Ga naar inhoud


IPTV via androidbox


Bharry

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

Ik ben nieuw op dit forum en ook met iptv.

Nu heb ik begrepen dat op je androidbox ook iptv kan. Maar als ik het instel krijg ik niet de optie tv te zien. Ik heb eerst op mijn pc dit geprobeerd en daar lukt het niet om dit voor elkaar te krijgen. Is er een verschil tussen pc en androidbox?

 

Harry

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goedendag,

 

Ik ben nieuw op dit forum en ook met iptv.

Nu heb ik begrepen dat op je androidbox ook iptv kan. Maar als ik het instel krijg ik niet de optie tv te zien. Ik heb eerst op mijn pc dit geprobeerd en daar lukt het niet om dit voor elkaar te krijgen. Is er een verschil tussen pc en androidbox?

 

Harry

Ik gebruik zelf een MiniX android box.

 

Ik kan op 2 manieren naar IPTV kijken onder XBMC is een Addon geinstalleerd waarmee ik ongeveer 700 gratis zenders kan kijken.

Verder heb ik ook FullIPTV client gedownload via de Playstore daar kun je complete m3u files in gebruiken.

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke addon heb je dan onde xbmc?

Ik gebruik software van HardwareGuru daar zit alles al ingebakken..

 

Voor de gewone IPTV kanalen gebruik ik de addon die gratis te downloaden valt uit de playstore.(ik heb verschillende geprobeerd)

 

Kijken deed ik naar de husham repo ff google gebruiken (husham2015)

aangepast door Debuurvrouw

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb weer een beetje houvast. Ik heb op de androidbox ook kodi staan dus das het probleem niet. Als ik hem in wil stellen dan krijg ik de optie tv niet te zien wat zou moeten.

  • ga naar “Systeem” / “Instellingen” / “Live TV
  • Zet op het tabblab Algemeen “Geactiveerd” aan.
  • Je krijgt nu een melding over PVR-addons, klik op OK
  • In de lijst add-ons die nu verschijnt klik je op de “PVR IPTV Simple Client
  • Klik op “Configureren
  • Klik op “M3U Play List URL
  • Vul je webadres in:

    http://vul in.m3u

  • Zet Cache m3u at local storage uit
  • Klik op “Inschakelen“.
     

    Je moet nu je device totaal uitschakelen en weer aanzetten.(reboot)

    Als je nu naar het hoofdmenu van XBMC/Kodi gaat zul je zien dat er een nieuw onderdeel is toegevoegd: TV.

Zgemma H7S/ Zgemma H2.s/ VU+ zero 4k/ Extrend et4000/ Evo optibox/ Sab titan ftasc.
Wavefrontier T90/ (in opslag t55/ visiosat g4), Een zooi Inverto Black ultra lnb's, sab 10/1 diseqc. spaun 4/1, gst 108 8/1 ali-express

Yagi dvb-T antenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb wat getest met iptv afgelopen dagen.

Gekocht mag254, geleend venz k1 plus, reeds in bezit rpi 2b met kodi.

 

Server is via bekende ali geregeld om is te testen lekker goedkoop. ruim 1200 zenders.

Gevraagd aan de verkoper om een m3u login link (makkelijk met vlc player op de pc een werkende m3u file te exporteren)

Tevens haal je het login en wachtwoord hier uit, voor de android apps en door de m3u file via vlc hoef ik geen mac adress te sturen voor toegang met een Mag254)

 

venz k1 plus box getest met een app, het beeld was behoorlijk bagger hiermee erg veel artifacts

Aanzetten; android opstarten en dan naar de app.

 

Een rpi2 met kodi beeld was aardig goed, alleen het zappen, 5-10 sec voor je beeld hebt, pfff

aanzetten; via kodi naar tv.

 

Mag254, beeld net als kodi best goed, zap snelheid is zeer goed, zap gewoon over de zenders, soms even geen beeld maar dan moet je even terug zappen, zal wel aan de server liggen ofzo

Aanzetten; direct naar je laatste kanaal, geen extra handelingen, vrouw vriendelijk dus

 

De mag254 heeft mijn voorkeur, maar wil je het is proberen en heb je geduld en kennis van kodi, dan zou je dat is kunnen proberen.

 

Het beeld van de zenders is niet slecht maar zeker geen HD, vraag me af of dat wel bij een duurdere Nederlandse zo zou zijn.

Met mijn goedkope telfort internet abootje, heb ik haperingen met iptv als ik ook wat aan het downloaden ben, die moet ik op pauze zetten.

Via de mag254 had ik er beduidend minder last van.

 

Het beeld is beter als met digitenne, wel afhankelijk van de zender.

aangepast door master28

Zgemma H7S/ Zgemma H2.s/ VU+ zero 4k/ Extrend et4000/ Evo optibox/ Sab titan ftasc.
Wavefrontier T90/ (in opslag t55/ visiosat g4), Een zooi Inverto Black ultra lnb's, sab 10/1 diseqc. spaun 4/1, gst 108 8/1 ali-express

Yagi dvb-T antenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En de meeste kans op een rekening voor kijken zonder te betalen aan de rechthebbende.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...