Ga naar inhoud


irdeto kaart van ziggo in Xtrend gebruiken


Cemilovic

Aanbevolen berichten

Hallo sat4ers;-)

 

Heb heel vaak topics gelezen liste mijn problemen op zonder lid te worden.

 

Nu heb ik een vraag:

Ik krijg binnenkort Ziggo en heb afgesproken dat ze mij een kaart gaan opsturen ipv Horizonbox.

 

Nu lees is dat ze ook nagrakaarten kunnen opsturen ipv Irdeto?Tja dat zou jammer zijn,dat betekend dat ik een ontvanger moet hebben die Ci+ gecertificeerd is.

 

Weet dat op sommige VUs met VTI en ATV de CI kaarten werken..Althans dat lees ik her en der.

 

Kan de Xtrend ET8000 dat ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo sat4ers;-)

...

Weet dat op sommige VUs met VTI en ATV de CI kaarten werken..Althans dat lees ik her en der.

 

Kan de Xtrend ET8000 dat ook?

Ja dat kan met de juiste softcam met een irdeto kaart van ziggo!

 

Ja dat kan ook met de CI+ van Ziggo in uw CI-cam slot in de ET8000, daar het CI+ niet actief is

 

(let op welk Image u daarvoor gebruikt kan afwijkend zijn)

 

zo dat is toch prettig om te weten

maar uw vraag is meervoudig en complexer

 

nu de andere vraagtekens en of bedenkingen;

- indien je geen irdeto kaart maar een nagra krijgt toegestuurd zul je wellicht geen softcam kunnen toepassen

- indien je per CI+ module access hebt is er enkel 1 zender gelijktijdig te zien

- indien je denkt dat de horizonbox een probleem voor gebruikersvriendelijk kijken en opnemen levert is dat een misverstand, de Horizonbox is een heel fijn interactief toestel en met horizonGO heb je op alle andere apparaten in huis mooie diensten.

 

Mocht Ziggo en andere Providers besluiten het CI+ deel van de C A M te actieveren gaat overigens niets anders meer lukken dan de gecertificeerde hardware.

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

moonchild,

neen

maar dat was al duidelijk

dat was niet de strekking van de vraag

 

wat je NOG met de irdeto kaart kunt is helder weergegeven

of je een tweede nog in de Lade hebt liggen, zou zo maar kunnen

 

want enkele mensen kregen die bij aanmelding van hun abonnement en gebruiken hem echter niet

 

but what the heck

een horizonbox is echt een fijn toestel.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig nog 2 extra Irdeto kaarten laten activeren,nu in totaal vier werkende kaarten.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je n oud ziggo gebied nog wel een irdeto card als 2e/3e card registreren? 

Ja ik ben in november 2015 aangesloten op ziggo in oud ziggo gebied en ik kon een smartcvard van marktplaats erbij activeren

 

Aangezien ik nog een card wil kopen, hoe ziet een nagra card er uit? Zit er nog verschil in de irdeto cards?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ben in november 2015 aangesloten op ziggo in oud ziggo gebied en ik kon een smartcvard van marktplaats erbij activeren

 

Aangezien ik nog een card wil kopen, hoe ziet een nagra card er uit? Zit er nog verschil in de irdeto cards?

Irdeto kaarten hebben in grote letters 'IRDETO' op de kaart staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Sinds kort heb ik Ziggo kabel voor een snelle internetverbinding. Voorheen Canal Digitaal.

Kijk een jaar hoe het bevalt. De verbinding is in ieder geval snel.

Nu wil ik mijn (legale) Ziggo smartcard gebruiken in de X-trend 8500.

Met een CI+ module lukt dat niet en de interne kaartlezer reageert niet op de card.

Ik begrijp uit berichten dat het moet kunnen met een oudere CI-module (niet CI+).

Mijn vragen:

Kun je de Ziggo kanalen sowieso ontvangen op een ET 8500?

Heeft iemand nog een werkende module van Ziggo beschikbaar voor een X-trend ET8500?

Vu+ Ultimo 4K, DVB-S2 dual, DVB-C/T2 dual, Vti, Oscam.

CI+ module, Oranje Ziggo Irdeto kaart, Ziggo kabel, Horizon.

Astra 1-2-3 FTA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Alleen de Ziggo Irdeto smartcards werken in een Linux ontvanger. Hiervoor is ook geen CI(+) module noodzakelijk. De Nagra smartcards werken niet tenzij je op illegale wijze de unieke RSA en boxkey hebt weten te bemachtigen. Een klein aantal Linux ontvangers hebben firmware die wél CI+ ondersteunt. Dit zijn de Formuler F1/F3, de VU+ onder VTi 9.0.x, DM7080 etc. OpenPli ondersteunt het helemaal niet omdat de OpenSource licentie geschonden wordt. Je moet dus naar een ander image...

Andere optie is om een geactiveerde Irdeto kaart te bemachtigen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn zeer recente (okergele) Ziggo smartcard staat Irdeto, de kaart is geactiveerd.

Zou die kaart dan moeten werken in mijn Linux-ontvanger?

Dat is me nog niet gelukt in de interne kaartlezer. Maar misschien doe ik iets verkeerd?

Of heb ik je niet goed begrepen?

Vu+ Ultimo 4K, DVB-S2 dual, DVB-C/T2 dual, Vti, Oscam.

CI+ module, Oranje Ziggo Irdeto kaart, Ziggo kabel, Horizon.

Astra 1-2-3 FTA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...