Ga naar inhoud


Recordings naar NAS en timeshift naar USB key


FalconerThe

Aanbevolen berichten

Ik gebruik mijn  NAS voor opslag van opnames en natuurlijk gaat de timeshift buffer daar ook heen. Dat werkt prima maar legt wel een behoorlijke druk op mijn netwerk (zeker als alle drie de ontvanger werken). Ik neem aan dat ik de timeshift op een USB key kan opslaan (128 Gb) maar snap niet geheel hoe ik dat instel.

 

Iemand enig advies?

Link naar reactie
Delen op andere sites


uh ja dat ook, donpedro

ik kan het zo instellen op usb

maar wat is er voor probleem in een Gigabit netwerk met drie receivers en een NAS zou dat niet behappen?

er is iets anders niet pluis in je netwerk waardoor je verontrust bent.

 

welke NAS, welke Switch, of Router, welke Kabels en voor de NAS welke Firmware draait

en heel belangrijk welke Mount regel en protocol

aangepast door Tonskidutch

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drie HD buffer streams up (en down na pauzeren) te samen met eventuele opnames, tegelijk met backups die in de avond lopen leggen een 54% load op mijn netwerk en laten de RAID 6 disks op 92% load werken. Als dat een paar uur doorgaat sluipen er langzaam problemen in met processen die willen indexeren etc.

 

Mijn netwerk is niet het probleem, Cat6 met een Cisco SG300-28P. Het probleem zit hem in de NAS. en die upgraden is vele honderden euro's duurder dan drie 128 Gb USB sicks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in...

Het toont dan wel dat je goed moet nadenken over het voordeel van een NAS aanschaffen en welke!

 

als extra advies zou ik de USB stick dan op ext2 of 3 formateren daar je anders een Filesize limiet hebt onder fat32 van 4,2 GByteB

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...