Ga naar inhoud


De niet al te goede tuners van Dreambox & Vu+ IP 38 Flachantenne


Emekli

Aanbevolen berichten

Hier een boekje open over een veel te dure nieuwe ontvanger van Dreambox., dit zijn de woorden van de presentator en Satellite over IP:

 

 

Kan ook, deze maand,  via de schotel bekeken worden.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dr. Dish slaat de spijker op z'n kop. Veel te weinig innovatie voor veel te veel geld... Mensen die €800 over hebben kopen wel 2 ET-10000's of Gigablue Quad's..

DM produceert alleen nog maar in naam....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betreft alleen de 7080 HD. Men vergeet schijnbaar dat Dream Multimedia wel een van de eerste was ,oa met het Magic modul  waar mee men toen destijds bijna alle kanalen kon openen met alternatieve software ,waar bij men zgn Fun Smart kaarten kon gebruiken.ook de DM 7000 was een success ,even als de 7020 si en de 7020 HD en de 8000 HD allemaal uitstekende boxen.

Afkraken is niet moeilijk ,ook bij DM gaat er wel een tijdens het ontwerp/productie wel eens wat fout , ook het beste paard struikeld wel eens.

Oh die Magic modules werden ook al na gemaakt in China ,daar kon je naar verloop van tijd niks meer mee.

Want die E-trend's en Gigablue ed ,zijn allemaal afgelijd van dreamboxen ,die waren het eerste  met soft cam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij getest door amateurs.
Hadden ze eerst een software update van de box gedaan, dan werd de nieuwe dual tuner direct herkend.

 

Ik heb de dual tuner getest in een dm800se (OE2.0/GP3.2) en een dm7080 (OE2.2/GP3.3)

enkele bevindingen:
- tuner werkt gelijk na het inpluggen
- satelliet scan (netwerk zoeken: nee) duurt ± 2 min (satellites.xml)
- satelliet scan (netwerk zoeken: ja)  duurt ± 5 min
- blindscan werkt snel (complete sat blindscan in ± 5 min)
- geen beeld op 4:2:2 feeds
- multistream zenders worden ingelezen maar geen beeld
- signaal is in stappen van 0.25 dB
- zappen gaat iets sneller

 

Aanrader voor wie zijn single tuner naar een dual tuner wil upgraden
Blindscan werkt sneller dan alle vorige dm tuners

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het filmpje duurt me te lang om te bekijken, maar op de een of andere manier heb ik de indruk dat jaren geleden Dreambox je van het was maar dat ze sinds ze closed source zijn gegaan een beetje een randgebeuren zijn geworden. Of vergis ik me ?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij getest door amateurs.

Hadden ze eerst een software update van de box gedaan, dan werd de nieuwe dual tuner direct herkend.

 

Ik heb de dual tuner getest in een dm800se (OE2.0/GP3.2) en een dm7080 (OE2.2/GP3.3)

enkele bevindingen:

- tuner werkt gelijk na het inpluggen

- satelliet scan (netwerk zoeken: nee) duurt ± 2 min (satellites.xml)

- satelliet scan (netwerk zoeken: ja)  duurt ± 5 min

- blindscan werkt snel (complete sat blindscan in ± 5 min)

- geen beeld op 4:2:2 feeds

- multistream zenders worden ingelezen maar geen beeld

- signaal is in stappen van 0.25 dB

- zappen gaat iets sneller

 

Aanrader voor wie zijn single tuner naar een dual tuner wil upgraden

Blindscan werkt sneller dan alle vorige dm tuners

 

 

Dr. Dish amateurs?, ik dacht het niet.

 

De update moet je eerst doen om de tuner goed te laten werken en dat voor zo'n duur apparaat.

En dan werkt het ook alleen! maar met de originele software, echt een aanfluiting.

Dreambox loopt achter de feiten aan, het Nokia verhaal.

Ooit had bijna iedereen een Nokia en nu?.

Waar blijft een 4K ontvanger?.

 

Dan koop ik toch liever 2 ontvangers, zelfde kwaliteit, van de andere bekende Linux familie.

 

Hier weer een innovatie van Vu+: http://vuplus.com/sub/sub0114.php

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dr. Dish slaat de spijker op z'n kop. Veel te weinig innovatie voor veel te veel geld... Mensen die €800 over hebben kopen wel 2 ET-10000's of Gigablue Quad's..

DM produceert alleen nog maar in naam....

Helemaal mee eens.

Een blijde en tevreden Gigablue Quad+ gebruiker met een triax88 met astra 1/3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De update moet je eerst doen om de tuner goed te laten werken en dat voor zo'n duur apparaat.

Nooit gehoord van drivers installeren bij nieuwe hardware? Zo ook voor de si2166b tuner.

 

 

En dan werkt het ook alleen! maar met de originele software, echt een aanfluiting.

Dreambox loopt achter de feiten aan, het Nokia verhaal.

Hier heb je het mis. De dm7080 en dual tuner werkt ook met alternatieve images zoals openATV e.a.

Er zijn nog tal van andere images die op de originele firmware gebaseerd zijn.

Ik weet wat ik aan mijn dm boxen heb. Ik kraak geen enkel merk af. Ieder zijn/haar voorkeur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het stukje over de one for all software op de Alphacrypt kaart overigens ook interessant.... ik had er al heel wat over gelezen, maar nu kunnen de modules (als je de goede versie hebt) blijkbaar ook de hd03 en HD04 kaarten lezen....  zeer interessant!

 

Wat de receivers betreft.... tja, ik blijf erbij dat Linux receivers niet de hemel op aarde zijn...  er is ook zoveel anders te koop.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er Überhaupt nog mensen bestaan die een dreambox kopen.

 

Tja,..er zijn ook dwazen die blind een iPhone kopen en er zelfs voor in een slaapzak bij de winkel op de stoep gaan liggen.

Voor mij lijden die individuen aan hetzelfde syndroon.

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit gehoord van drivers installeren bij nieuwe hardware? Zo ook voor de si2166b tuner.

 

 

Hier heb je het mis. De dm7080 en dual tuner werkt ook met alternatieve images zoals openATV e.a.

Er zijn nog tal van andere images die op de originele firmware gebaseerd zijn.

Ik weet wat ik aan mijn dm boxen heb. Ik kraak geen enkel merk af. Ieder zijn/haar voorkeur.

 

Mein Deutsch ist hervorragend en er werd duidelijk in het filmpje gezegd dat het met andere software NIET werkt.

Misschien toch nog eens het filmpje bekijken?

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja,..er zijn ook dwazen die blind een iPhone kopen en er zelfs voor in een slaapzak bij de winkel op de stoep gaan liggen.

Voor mij lijden die individuen aan hetzelfde syndroom.

 

Helemaal mee eens.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Is het iemand toevallig al eens opgevallen dat sinds Dream Multimedia geen innovatieve nieuwe producten meer maakt, niemand dat meer doet?

 

Wat hebben we eigenlijk aan innovatieve producten gezien van Xtrend, VU+, Formuler, Mutant enz. enz.

 

Er valt nu immers ook niets meer te kopiëren ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pffrrrttt...

je oma op de kreidler naar de appieheijn sturen voor een plintenladdertje

:grin:

 

enigma2 wordt best wel door ontwikkelt beste M

maar

ik dacht dat het hier over de nieuwe antenne ging en die vind ik wel geniaal voor de computer noob met meerdere pC's en ontvangers in huis

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...