Ga naar inhoud


Asus tablet met kapotte LCD,nog te redden,of beter in de kliko?


Gerard 76

Aanbevolen berichten

Heb hier een Asus tablet waar het lcd scherm niet meer van werkt.

De winkel heeft hem nagekeken en zegt dat reparatie 160 euro gaat kosten,dus maar weer meegenomen. :whistle:

Glas is dus wel in orde,het is de LCD die erin zit.

Nu zie ik her en der wel LCD schermen te koop voor 82 euro,maar het moet er ook nog in.

Gezien de reparatieprijs zal dat wel een flinke klus zijn.

 

Nu heb ik zelf totaal geen verstand van deze electronica,dus vandaar de vraag.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goed mogelijk, dat steve het aankan. Hij heeft mijn kameraad zijn vu ook "top" hersteld  :)

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tuurlijk wel, het hangt een beetje af van wat voor een model het is en wat een vervangend lcd paneel gaat kosten. Het is wat prutswerk maar als je voorzichtig bent en de tijd er voor neemt is het best zelf te doen.

 

Weet je zeker dat het lcd paneel stuk is, kan het niet zijn dat je accu er mee genokt is en dat hij daarom niet wil starten?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je zeker dat het de LCD is ?

Zou bv ook de accu kunnen zijn die niet z'n einde heeft; is ie echt open geweest en aan gemeten ?

 

Tja een LCD-scherm koop je voor 30 euro in china.

Een accu voor 25 euro.

 

En dan inderdaad nog vervangen, maar d'as wel leerzaam hoor; Youtube staat vaak vol met filmpjes/howto's.

 

Kzou je aanraden eerst de accu te testen en dat deze nog wel oplaad.

aangepast door iemand

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

Asus tablet met vga aansluiting?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...