Ga naar inhoud


Verschil graden Wavefrontiere


Denisdaf
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

De tekst uit die 2e bijlage zat bijgevoegd bij de Wavefrontiers die ik aangeschaft heb.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarschijnlijk vinden ze een paar centen voor een afdrukje te duur. Maar ze zouden toch minimaal de site op kunnen geven waar dit te vinden is.

 

Misschien heb je aan deze pdf-file ook wat aan. Die kun je zo groot zetten als je wilt (bijv. 500%) dus is elke boutje en moertje levensgroot te zien:

Dit is van de oude versie. Bij de oude versie zit de schotel met vier bouten vast aan het frame en bij de laatste versie met zes bouten.

 

Hieronder vind je de manual van deze met zes bouten.

Tevens nog een andere installatie instructie.

T90P.pdf

Wavefrontier_T90.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Als ik de Dugatitabel gebruik voor het afstellen van de Wavefrontier 90cm, zie ik dat ik voor midden België uitkom rond de 31,5 graden elevatie.

Dit, als ik bvb zou werken met slechts 1 LNB ( wat natuurlijk uiteindelijk NIET de bedoeling gaat zijn ).

Als ik daar de rekening hou met de 38° offset die de schotel heeft, ik dus een 6,5 ° voorover zou moeten kantelen.

Kan dat kloppen?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar, na een klein half uur kan ik mijn eigen posting niet meer bewerken.

Maar dat terzijde.

Die wavefrontier afstellen lijkt me toch niet zo evident te zijn.

Ik probeerde het met een makkelijke opstelling, namelijk 1 LNB pal in het midden van de LNB rail, en dan maar van Oost naar West, beetje hoger, van West naar Oost, en zo voort.

Zeker niet te hoog begonnen, maar neen, geeft signaal.

Signaal LNB geeft 37 a 38 % aan kwaliteit blijft op 12%, maar verder geen beweging in deze gegevens te krijgen.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel evident, wat je nu doet is hetzelfde als met een zaklamp op de maan proberen te schijnen, je ziet de maan maar niet jouw zaklamp bundel. :whistle: Zo moet je de lnb niet alleen verschuiven op de rail maar ook nog eens positief of negatief draaien op de lnb schaal. Dat verdraaien hangt van een heleboel factoren af zoals de plaats van de center lnb, maar dat kun je allemaal vinden in tabellen van bv Satlex.

Dat is het nu juist. Ik heb om even te testen slechts 1 LNB geplaatst.

Juist in het midden van de rail.

Zoals ik in het OB gemeld heb.

En dan gedaan wat ik zei.

Dus steeds een beetje bijregelen wat elevatie betreft, en dan weer van O naar W draaien.

De LNB staat dan ook op de voet als perfect recht vooruit.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel komt te staan in het centrum van België ( dan kunnen we Brussel voorlopig als standplaats gebruiken).

Welke satelliet posities wil je kunnen ontvangen?

Om te proberen was ik bezig met Astra 3, Nadien is het de bedoeling dat de schotel in de Ardeche (Frankrijk) komt te staan, daar zouden Astr 1; 2; 3 en Hotbird de beoogde te ontvangen sats zijn.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te proberen was ik bezig met Astra 3, Nadien is het de bedoeling dat de schotel in de Ardeche (Frankrijk) komt te staan, daar zouden Astr 1; 2; 3 en Hotbird de beoogde te ontvangen sats zijn.

Voor Brussel zou dan worden:

http://***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=28.2&user_satlo_east=&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=13.0&user_satlo_west=&user_satlo_west_dir=E&location=50.83%2C4.33&cityname=bru*&la=50.83&lo=4.33&country_code=be

Kan je dit volgen?

 

Maar … Om makkelijker/nauwkeuriger af te regelen verdiend het de voorkeur om een LNB op de  0-positie van de rail te plaatsen die het dichts bij 20.6 graad is. Dus dat wordt dan LNB van 19.2East op de 0-positie van de rail te plaatsen.

Dan moet de rest als volgt ingesteld worden:

http://***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=28.2&user_satlo_east=&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=&user_satlo_west=10.2&user_satlo_west_dir=E&location=50.83%2C4.33&cityname=bru*&la=50.83&lo=4.33&country_code=be

Als je dit niet begrijpt dan zeg het maar dan zal een van ons dit wel wat uitgebreider toelichten.

 

( Uiteraard kan je het ook zo uitkienen dat 23.5East in het midden gezet kan worden. Deze satelliet is immers minder sterk dan 19.2East).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Brussel zou dan worden:

http://***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=28.2&user_satlo_east=&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=13.0&user_satlo_west=&user_satlo_west_dir=E&location=50.83%2C4.33&cityname=bru*&la=50.83&lo=4.33&country_code=be

Kan je dit volgen?

