Ga naar inhoud


Combo tuner Dvb-c/t


Gast NeO

Aanbevolen berichten

Aangezien de Solo 4k maar beschikt over 1 extra tuner slot, zit ik even te kijken naar de combo tuner voor dvb-t/c.  Echter een ding is me niet duidelijk.

Kan ik de dvb-t en dvb-c kabels gelijktijdig aansluiten/gebruiken op de tuner.? (Er zitten zo te zien 2 connectoren op) Of zit er maar 1 ingang op en moet ik fysiek de kabels omwisselen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De SOLO 4K heeft 2 x Fixed Dual FBC en voor jou optioneel 1 x Dual S2/C/T2

 

Met die insteektuner DVB-C/T2 tuners (in uitvoering single of dual) kun je enkel een soort ingang gebruiken dus of Kabel of Terrestrisch (T en T2).

 

 

2 fest verbaute DVB-S2 Full Band Capture (FBC) Tuner
1x Tunersteckplatz für z.B. DVB-S2 bzw. DVB-C/T2 Single- oder Dualtuner

 

Je kunt ook USB sticks als extra tuners gebruiken, hetgeen dan misschien voor jou nog meer mogelijkheden biedt en eventueel goedkoper is dan de VU insteektuners.

zoals van Terratec  of Noxon dab+

 

misschien schrijf je nog welke dvb-? je belangrijkste ingang is, dan kan men gericht adviezen geven.

ciao ciao

post-30989-0-74101700-1448696664.png

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En we kennen verhalen van mensen die zo'n combinatie van een interne tuner op C plus een externe op T werkend hebben? Ik heb geprobeerd onder VTi op een Duo2 die combinatie te krijgen (met als externe tuner een Sundtec) en mij lukte dat met mijn apparatuur en software niet.

Had T intern al lopen, daarna Sundtec-software geïnstalleerd, stick aangesloten en geprobeerd stick als T-tuner te laten starten. Helaas pindakaas, stick startte wel, maar zeer eigenwijs telkens als een C.

 

Stick deed het wel als T op mijn Duo, dus ander apparaat, met een wat eerdere VTi en oudere Sundtec-drivers op, en T had ik bij die ontvanger niet. Heel wat variabelen dus, maar wie geld gaat uitgeven kan zich misschien maar beter even informeren of de gewenste combinatie wel degelijk werkt...

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg ook niet dat het op geen enkele manier kan; voor hetzelfde geldt loopt een andere combinatie van hardware en software wél. Maar 't is misschien nuttig op z'n minst één duidelijk verhaal te zoeken van iemand die op een forum verkondigt dat het bij hem in ieder geval loopt... :-)

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de dual DVB-C/T tuner intern en extern een anysee DVB-C/T combo tuner. De Anysee kan ik niet omschakelen naar DVB-T, deze wordt alleen herkend als DVB-C. De interne tuners kan ik wel omschakelen naar DVB-T. Ik kan zelfs 1 interne op DVB-C en de andere interne op DVB-T. Dit gaat natuurlijk niet werken, want de dual tuner heeft maar 1 ingang en 1 uitgang ivm doorlussen, maar software matig kan het wel.

 

Ik heb geen andere externe tuner om te testen. Aangezien de interne tuners wel kunnen omschakelen zou het zomaar een driver dingetje kunnen zijn specifiek voor de anysee.

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Anysee kan ik niet omschakelen naar DVB-T, deze wordt alleen herkend als DVB-C.

 

Is precies wat ik ook heb met een Sundtek. Of ik de interne C/T kan omschakelen naar T (hij staat hier standaard op C) heb ik nooit geprobeerd (maar er is geen reden om aan te nemen dat dat niet zou gaan).

We hebben eigenlijk iemand nodig die gek genoeg is om zijn interne C/T even los te koppelen en dan te kijken of een stick wel alsnog gestart kan worden als een terrestrische tuner. :-)

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...