Ga naar inhoud


Schotel spuiten


F-devel

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn Sat schotel opnieuw spuiten,maar laat deze eerst ontlakken daarna scooperen= vlampunten/ laagje zink aanbrengen dan wordt deze gepoedercoat(droge verfdeeltjes elektrostatisch aanbrengen dan bij 150 graden smelten de verfdeeltjes op de schotel) is een harde toplaag en de eerste 10 jaar zeker geen roest op de schotel.Ik vervang ook alle bouten en moeren in rvs.De vraag is beïnvloed de zinklaag het signaal /slecht/gelijk of beter.De parabool is 78cm rond en wil er ook nog Astra 1 2en 3 misschien ook hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor geld dat je uit geeft voor je huidige schotel kan je de eerste 50 jaar elke 5 jaar een Triax schotel kopen.

 

Of beter nog koop voor dat geld een hele goede schotel.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een polyester poedercoating hebben alle stalen schotels.
Ik weet niet wat je precies bedoeld met ontlakken maar normaal wordt een voorwerp waar een polyester poedercoating op aangebracht gaat worden eerst schoon gestraald. Hierbij wordt het stalen oppervlak ruw wat zeer nadelig is voor een goede reflectie naar de lnb.
Verder wordt bij het schooperen d.m.v. een zeer hete vlam van 2500 graden een zink- aluminium legering onder luchtdruk op de schotel geblazen waar het gesmolten metaal stolt. Door deze verhitting loop je het risico dat de vorm van de schotel niet meer behouden blijft en het rendement van de schotel fors terug kan lopen.

Ik zou deze kosten die met deze behandeling gemoeid zijn nooit maken. Als je bang bent dat de schotel snel gaat roesten doordat je bijv. heel dicht aan zee woont, koop dan een aluminium- of polyester schotel.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is er nog maar een optie,de schotel zelf met een afbeitel de verf verwijderen daarna lichtjes polijsten en laten poedercoaten.Ik werk bij zo,n bedrijf als ik ervoor moet betalen kan ik beter een nieuwe schotel kopen.Nog een ander optie is nieuwe schotel kopen en die nog een extra laagje overheen coaten of spuiten in de kleur hoogglans wit ral 9010,deze verkleurt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Pst, voor dat geld koop je zoiets degelijks als een Kathrein.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je kunt van te voren echt niet zeggen wat de impact is als je vloeibaar metaal op een schotel gaat aanbrengen.
De schotels zijn koud geperst en het is heel goed mogelijk dat door plaatselijke verhitting, de vorm van de schotel veranderd.
Velen denken nogal luchtig over een schotel maar niets is minder waar.
Hierbij en lijstje wat de invloed is van afwijkingen in een parabolische schotel op de versterkingsfactor.
 

post-60869-0-17166400-1456582921.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, ik heb kort geleden vrienden geholpen met sat ontvangst en to twee keer toe was de doos waarin de schotel zat duidelijk beschadigd. De eerste keer heb ik de fout gemaakt dat te accepteren om daarna te ontdekken dat de schotel niet geheel vlak was. De tweede zending heb ik geweigerd.  Schotels ga ik vanaf nu gewoon in de winkel halen. 

 

Je hebt namelijk absoluut gelijk, de vormvastheid is zeer belangrijk. Ik sta altijd te kijken als ik mensen aan schotels zie rukken om ze uit te richten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...