 

Maar … Om makkelijker/nauwkeuriger af te regelen verdiend het de voorkeur om een LNB op de  0-positie van de rail te plaatsen die het dichts bij 20.6 graad is. Dus dat wordt dan LNB van 19.2East op de 0-positie van de rail te plaatsen.

Dan moet de rest als volgt ingesteld worden:

http://***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=28.2&user_satlo_east=&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=&user_satlo_west=10.2&user_satlo_west_dir=E&location=50.83%2C4.33&cityname=bru*&la=50.83&lo=4.33&country_code=be

Als je dit niet begrijpt dan zeg het maar dan zal een van ons dit wel wat uitgebreider toelichten.

 

( Uiteraard kan je het ook zo uitkienen dat 23.5East in het midden gezet kan worden. Deze satelliet is immers minder sterk dan 19.2East).

Ik heb deze resultaten gekregen voor Astra 3 op het O punt van de rail. http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=23.5&user_satlo_east=&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=23.5&user_satlo_west=&user_satlo_west_dir=E&cityname=Brussel&la=51.0157&lo=4.3374&country_code=be

Deze gegevens in gedachte heb ik nu 80% signaal, en 80% kwaliteit voor Astra3.

Dat is dus ok.

In opstelling zoals aangegeven, en de LNB 90* tov de rail, ben ik nadat ik dus de 80% signaal, en 80% kwaliteit voor Astra3 had verkregen, de schotel beginnen skewen. Achter de schotel staan en deze dan links naar beneden laten skewen, signaal weg en natuurlijk ook kwaliteit weg.

Dit laatste vond ik dan weer raar.

BTW, zeker al bedankt voor wat je hogerop vertelde.

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Brussel zou dan worden:

http://***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=28.2&user_satlo_east=&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=13.0&user_satlo_west=&user_satlo_west_dir=E&location=50.83%2C4.33&cityname=bru*&la=50.83&lo=4.33&country_code=be

Kan je dit volgen?

 

Maar … Om makkelijker/nauwkeuriger af te regelen verdiend het de voorkeur om een LNB op de  0-positie van de rail te plaatsen die het dichts bij 20.6 graad is. Dus dat wordt dan LNB van 19.2East op de 0-positie van de rail te plaatsen.

Dan moet de rest als volgt ingesteld worden:

http://***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=28.2&user_satlo_east=&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=&user_satlo_west=10.2&user_satlo_west_dir=E&location=50.83%2C4.33&cityname=bru*&la=50.83&lo=4.33&country_code=be

Als je dit niet begrijpt dan zeg het maar dan zal een van ons dit wel wat uitgebreider toelichten.

 

( Uiteraard kan je het ook zo uitkienen dat 23.5East in het midden gezet kan worden. Deze satelliet is immers minder sterk dan 19.2East).

Ik denk er inderdaad aan om de 23,5 voor het meest middelste punt op de rail te houden.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze resultaten gekregen voor Astra 3 op het O punt van de rail. http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=23.5&user_satlo_east=&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=23.5&user_satlo_west=&user_satlo_west_dir=E&cityname=Brussel&la=51.0157&lo=4.3374&country_code=be

Deze gegevens in gedachte heb ik nu 80% signaal, en 80% kwaliteit voor Astra3.

Dat is dus ok.

In opstelling zoals aangegeven, en de LNB 90* tov de rail, ben ik nadat ik dus de 80% signaal, en 80% kwaliteit voor Astra3 had verkregen, de schotel beginnen skewen. Achter de schotel staan en deze dan links naar beneden laten skewen, signaal weg en natuurlijk ook kwaliteit weg.

Dit laatste vond ik dan weer raar.

BTW, zeker al bedankt voor wat je hogerop vertelde.

http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=23.5&user_satlo_east=23.6&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=23.5&user_satlo_west=23.4&user_satlo_west_dir=E&cityname=Brussel&la=51.0157&lo=4.3374&country_code=be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me toch een beetje in orde te komen. Nu nog hopen dat de www verbinding ginder ok is.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gaf juist het volgende in, met 23,5°O in gedachte als centrale LNB.

Max O 33°O

Min 13°O

Dit omdat ik Hotbird wil vangen, en Astra 2.

 

En zoals gezegd vooral 23,5 in het centraal punt.

http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=23.5&user_satlo_east=33&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=23.5&user_satlo_west=13&user_satlo_west_dir=E&cityname=Brux&la=50.84&lo=4.35&country_code=be

 

Is dit ok om hier aan de slag te gaan?

 

En, als ik de locatie aanpas voor waar ik er uiteindelijk mee naartoe wil voor die locatie dan?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, bedankt, maar ik ben nu met de test van de wavefrontier aan de slag, dan lijkt me dat niet te kloppen daar ik H en B van de schotel zie staan in uw berekening via satflex

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...