Ga naar inhoud


Selfsat antennes welke is de beste wie ervaring .


san

Aanbevolen berichten

Ik zie verschillende types van selfsat zo zie ik de h30 en h30+ en nog meer types.

Wat is nu het verschil en welke is het gevoeligste wil er 1 die het beste is met ontvangst of een andere merk vlakantenne mag ook als er maar wel later ook een rotor op past mocht ik 1 satelliet zat worden.

Zoek een alternatief om een schotel zo minn mogelijk op te laten vallen.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zie verschillende types van selfsat zo zie ik de h30 en h30+ en nog meer types.

Wat is nu het verschil en welke is het gevoeligste wil er 1 die het beste is met ontvangst of een andere merk vlakantenne mag ook als er maar wel later ook een rotor op past mocht ik 1 satelliet zat worden.

Zoek een alternatief om een schotel zo minn mogelijk op te laten vallen.

 

 

Als je evt. later draaibaar wil gaan, moet je toch echt aan een schotel van 100 cm. gaan denken.

Er is onnoemelijk veel te ontvangen, maar bijv. Arabsat en Nilesat vragen om minstens een meter.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij moet later alleen maar eventueel draaibaar worden om alle 2 de satellieten te kunnen ontvangen van de astra.

Eerst kijken of ik wel ontvangst heb voor ik meer geld uit geef.

Het gaat nu even enkel om de 19.2 of 23.5

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Draaibaar voor 2 satellieten?,dan kan je misschien beter 2 selfsats nemen, met een DiSEqC switch, dan heb je maar een kabel naar je ontvanger.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste san dan kan je beter deze plaatsen 

heb je ook een betere regen reserve

en kan je wel wat meer satellieten ontvangen

post-41606-0-94276100-1463328773_thumb.jpg

post-41606-0-49892200-1463328777_thumb.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas de voorgestelde attisat schotel gaan ze denk niet accepteren lijkt nog steeds op een schotel.

 

Het gaat mij niet zo om de prijs 50 euro duurder of goedkoper vind ik niet belangrijk.

Zaak is zo min mogelijk opvallende schotel met liefst de hoogste gevoeligheid.

Als je ervaring heb met zo schotel kwa gevoeligheid telt dat misschien wel meer dan wat hun schrijven.

 

Probleem is dat ik maar op 1 of 2 punten een beetje vrij zicht hebt naar de astra en hotbird.

Het is dus nog maar de vraag of het me gaat lukken maar dat risico neem ik dan ook maar.

 

Verder moet die zoals ik het nu bekijk ook nog op een mast van 3 meter paal moet de grond in dus denk paal van 4 meter.

Dit wordt nog de grootste uitdaging want het moet ook nog zo veel mogelijk uit het zicht.

 

Beetje zitten google en heb deze gevonden wat me wel wat lijkt.

Zie bij de specificaties volgens mij weinig verschillen de prijzen zijn ook ongeveer even gelijk .

Selfsat H30D2+
Antenna Gain 32dbi
With 512 mm
Height 272 mm
Depth 52mm
 
 
SelfSat H21D2+
Antenna Gain 33.7 dBi
With 517 mm
Height 277 mm
Depth 58 mm
aangepast door san

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Zweden is Canaldigital al een poos de Selfsat H21 aan het promoten... Hij werd positief beoordeeld in tests...

Zelf zou ik wel voor de eerder genoemde wat grotere varianten gaan... of eventueel de Humax H40D

 

Maar goed, op zich zijn het interessante antennes, omdat ze inderdaad weinig opvallen...   

Ik vraag me ook af of je zo een antenne, eventueel zou mogen opstellen, laag bij de grond, aan de voorkant van je huis, aan de straatzijde.

In principe moet je achter de rooilijn blijven... maar als dat de enige "makkelijke" oplossing is om een bepaalde satelliet te ontvangen zou het eventueel ieen uitstekend alternatief voor een gewone parabol kunnen zijn.

Ik vraag me alleen af of je dit probleemloos zou kunnen doen (ivm de regels die in Nederland best streng zijn)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, de Digiglobe zou een mooie satellietschotel voor je zijn. De bestaande korte pijp vervangen door een pijp van 3-4 meter en niemand zal daar een satellietschotel in zien. Het lijkt gewoon een lantarenpaal.
Ik heb echter de indruk dat deze niet meer te koop is.
 

post-60869-0-62719300-1463475203.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die heb ik hier vroeger inderdaad ook al gezien bij de lokale schotelboer....   wel een klein schoteltje, maar goed, hij zou voor de Astra op 28 oost zijn, BBC, ITV etc...   dus dat zit wel goed in west nederland.

Ik zag ook die beroemde stoel, waarvan de leuning een vlakke antenne was...  

Misschien toch gewoon een niet té grote vlakantenne onder het raam oid aan de muur hangen...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die digiglobe heb ik in het verleden ook al eens op zitten google.

Het zou de ideale oplossing zijn natuurlijk als het werkt maar goed daar kom je pas achter als je hem heb.

Ben druk bezig om een oplossing te zoeken maar kom niet veel verder zo helaas..

Het probleem is ik zit hier nog al ingebouwd de plek waar nu de schotel staat , daar op dat punt heeft iedereen hem staan omdat daar vrij zicht is.

Ik heb nog een paar dagen dan moet die er echt af   :( ..

aangepast door san

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

selfsat 50/50 met rotor en ge kunt de hele horizon af gaan

en gemakkelijk te plaatsen met 1/2/3of 4 lnb s

heb jij daar dan een voorbeeld van 

die met 4 lnb's

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij hebben selfsat's slechts 1 LNB...  dat staat ook in de specificaties.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...