Ga naar inhoud



Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Jullie geloven het niet

ik stond echt paf

 

krijg op mijn werk als ik me aanmeld voor de webapp van mijn outlook account plots een email van apple zelf

dat mijn outlook account gebruikt is geworden in belgie voor een iTunes aankoop

 

advies is om naar die bekende paswoord veranderen website te gaan

 

doe ik en wijzig mijn paswoord met een supersterk nieuw paswoord

 

ik zie na bevestiging echter, dat het lijkt een andere tonskidutch te zijn (at) outlook.com

 

ook adres en credit card gegevens kloppen van geen kant

 

is nu de Apple iD gecompromitteerd of de outlook.com account?

 

ik vermoed de apple id daar de outlook account geen vreemde email ontvangt van onbekenden.

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja inderdaad, een vreemd verhaal.

 

Dus als ik het goed begrijp heb jij m.b.t. de vermelde aankoop geen financiële schade opgelopen want immers komt het creditkaanummer niet overheen.

Verder is het natuurlijk ook vreemd dat er een 2e account met de naam Tonskdutch zou bestaan terwijl dit toch geen voor de hand liggende naam is.

Als het inderdaad het geval is dat er een 2e Tonskidutch in de database aanwezig is dan lijkt het alsof de gegevens zijn verwisseld wat ik me nauwelijks kan voorstellen.

Dus concreet zeg je nu dat als jij jouw eigen Apple-Id invoerd jij dan gegevens ziet die niet met jouw eigen gegevens overeenstemmen, correct?.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen dat is dus juist het vreemde, ik krijg mijn eigen apple ID dus ook niet meer opgeroepen enkel zijn account

 

ik ga die beste man, weet waar die woont eens voorzichtig benaderen

hij zal na mijn actie wel niet meer met zijn account en zijn creditcard kunnen werken na mij paswoord wijziging

uh ..?

aangepast door Tonskidutch

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens een dergelijk probleem gehad met mijn account bij ***geen-reclame*** en was ook in eerste instantie van plan om direct contact op te nemen met de kaper van mijn account.

Dit werd echter door de Support afdeling van ***geen-reclame*** afgeraden en zij hebben dit probleem uiteindelijk adequaat opgelost.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

het blijkt volgens Microsoft, dat als je je outlook account niet waarneemt, de email@naam inderdaad hergebruikt wordt

 

dat kun je hier lezen

 

dus pietje jansen uit Wolvega

heeft een account en dat wordt nooit meer benaderd en gebruikt dan is het account na 1 jaar nietig.

dus pietje jansen uit IJmuiden

krijgt met dezelfe naamgeving een outlook account

 

Apple-ID interresseert niet of dat dezelfde is en of courant, die schrijven lukraak aan dat ene email adres.

 

extreem dom natuurlijk van de systemen onderling

die identiteiten en daarmee financiële afhankelijkheden blootstellen van "de privé persoon"

 

hoe nu oplossen,

ik vertrouw inmiddels die systemen niet meer en degene die mijn naamgenoot is ook maar ten dele.

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, de recycling of things :)

 

Mijn oude BBS nummer van jaren terug is uiteraard weer opnieuw in gebruik voor andere doeleinden bij een nieuwe abonnee.

Er zijn gevallen bekend van justitie fax lijnen die opnieuw uitgegeven zijn na jaartje cooldown.

De meest geheime processtukken e.d. komen nog dagelijks op die oude nummers binnen.

Het zal je voice lijn maar zijn.

 

janenria@internetprovider.nl -> beschikbaar -> das een leuk emailadres voor onze eigen internetlijn nu we gaan samenwonen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch dom

dat de actuele status van een email adres niet wordt geverifieerd als het er om gaat dat die account via Apple-ID met credit card gegevens vastgelegd wordt

ik zie Apple hier als de suftrut betreffende de systemen.

 

maar eerst en vooral die zijn outlook account niet nakomt

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak maken mensen een email accountje aan omdat er voor een software download om gevraagd wordt, en daarna vergeten ze dat account gewoon weer, zo voorkom je een hoop spam email namelijk. Dat er naderhand andere problemen kunnen optreden wordt niet over nagedacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam enorm veel op computerclubs en bijeenkomsten en uit ervaring weet ik dat dit heel erg veel gedaan werd om spam mail te voorkomen. Ik zelf heb ooit 1 email adres aangemaakt die ik opgeef aan onbekende websites waardoor alle spam daar naar toe gaat, verder doet ik niets met dat email adres.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan wel offtopic....  maar je hebt er zelfs website voor om "Disposable email adressen" te maken zoals:  https://www.guerrillamail.com/nl/  https://temp-mail.org/   enz...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging erom dat er naamgenoten problemen kunnen krijgen met een registratie en een Apple id

Het gaat hier over gratis mail accounts die men kan inrichten voor specifieke doeleinden en niet voor secure Apple-id's waar uw creditcard data aan gelieerd is

aangepast door Tonskidutch

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...