Ga naar inhoud


Vergelijking TV-Vlaanderen - Telenet


Kabeltje87

Aanbevolen berichten

zzzzzzzzz nu ben je toch echt aan het zwammen.  Diegene die de boel verkocht heeft, heeft ook het return path verkocht.  Was één en zelfde deal.

 

Willy

Je geheugen laat je serieus in de steek.

Het return path werd heel lang geleden contractueel vastgelegd voor 50 jaar of zo, een heel lange termijn.

Dat zorgde ervoor dat In-Di geen Video op aanvraag kon aanbieden, en Telenet wel.

Uiteindelijk, zoveel jaar later hebben dan enkelen heel de boel verkocht aan Telenet.

Dat zijn twee totaal verschillende zaken.

Maar die, die het eerste getekend heeft, heeft toen het doodsvonnis al getekend.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar als dat contractueel 50 jaar aan telenet verkocht werdt, zodat indi geen return patch mocht geven en geen on demand mocht geven.

Bij mij weten, is dit geen 50 jaar geleden, en kan mobistar toch ook geen return path geven? Of ze moeten ook voor deze langs telenet gaan. Als ze voor alles aan TN moeten huren, dan vraag ik me af, of mobistar enige kans heeft op overleven.

En geef me een reden waarom een telenet basis klant naar mobistar zouden gaan?

Enkel zou ik een nut kunnen noemen, als iemand mobiele klant is bij mobistar, en via alles naar daar zou gaan naar een tripple of quadro pakket.

Mobiel,vast,internet en tv, en dat zoals vroeger communicatie tussen vast en mobiel gratis is.

Bied dit aan, aan bvb 43€/ maand en zo kan het misschien iets worden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen enkele sympathie voor wijlen Steve Stevaert, maar hij heeft dat volgens mij niet getekend.

Hij heeft wel de boel verkocht, maar het ging over diegene die akkoord was om het return path aan Telenet te verkopen.

 

Volgens mij is het ex-Indi netwerk zeker niet slechter dan dan Telenet zelf.

Alleen gebruiken ze de extra capaciteit voorlopig niet.

 

 

Het infraxi netwerk was in 2000 al docsys3 klaar , maar waar het schoentje nu knelt is dat sinds dat INDI door TN is doodgeknepen infrax er ook niks meer aan zal doen om bv de node's kleiner te maken enz . Hun capaciteit verdeeld over de klanten op 1 node zit allang nok vol met steeds sneller internet enz ( dit geld voor limburg althans , heb van 1997 tot 2000 meegewerkt aan de upgrade ) . In een gebied waar een gezonde mix kabel , vdsl is valt het nog enigszins mee . Maar een dorp zoals hier , is het een ramp .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jullie dwalen wel erg van het onderwerp af.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om terug te komen, zou het interesant zijn, dat beide compatibel zijn, en elkaar diensten aanbied. Al of niet met een extra bijdrage.

Waarom zou tvv, niet ( als alles geregeld is) op de kabel kunnen, en telenet niet op satelliet.

Mooi, thuis genieten van tn of tvv, via de kabel, met hun diensten, en op vakantie, via liefst dezelfde dual tuner genieten van de diensten via satelliet?

Of om het gesleur te verminderen, alles laten werken via goedwerkende ci(+)?

Maar ja, dit enkel vannacht,..... In mijn dromen. Zzzzzzzzzz.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die discussie werd al eens gevoerd, neen, die 16€ bevat wel degelijk het digitale kabelabonnement, en dan moet je maken dat je je hardware gekocht hebt.

De situatie is wel verschillend als je met shakes zit, dan zit je met kortingen die je al dan niet krijgt.

Maar als je enkel TV neemt, is die 16€ wel degelijk correct.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De keuze zal wel voor iedereen verschillend zijn.

Ik heb al meer dan 30 jaar satelliet televisie en TV-VL vanaf de start.

Ik heb de laatste jaren al vaak overwogen om van provider te wisselen, maar weldra doe ik het effectief.

Ik ben al lang ontevreden over TV-VL (in het bijzonder hun frequente wijzigingen; steeds meer enkel gericht op hun eigen hardware; mijn provincie geen lokaal nieuws...), maar omdat EDPnet (internet&telefonie) mij wel voldoet, heb ik het steeds uitgesteld.

Oud geworden ga ik ook voor mijn gemak en ook wil ik het Belgisch voetbal zien.

Zowel bij Telenet als Proximus moet ik een pack nemen om het betaalbaar te houden.

