Ga naar inhoud


Microsoft verstopt Windows 10-update in Aanbevolen beveiligingsupdate


Gast catw

Aanbevolen berichten

Als je laptop Windows 10 kan hebben is het toch prima, hier gaat het erom dat Windows 10 niet prima zal gaan lopen op mijn Windows 7 laptops die met VIsta geleverd werden, deze computers zijn niet compatible met Windows 10 en daarom moet ik alle updates wegwerken die met Windows 10 te maken hebben.

 

Updates voledig uitschakelen en er daarna ook niets meer er aan doen is vragen om problemen. Ik heb het uitstaan om controle te hebben over de updates maar dan bekijk ik deze updates ook stuk voor stuk voor ik ze laat installeren, in dit geval enkel om Windows 10 tegen te houden. De rest wordt gewoon geinstalleerd om de veiligheid te garanderen.

 

Het is even wat werk maar je wordt dan ook niet lastig gevallen met Windows 10 popups en een eventuele automatische installatie.

 

Elke 2e dinsdag van de maand komen de updates uit, dus zoek ik handmatig op woensdag de updates en schakel alles uit wat met Windows 10 te maken heeft en de rest installeer ik keurig netjes, tot op heden werkt dit 100%

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Daar is meer over te vinden en Microsoft gaat nu erg ver dat is HIER te lezen.

 

Microsoft pest je met 2 Windows 10-popups per dag

Blokkeren heeft geen zin, verzet is zinloos.

 Microsoft checkt je pc twee keer per dag op blokkades en schakelt deze uit.

 

 

Helaas was dat niet meer dan een zoethoudertje. Josh Mayfield, maker van de applicatie GWX Control Panel, meldt dat Microsoft wederom wijzigingen heeft doorgevoerd aan de KB3035583-update voor Windows 7 en 8.1 Deze nieuwe versie checkt twee keer per dag of eerder gemaakte blokkades omtrent Windows 10 actief zijn en schakelt deze automatisch weer uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom allemaal zo moeilijk? Gewoon instelling van pictogram aanpassen.

Ga naar "Selecteer welke pictogrammen en meldingen op de taakbalk worden weergegeven."
GWX op "Pictogram en meldingen verbergen" zetten.

 

Ik heb dit maanden geleden op meerdere computers gedaan (> 18) en nog geen meldingen of updates naar Win 10 gezien. terwijl die daarvoor steeds irritant aanwezig waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie de laatste dagen steeds vaker een popup waarop staat dat win 10 zich bijvoorbeeld op dinsdag om 23 uur gaat installeren op je computer.

 

Wanneer je dat afwijst, komt er na de nodige popups weer een nieuwe datum.

Wanneer je in de tussentijd je computer niet gebruikt en die update afwijst, vrees ik dat dan op de aangegeven tijd je computer ontwaakt en win 10 installeert.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het begin voelt het water erg koud aan maar als je even door bent is het best wel aangenaam.....  en toch ontopic ;)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat ga ik dan nu :mad: gedwongen beleven, want een van de laptops die we 10 dagen niet gebruikt hebben begon na het inschakelen ongevraagd  WIN :mad: 10 :mad: te installeren. :mad:

 

:mad:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De laptop die ik gebruik draait gelukkig nog steeds op Win 8.1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, het laatste bastion.

Ik zie gelijkenis met dat kleine Gallische dorpje wat als laatste stand hield tegen de machtige keizer. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel leuk..  bijna iedereen schreeuwde van de daken dat Windows 8.1 s*cks en hier hebben we iemand die het persé wil houden :)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...