Ga naar inhoud


Oude apparatuur opwaarderen


Aanbevolen berichten

Hoi,

 

In ons bureau hebben wij een oude Denon versterker met een paar kleine maar echt goede speakers

en we draaien op iMac de hele dag muziek terwijl we werken.

 

Nu is mijn collega eigenlijk op een andere plek aan het werk en wilde ZIJN installatie voor zijn locatie meenemen.

 

daar heb ik een stokje voor gestoken!

 

ik heb hem een set rl60 speakers en de beomaster 3000 voor luttele 80 euro gekocht.

de versie met tiptoetsen uit 80ties.

Eigenlijk had ik hem ook in ons eigen bureau kunnen zetten maar net iets te groot die speakers.

 

EEN schitterend geluid indien je de mini jack van de iMac of Notebook erop aansluit.

 

Nu zijn er echt veel mensen die de oudere apparatuur inruilen of wegdoen voor nieuw.

Sommigen leveren ze aan de milieu parks af.

 

De degelijkheid en het HIFI-stereo geluid wat uit die oude apparatuur komt is in de meeste gevallen nog weergaloos goed.

 

ik wilde het als tip toch hier geschreven hebben voor die een klein budget hebben en veel naar muziekstreams luisteren via pC's

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zou de titel moeten zijn  Oude apparatuur hergebruiken?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou de titel moeten zijn  Oude apparatuur hergebruiken?

je mag de titel ook verbeteren als moderator hoor,

 

maar met een aansluiting aan een internetstream vond ik het "opwaarderen" ten opzichte van het bijna niet meer aanwezig FM signaal in Duitsland en daar voor in de plaats de hoeveelheid internetzenders.

;)

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ooit naar een buizen versterker mogen luisteren. Toen besefte ik pas, wat een rommel ik in huis heb aan audio apparatuur.

Die oude versterkers geven meestal mooier geluid, dan die nieuwe kleine lichte (in gewicht zijnde) audio versterkers.

Heb er ooit eentje weggeschonken, die +/- 30 Kg woog, en het geluid die daar uit komt, kan veel nieuwere versterkers, die ik hoor niet evenaren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is een heel eenvoudige regel bij het kopen van audio versterkers,

 

Hoe zwaarder (gewicht) hoe beter!

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je nu helemaal retour moet naar Buizen en EMP veilige apparatuur die ook geen onderdelen meer voor vervanging hebben en veel stroom vreten ligt aan wat je hebt (staan op zolder) en of je kunt opwaarderen voor het versterken van puur HIFI-Stereo uit je stream of losless Audio bibliotheek.

 

Maar bepaalde merken zijn echt keigoed qua design en prestaties als tweedehands.

 

als iemand de p a t c heeft staan van Braun en hem kwijt wil :D ik ben dadelijk aan je voordeur en druk de bel / schel

 

er zijn zelfs mensen die hebben de VU+ Duo satelliet receiver in een perfect CNC gestuurde nagemaakte BrAun atelier behuizing ingebouwd

 

als je vuplus lid bent zie je ook wonderbaarlijke foto's van een Opwaardering / Verbouwing

post-30989-0-51372100-1455739353_thumb.jpg

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm,

nadat ik al Dagen, Weken en Maanden als ik het toetsenbord van de iMac aanraak telkens een vonk krijg, dat doet PIJN, ging de iMac vanochtend 6 maal uit zichzelf booten

ik weet niet waarom maar heb de mini Jack plug eruit getrokken en toen ging het meteen goed met opstarten.

zo'n vermoeden groeit

ik heb de oude Denon in Bureau onderzocht en die heeft een aarding maar is niet aangesloten (moet nog meten)

voor oudere apparatuur is het toch goed om te weten of ze veilig zijn, zijn gebleven.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zal de lekstroom meten /voelen van het lichtnet filter.

Je Denon geplaatst op een rubber mat, zal 110 Volt spanning voeren op het metalen chassis.

 

Aarding voorkomt de sensatie tijdens het aanraken van aangesloten periferieën.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...