Ga naar inhoud


Denver tablet geen wifi verder dan 5 meter.ipad mini en samsung perfect.


Aanbevolen berichten

Hi,

Moeillijke beslissing waar plaatsen, maar hopelijk hier.

Iemand die ik ken hebben ze 3 denver tabletten van 80€ elk gekregen.

Als die in de ruimte van de modem ( bbox2) blijven, werken die.

Gaan ze in de ruimte ernaast, geen wifi of eens bij toeval. Ik heb mijn ipad 2 mini geprobeerd, en geen enkel probleem, kon zelf nog een ruimte verder gaan no probs.

Toen geprobeerd met een wifi versterker, helaas niks. En mijn ipad viel de snelheid heel laag.

Toen iemand langskwam met een samsung tablet, kon die ook in de nabij ruimtes perfect wifi ontvangen.

De 3 denver tablets niet, ook niet met wifi versterker.

Bestaat er een mogelijkheid om toch die tablets in de living te gebruiken?

Ik dacht plc met ingebouws wifi, maar of dit zou helpen, durfde ik hen niet te bevestigen, en het is een redelijke dure oplossing.

Iemand een idee?

  • Like 1

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien kun je een bbox 3 nemen , die hebben een veel betere wifi , ga effe naar belgacom en zeg dat je bbox2 regelmatig uitvalt enz ,dan krijg je een nieuwe type 3 , natuurlijk is vorig antwoord ook juist

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hen voorgesteld de denver tablet hier te brengen, en te testen met een fritz!box.

Maar bij mijn kameraad staat ook een bbox2, en 3 huizen verder aan de overkant van de straat, ontvang ik nog zijn wifi (let wel zijn bbox2 staat tegen de straatmuur) Maar als ik 3 huizen ver aan de overkant van de straat nog perfecte wifi heb, dan denk ik dat die bboxen 2 nog zo slecht niet zijn.

Ik ga eerder richting dat de wifi in die denvers van belabberde kwaliteit zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alle geld naar zijn waar, tog?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is maar hoe je het bekijkt.

 

heb onlangs voor de kleine een qlive tablet aangekocht voor 50 euro en voor zover ik kan zien kan die alles wat ik ook doe op mijn ipad mini maar voor een zesde van de prijs.

 

mlisschien is de batterij wat sneller plat.....

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die verhaaltjes ken ik. Mijn zus had voor d'r beide koters ook twee goedkopies van de blokker ingeslagen, ik meen 80 euro per stuk.

Nog geen jaar verder eentje had defect scherm. Opgestuurd in originele verpakking en reparatiecentrum meldt doodleuk dat tablet beschadigd aangekomen is (barsten): zal wel door de post komen! Uiteraard fixen ze dat niet onder garantie.

Nieuw scherm kost 60 euro, nieuw tablet 80. Wat wilt u mevrouw?

De andere start niet meer door. Factory reset moet ze nog uitproberen.

Het is zielig voor die kleintjes want hoe leg je dat uit dat die rommel te goedkoop was. Beiden hebben ze hun spaarpotten er aan geofferd dus het was een heel kapitaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We dwalen inderdaad af, maar de teneur van het verhaal is dat je bij goedkope tablet meer risico hebt dat het niet goed functioneert. Meestal is de samenstelling van onderdelen ook niet consequent bij hetzelfde type, men "gooit" erin wat op dat moment goedkoop is, kortom de ene serie kan beter/slechter zijn dan de andere serie. Door de verschillende hardware kunnen er ook verkeerde drivers op het systeem staan wat er weer voor zorgt dat bijvoorbeeld de Wifi ver beneden peil functioneert. Verder is er vaak een verouderde versie van het OS (meestal Android) geïnstalleerd en updates.... die krijg je niet wat weer voor allerlei andere problemen kan zorgen (veiligheid) en dat apps niet (goed) werken omdat ze een nieuwere versie van Android eisen. 

 

Verder hoef je voor een verkoopprijs van €60 ook niet te veel te verwachten qua service, als ze er langer dan 5 minuten over nadenken is het eigenlijk al te duur. Garantie zijn ze echter verplicht om te geven door de wet, dat wel maar gezien bovenstaande verhaal moet je haast een foto maken dat hij onbeschadigd in de verpakking gaat, want ze proberen er onderuit te komen.

 

Goedkoop is helaas met dit spul uiteindelijk duurkoop. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is waar. ze hadden er ook van 120€, das natuurlijk 40€/tablet duurder, maar kon ervoor zorgen, dat het beter werkt, en dat je niet hoeft te foefelen met allerlei apparatuur, die dan uiteindelijk die 40€/tablet ruim overschrijdt.

Maar ik denk, vrees dat ik een kruistest met de fritz!box hier maar tegen kerst kan doen, dus zal/kan het hier een tijdje stil zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer valt er niet over te vertellen. Die Denvers hebben een zeer beperkt bereik qua Wifi dat is wel duidelijk. Andere tablets hebben bewezen dat ze het veel beter doen in de ruimte(s) er naast. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon iedereen aan de iPad. Werkt altijd.. Kost wat meer, maar dan heb je wat... Diverse tablets gehad, Samsung, Electronix, Yarvik.. Allemaal meuk....

Hoewel mijn tablet ervaring alleen met de iPad is, ben ik niet onder de indruk van zijn bereik. Mijn TV en mijn laptop zien de WiFi's van diverse buren, mijn iPad niet. De iPad werkt goed als ik in de buurt van mijn (gelukkig verplaatsbare) access point zit, maar een verdieping hoger kan ik het al schudden, laat staan dat ie wat van de buren ziet. Zonder twijfel spaart hij daardoor stroom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...