden klanten zijn heb je dit ook bij tvvl  en proximus want anders zouden de fora niet vol met klachten staan.

 

maar alledrie zijn ze er op uit om winst te maken want dat is de bedoeling van een bedrijf....

 

misschien een beetje kort door de bocht maar wil je tv kijken zonder veel poespas dan ben je bij proximus of telenet iets makkelijker en goedkoper uit dan bij tvvl.

 

voor mijn eigen persoonlijke situatie had ik toch de schotel nodig en aangezien ik dan toch al kosten had om die schotel omhoog te hangen heb ik dan maar tvvl binnengehaald en tot nu toe er wel tevreden over (klant sedert 2006)

 

Als ik alles samenreken wat ik al uitgegeven heb aan verschillende schotels en ontvangers en in het begin installatie kosten dan kom ik toch al aardig in de buurt van een 2000 euro denk ik ==> is ook wel een gedeelte hobby en in het begin ken je niet genoeg om goed materiaal aan te kopen.

 

ik ben bijna zeker dat ik dit niet zou uitgegeven hebben bij telenet of proximus.

 

dus het is maar wat je er voor over hebt om tv te kijken....

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alsof er bij Telenet geen zenders worden weggehaald,

 

http://community.telenet.be/t5/Kijken/zenders-die-komen-en-verdwijnen/td-p/6658

 

Ondanks vele protesten hiertegen het deze werd er niet geluisterd naar de klanten.

Er zijn zenders weggegaan, maar er zijn 11 zenders op korte tijd naar HD overgegaan.

Dat neemt extra plaats in.

Het is dus niet zomaar verdwijnen en niets in de plaats.

 

Ook de massale petities tegen de zoveelste prijsverhogingen vorig en begin dit jaar werd dit straal genegeerd,  hoezo lak aan je klanten hebben.

Vreemd, ik betaal 16,00€/maand, bij TV Vlaanderen zou dat 16,90€ zijn (Basic).

Misschien vind jij de prijsverhogingen uit, zoals Lassie, die van 16€/maand 65€/maand maakt.

Als je natuurlijk vlakaf liegt, is daar geen debat mee te voeren.

 

 

Wat die analoge zenders betreft, de bandbreedte op de kabel is niet onbeperkt.

Je kunt niet oneindig alles behouden.

Ook op satelliet zijn er al jaren geen analoge zenders meer.

Heel normaal, natuurlijk.

Tot de kabel dat doet, dan is het plots niet normaal.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat je altijd alles ontkend of met drogredenen afkomt, de feiten zijn er nochtans, de klachten ook, de petities ook, de prijsverhogingen ook, de verdwenen zenders ook.

Blijkbaar ben je Telenet Geïndoctrineerd of een medewerker die hier komt om andere providers af te kraken, in ieder geval ontbreekt het duidelijk aan objectiviteit.

 

Je kan niet beweren dat verdwenen zenders gecompenseerd worden door andere zenders in HD om te zetten, dit is nou net de zoveelste Telenet drogreden waarmee ze befaamd zijn geworden.

Ofwel je betaalt steeds meer en je krijgt minder,

 

2011

 

http://www.gva.be/cnt/aid1041650/telenet-plant-prijsverhoging-voor-kabelabonnement

 

2014

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2178576

 

http://tweakers.net/nieuws/100445/acties-tegen-prijsverhogingen-telenet-zijn-120000-keer-onderschreven.html

 

2015

http://www.zdnet.be/nieuws/159393/telenet-verhoogt-prijzen-vaste-diensten-in-2015/

 

Ze hebben gewoon lak aan u,

 

http://newsmonkey.be/article/25432

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...