Ga naar inhoud


GSO probleem als Ziggo naar de 1218 Mhz gaat


Maxplus

Aanbevolen berichten

Gisteren hoorden wij dat Ziggo alles om aan het bouwen is.

De bedoeling hiervan is dat de Retour van 5-204 MHz en de voorwaartse naar de top van 1218 MHz gaan.

Wat voor gevolgen heeft dit voor de wand contactdozen en met namen voor de GSO installatie.

De frequenties van Ziggo en Astra gaan elkaar dadelijk overlappen.
Bij hoogbouw word er vaar gebruik gemaakt van gescheiden kabels/Aansluitingen en kan de klant kiezen voor of Ziggo of Satelliet of door middel van een combiner alles bij elkaar zetten.

De Combiner en wandcontactdoos zal straks ook niet meer werken als de frequenties elkaar overlappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probleem zou alleen ontstaan bij het huidige mixen van sat en kabel over 1 coax kabel. Voor de rest met nette pluggen kabel is er niets aan de hand. satelliet en kabelsignaal zijn normaal gescheiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal de komende jaren zo'n vaart niet lopen met die overschakeling ze zijn net bekomen van de fusie en de bijkomende problemen laat staan dat er dadelijk weer duizenden huishoudens zonder beeld zitten ivm de coax t splitsers die in heeeeeeel veel huishoudens gebruikt worden aangezien die maar tot 1000mhz gaan

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sjaak

Ik heb Hirschmann inmiddels een mailtje gestuurd met de volgende vraag:

Ik lees dat CAI-systemen naar 1218 MHz gaan.
Dit gaat problemen opleveren bij installaties die een combiner hebben, de Hirschmann BWS 11F waarmee het satellietsignaal en het  CAI-signaal wordt samengevoegd en de Hirschmann aansluitdoos GAD 269 en GAD 274
Welke oplossing heeft U daarvoor?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, laat je niet gek maken... Ze praten hier over het RETOUR kanaal! Dus de informatie vanuit je huis terug het kabelnet in. Je verliest helemaal geen zenders (dat kan ook niet omdat de frequentiebanden internationaal zijn afgesproken en geen enkele kabeltuner nu boven de 900Mhz uitkomt. Dat tot 1218Mhz opgewerkte retourkanaal gaat vanuit je modem of STB gewoon terug het net in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is het antwoord wat ik van Hirschmann gekregen heb:

Hartelijk dank voor uw interesse in onze producten.
Zodra de kabelproviders overgaan naar DOCSIS 3.1 en de band gaan oprekken naar 1218 MHz, dan zullen de CAI-band en de satelliet-band overlappen. Het is dan niet meer mogelijk om beide banden naast elkaar op een kabel te zetten zonder beperking van diensten.
Volgens het huidige concept voor DOCSIS 3.1 zal de band boven de huidige band van 862MHz gebruikt worden voor data-verkeer. Dus de lineaire zenders kunnen naast de satelliet-band doorgegeven worden, maar voor interactiviteit is er dan beperkte of zelfs geen mogelijkheid meer.
Het probleem zal al beginnen indien de kabelproviders besluiten om gebruik te gaan maken van de band tot 1006 MHz, waarvoor hun netwerken nu al grotendeels geschikt zijn. De BWS filtert het CAI-signaal tot 862 MHz en geeft het satelliet signaal door vanaf 950 MHz.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mha dat coax boven de 1200Mhz gaat zat er al aantekomen maar niet voor tv, maar voor docsis3.x en natuurlijk voor moca die tot 1600mhz kan(upc/ziggo kan dat gebruiken om horizon client box teconnecten met de normale horizon box)

aangepast door wapper
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe het bij ziggo is, maar als hier bij de kabel telenet (naar verluid hebben ziggo en telenet dezelfde grote bazen? :confused: ) wordt bij de klant de hardware gratis vervangen.

Klanten die over een zeer oude modem beschikken en snel internet willen, krijgen gratis een nieuwer model, en naargelang de installatie en de kennis, mag je zelf om die modem, die aansluiten en over een 30 minuutjes alle diensten via de nieuwe modem.

Als ziggo klantvriendelijk is, zullen ze hun hardware die ze bij de klant gebruiken, gratis moeten vervangen, als ze geen leegloop willen.

Als prutsers en doe het zelvers, materiaal gebruiken, die niet aan de norm voldoet, zullen deze nogal logisch deze zelf moeten (laten) vervangen en bekostigen.

Je kan nu wel zeggen, ze verkopen het, maar ja, alles heeft zijn levensduur, ook versterkers splitters etc.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het volgende aan Hirschmann terug geschreven:

Hartelijk dank voor Uw antwoord.

Ik was er al bang voor dat het combineren van de twee signalen niet meer gaat lukken. Vervelend voor mensen die in huis hun coaxkabel naar de diverse ruimtes gebruiken voor zowel satelliet- als CAI-signaal. Ze zullen dus aparte coaxkabels moeten gaan aanleggen wat veelal op grote problemen stuit.


Daarop kreeg ik nog het volgende antwoord terug:

Tot uw dienst.
Er zullen ongetwijfeld nog enige ontwikkelingen plaatsvinden in de tussentijd. Ik denk dan aan satelliet via ethernetbekabeling (wij zijn hiermee aan het testen), welke dan via een nieuwe MoCA variant (docsis 3.1 compliant in tegenstelling tot de huidige MoCA-producten, die op de MoCA D-band zijn gebaseerd op 1,1 GHz) over de coax doorgezet kan worden.
Het zal nog wel enige tijd vergen voordat alle CAI-componenten 1,2 GHz geschikt zijn zowel in de head-ends, straatkasten als in de huizen van de eindgebruikers.


Tja, ik denk dat coax zijn langste tijd gehad heeft en dat over enige tijd alles via ethernetbekabeling gaat. Kijk maar eens in dit draadje waar ik al de nodige filmpjes liet zien: https://www.sat4all.com/forums/topic/349300-streamen-van-sat-signaal-naar-andere-locatie/
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...