Ga naar inhoud


Gras


FalconerThe

Aanbevolen berichten

Al een week heel slechte ontvangst op mijn wavefrontier dus ik ging vanmorgen maar eens op zoek naar de reden. Alles leek in order maar ik zag wel een enkele kleine grasspriet tussen de schotel en reflector.  Zal toch niet?

 

Was het dus wel. Ik had nooit gedacht dat dat kleine sprietje zoveel invloed kon hebben maar ik neem aan dat dat komt omdat de bundel daar al gecomprimeerd is. Wel weer iets geleerd, anti onkruid doek leggen onder de schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik denk dat het meer de fazefouten zijn als gevolg van reflecties, die je ontvangst verstoren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de zuidelijke landen waar de zon het kunststof van de lnb enorm hard aantast en het regelmatig voorkomt dat de kap van de feedhorn bros wordt en er gaten invallen, komt het voor dat spinnen in de feedhorn en golfpijp kruipen waardoor je ook geen beeld meer hebt.
 

post-60869-0-55476500-1462226116.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje, ik dacht altijd dat jij jouw user name ooit had bedacht door een vergelijkbare ervaring als die van FalconerThe hierboven. :D

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de zuidelijke landen waar de zon het kunststof van de lnb enorm hard aantast en het regelmatig voorkomt dat de kap van de feedhorn bros wordt en er gaten invallen, komt het voor dat spinnen in de feedhorn en golfpijp kruipen waardoor je ook geen beeld meer hebt.

 

 

 

Ik heb 2x een meikever in mijn flens LNB gehad.

Bij beelduitval ga je zoeken naar diverse zaken, kabel los, switch kapot, schotel wat verdraaid, maar niet direct naar 

een vette kever in de golfpijp van je LNB.

Met een lang pincet kreeg ik ze er uit en ze vlogen gelijk weg.

Probleem opgelost.

Nu is het slechts afwachten dat er weer een inkruipt.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je er een plastic dopje op zetten.

 

 

Dat gaat niet zo makkelijk, heb dopje van cola flesje, waterflesje en andere geprobeerd, niks dat echt past.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat niet zo makkelijk, heb dopje van cola flesje, waterflesje en andere geprobeerd, niks dat echt past.

 

3D printen?

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er zeker van dat plastic folie verbrand, nog voor dat de zon er op staat, 's zomers wordt het hier bloedheet.

Heb een lang pincet klaarliggen voor als het opnieuw gebeurd.

Zit zo op het platte dak d.m.v. een inpandige trap.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...