Ik heb een voorkeur voor Proximus Maxi wegens een aantrekkelijke prijs (zal niet veel duurder zijn dan nu 50 voor internet+telefonie en 23 euro/mnd Basic+) en omdat ik mij niet graag zaken laat opdringen door Telenet (enkel om naast Discovery channels ook SyFy te zien moet ik het duurste TV-pakket nemen) en om enkel het Belgisch voetbal te zien moet ik dan een volledig Sporting-TN nemen).

Dit is mijn situatie en keuze, maar die zal voor iedereen anders zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das waar, en tvv zal wel echt iets moeten doen als er enkel orca is.

Bepaalden delen hun kaart naar 2à3 tv's, maar als dit niet lukt, zou ik ook geen 2X 129€ + 2X 50€ activatiekost meer betalen om op die 2 tv's enkel vlaamse zenders te zien.

De keuze is dan wel snel gemaakt. Zeker als de vrijheid je ontnomen wordt door iedere aanbieder en de content provider dan baas is over je eigen gekochte dichtgetimmerde bakken!

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een voorkeur voor Proximus Maxi wegens een aantrekkelijke prijs (zal niet veel duurder zijn dan nu 50 voor internet+telefonie en 23 euro/mnd Basic+) en omdat ik mij niet graag zaken laat opdringen door Telenet (enkel om naast Discovery channels ook SyFy te zien moet ik het duurste TV-pakket nemen) en om enkel het Belgisch voetbal te zien moet ik dan een volledig Sporting-TN nemen).

Dit is mijn situatie en keuze, maar die zal voor iedereen anders zijn.

 

 

 

Je kan ook het Belgisch voetbal zien via Eleven Sports zonder abonnement op Proximus, dus een combinatie met Telenet en of TV Vlaanderen is ook best mogelijk.

 

De kostprijs is dan 9,99 euro, een jaarabonnement 99 euro (gaat wel via ip tv).

 

Overigens vind ik dit toch wel een grappige discussie, Telenet en TV Vlaanderen vergelijken is iets zoals een Porsche en een Duster vergelijken :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vroeger kabel-tv gehad en reeds van 1994 (!) satelliet-tv. Het grootste probleem op de kabel is dat de kijker geen enkele inspraak heeft welke zenders je mag bekijken en welke niet. Het zijn altijd de "auteursrechten" ja... dat verhaal ken ik intussen wel.

Al meer dan 20 jaar dezelfde zenders op de kabel, en dan nog meestal de vrije openbare europese zenders! Alles op de kabel moest wijken voor vtm... dus geen commerciele zenders uit het buitenland. (of toch zo weinig mogelijk).

 

Satelliet-tv is een herademing voor mij; honderden zenders vrij te ontvangen, geen kabelmaatschappij die even gaat zorgen welke zenders je wel en niet mag zien ...

 

En dan vooral het belangrijkste: HD via satelliet is stukken beter dan via de kabel! Ik heb beiden vergeleken en dat is een groot verschil. Bij de kabel is HD beeld wazig beeld! Bij Tv Vlaanderen haarscherp!

 

En dan nog dit: bij Telenet ben je al snel 800 euro per jaar kwijt om alleen maar tv te kunnen kijken! Dat is bijna 10 keer duurder dan via satelliet.

 

Er is te weinig concurrentie want telenet en belgacom zijn beiden even duur en ze bieden hetzelfde aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook het Belgisch voetbal zien via Eleven Sports zonder abonnement op Proximus, dus een combinatie met Telenet en of TV Vlaanderen is ook best mogelijk.

 

De kostprijs is dan 9,99 euro, een jaarabonnement 99 euro (gaat wel via ip tv).

 

Overigens vind ik dit toch wel een grappige discussie, Telenet en TV Vlaanderen vergelijken is iets zoals een Porsche en een Duster vergelijken :D

Misschien hebben we elkaar niet goed begrepen, maar ik ben enkel geïnteresseerd in de Belgische voetbalcompetitie en die komt in de programmatie van Elevens sports network niet voor:

http://elevensportsnetwork.be/nl/programmatie/

Om te kijken wordt verwezen naar Proximus:

http://elevensportsnetwork.be/nl/hoe-te-bekijken/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien hebben we elkaar niet goed begrepen, maar ik ben enkel geïnteresseerd in de Belgische voetbalcompetitie en die komt in de programmatie van Elevens sports network niet voor:

http://elevensportsnetwork.be/nl/programmatie/

Om te kijken wordt verwezen naar Proximus:

http://elevensportsnetwork.be/nl/hoe-te-bekijken/

 

Oh, ik dacht dat ze ook het Belgische voetbal hadden, jammer - want de prijs is wel interessanter.

Er zijn trouwens nog manieren om het Belgisch voetbal live te volgen, maar dat ga ik hier niet uit de doeken doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan maar weer terug naar het onderwerp?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...