Ga naar inhoud


TP-Link TL-SG1016 switch doet raar icm VU+ boxjes


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Behalve een andere switch hangen, wie weet raad met volgend probleem...

 

Mijn Vu+Duo2 staat in mijn woonkamer en is verbonden, net zoals de Vu+Ultimo in het bureau en de Vu+Uno in de slaapkamer, met een switch met 16 ingangen nl de TP-Link TL-SG1016.

 

Als ik dmv remote stream convert stream vanuit de Duo2 naar de Uno werkt dit feilloos. Ga ik op de Uno een opname bekijken komende van de Duo2, levert dit stotteren en allerlei problemen op. 

 

De veroorzaker van dit probleem is de TP-Link switch, want als ik alle UTP kabels rechtstreeks in de Telenetmodem steek is er geen vuiltje aan de lucht. Tijdelijke oplossing, want met 4 poorten die die modem biedt kom ik er niet.

 

Het lijkt net of die switch geeft niet genoeg "stroom" door de langste kabel (lees +/- 45m).

Iemand een idee hoe dat op te lossen met die switch?

 

Bedankt,

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Cat-6 kabels gebruiken?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

afgezien van cat 5 6 7

afgezien van VU+ receivers

dit heeft meer met uw schema van aansluitingen te maken

 

cat 6 in de muur sinds 8 jaar

je zou het willen wensen

 

ik denk dat u intern en extern iet NIET op orde heeft

ik denk bovendien dat uw netwerk helemaal niet via een modem moet lopen

ciao

aangepast door Tonskidutch

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Net als bij coax heb je CAT-6 kabel die wel de specificaties haalt en CAT-6 kabel die dat niet doet.

 

Leg eens een losse kabel tussen de aansluitingen en kijk dan nog eens.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht heb je iets aan dit topic. https://www.sat4all.com/forums/topic/341676-traag-netwerk-vu-solo-2/?hl=network

 

Welke overdrachtsnelheden haal je als bestanden van de ene naar de andere box kopieert, of van je PC naar je boxen stuurt?

Bij mij werkte het toen door de netwerkpoort van de VU in te stellen op 100mb ipv 1000mb.

Echter bij mijn weten zou dit probleem verholpen moeten zijn bij de latere images. In elk geval heb ik de laatste tijd geen problemen meer met overdrachtsnelheid en/of streamen.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

En viel gisterennamiddag mijn Telenetmodem nog uit ook, dus even uit de lucht geweest. Prima service van die jongens, want vandaag hangt er alweer een nieuwe.

 

Die Telenetmodem is min of meer een all-in-one-ding waar ook een switch met 4 poorten inzit. Ik heb nu de kabel komende van de slaapkamer aan de modemswitch gehangen evenals de TP-link switch. Het probleem lijkt nu opgelost te zijn. Voorlopig mag dat zo blijven.

 

Als je eens googelt op die TP-Link TLSG1016, dan blijkt dat niet het beste apparaat te zijn voor streaming dat ooit bestaan heeft. Op zowat alle fora klaagt men ervan.

De specs van dat ding eens onder handen genomen en blijkbaar zou die de stroom door een netwerkkabel regelen in functie van de lengte, kwaliteit etc. om een zo laag mogelijk energieverbruik te laten optekenen. Nu ja, tekening erbij hoeft niet meer denk ik dit in het achterhoofd. Zo kwam ik op het idee om die lange kabel naar de slaapkamer eens in de Telenet modemswitch te steken en klaar.

 

Sinds vanavond staat de Uno nu terug in de slaapkamer. Hopelijk lukt het op dat toestel nu even goed (5 minuutjes proefdraaien was al positief).

 

Tegen dat onze dochter wat ouder wordt en met allerlei internet/netwerkdingen op haar slaapkamer begint, maar eens een goede 16 polige switch scoren. Naar haar kamer zit een even lange kabel die hetzelfde euvel vertoont aangesloten op de TP-link switch.

 

En dat is nu het tweede toestel van TP-Link dat ik heb dat niet deugt. Een Accespoint van hen deed ook al zulke gekke dingen. Gelukkig allemaal niet te veel betaald. Maar never ever nog TP-Link in huis.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

stel je voor deze eens te bekijken... > Netgear GS116GE - ProSafe

Check!

 

Nog niet de kans gehad vanuit mijn bedje wat te bekijken, maar ik doe het asap. Als mijn configuratie nu goed werkt, laat ik het voorlopig zoals het nu is.

Lukt het nog niet, of ondervind ik andere problemen ga ik jouw suggestie regelen. Ik neem aan dat die het prima doet met streaming...

 

tnx!

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...