Ga naar inhoud


Welke satellieten wil ik zien


casperb71

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

Aangezien ik bezig ben mijn oude schotels aan te passen aan de huidige tijd, ontstaat terecht de discussie van welke satelliet ik wil zien en daar de juiste schotel voor te nemen. De bedoeling is om meerder satellieten te gaan ontvangen. Laten we dit als uitgangspunt nemen en niet direct op de grootte van de schotel concentreren, ondanks dat dit wel belangrijk is. (ik blijf beneden de 120 cm en wil niet draaibaar)

 

Nu kijk ik 13E, 19E, 23,5E en 28,2 E.

 

In het verleden heb ik 16E naar feeds gekeken en 10E.

Daarbij zou ik graag wat meer Scandinavisch zenders willen ontvangen.

 

Wat zouden jullie kunnen adviseren?

aangepast door casperb71

VU+ Duo, PLI 4.0, Triax78-13/19,2 / Triax 60-23,5 / Triax 60-28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 5°O & 1°W zitten de meeste Scandinavische , merendeels helaas gecodeerd !!

http://www.flysat.com/1west.php

http://www.flysat.com/astra4a.php

Een wavefrontier T90 is wat u zoekt :)

Typ via google: wavefrontier T90 sat4all site:www.sat4all.com

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je meer Scandinavische tv wil, en een abonnement wil nemen (Zweden, Noorwegen, Denemarken of Finland??), raad ik dan de Thor op 1 west aan, omdat je dan nog steeds vrije hardwarekeuze hebt bij Canaldigital. Een receiver met embedded Conax of een losse conax module in je CI slot en je kan kijken. Bij Viasat zit je met hun eigen receivers, en dat is niet interessant.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je meer Scandinavische tv wil, en een abonnement wil nemen (Zweden, Noorwegen, Denemarken of Finland??), raad ik dan de Thor op 1 west aan, omdat je dan nog steeds vrije hardwarekeuze hebt bij Canaldigital. Een receiver met embedded Conax of een losse conax module in je CI slot en je kan kijken. Bij Viasat zit je met hun eigen receivers, en dat is niet interessant.

 

Dank voor deze tip.

VU+ Duo, PLI 4.0, Triax78-13/19,2 / Triax 60-23,5 / Triax 60-28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even een middagje alles vergeleken wat wel en niet zichtbaar is vanuit het midden van het land. Footprints, afmeting schotel, aanbod etc. Weet nog niet exact wat de schotel in totaal aan breedte kwijt kan, maar kom op het volgende concept uit:

  • 1W - Thor 5/6/7/Intelsat 10-02
  • 4,8E - Astra 4A
  • 10E - Eutelsat 10A
  • 13E - Hotbird 13B/C/D
  • 19,2 - Astra 1KR/1M/1L/1N
  • 23,5E - Astra 3B
  • 28,2E - Astra 2A/2F/2E/2G

In Westelijke richting heb ik nog veel ruimte dus daar is wat betreft zichtveld ruimte genoeg. Richting East kan ik nog wel een graad of 10 kwijt.

 

Zijn er nog satellieten die jullie kunnen aanbevelen?

VU+ Duo, PLI 4.0, Triax78-13/19,2 / Triax 60-23,5 / Triax 60-28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 west

Met een aantal Franse zenders FTA en verder het vrijwel complete nationale TNT (DVB-T, bij ons Digitenne)) aanbod FTV als je voor ongeveer € 70 een Fransat smart card en CI module koopt.

Ook als je onvoldoende Frans kent geen slechte investering aangezien veel films en series (CSI bijv.) ook met het originele Engelse geluid worden uitgezonden.

Hier een overzicht van alle programma's van vandaag (alleen voor Canal+ moet een abonnement worden genomen).

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 west

Met een aantal Franse zenders FTA en verder het vrijwel complete nationale TNT (DVB-T, bij ons Digitenne)) aanbod FTV als je voor ongeveer € 70 een Fransat smart card en CI module koopt.

Ook als je onvoldoende Frans kent geen slechte investering aangezien veel films en series (CSI bijv.) ook met het originele Engelse geluid worden uitgezonden.

Hier een overzicht van alle programma's van vandaag (alleen voor Canal+ moet een abonnement worden genomen).

 

Prima tip. Thanks

VU+ Duo, PLI 4.0, Triax78-13/19,2 / Triax 60-23,5 / Triax 60-28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

je vermeldt 10 E maar daar krijg ik met een doorsnee schotel niet veel door, op 9° E daarentegen wel, oa ook TF1 HD ( Zwitserse versie maar bijna helemaal gelijk aan de originele TF1) FTA

Kan mij van een aantal jaren geleden herinneren dat ik op 10E de nodige FTA Feeds kon ontvangen. Het is een paar jaartjes (stuk of 10) geleden dus het kan wel veranderd zijn.

aangepast door casperb71

VU+ Duo, PLI 4.0, Triax78-13/19,2 / Triax 60-23,5 / Triax 60-28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

je vermeldt 10 E maar daar krijg ik met een doorsnee schotel niet veel door, op 9° E daarentegen wel,

oa ook TF1 HD ( Zwitserse versie maar bijna helemaal gelijk aan de originele TF1) FTA

 

Ik zou inderdaad ook eerder gaan voor 9 oost i.p.v. 10 oost.

Op 9 oost zit FTA o.a. Russian Travel Guide, waar ik nog wel eens naar kijk. En in HD Ebs, twee kanalen van de EU.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad.

Dan heb je CNN in HD.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal voor 9 O is een schotel vereist van 90 cm, voor 10 O 100cm, op sommige sites beweren ze dat dit reeds lukt met een 60 cm maar dat is te betwijfelen, dan heb je zeker geen regenreserve en alleen de sterkere transponders. Als je op 10 O richt dan is het misschien mogelijk dat je ook de dicht bijgelegen 9 O wat sterke transponders binnen haalt. Maar persoonlijk zou ik toch gaan voor de volledige 9 O, die andere 10 O alleen voor CNN lijkt met niet zo interessant, natuurlijk is dat mijn persoonlijke mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...