Ga naar inhoud


Astra 1 en 2 op 85 cm schotel


Sarauj

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Graag zou ik advies willen over het 'ombouwen' van mijn schotel.

 

Ik heb momenteel een Gibertini 85 cm schotel met een quad monoblock voor astra 1 en hotbird.

Wat ik gebruik: 2 van de 4 vier gebruikers op astra 1. Hotbird wordt vrijwel nooit naar gekeken.

Wat ik wil: 2 gebruikers op astra 1 én op astra 2.

 

Wat heb ik dan nodig? Ik ben destijds voor een vrij eenvoudige configuratie gegaan (gewoon naar elke kamer een kabel getrokken, beetje té voor mijn situatie gebleken omdat ik tot op heden maar 2 receivers in gebruik heb en een quad monoblock vanwege de makkelijke installatie). Het liefst zou ik gewoon een lnb naast mijn bestaande monoblock hangen, maar dat zal wel niet gaan.

 

Ik heb al wel wat voorwerk gedaan, maar ik kom er niet echt uit. Volgens mij heb ik nodig:

- een multifeed houder (voor 2 lnb's)

- twee duo lnb's

- twee disecq switches 2/1

- nog wat f stekkers en bescherming

 

Kunnen de twee kabels die niet meer aangesloten worden gewoon 'afgedopt' worden met wat ducktape?

 

Wat verder nog belangrijk is: het moet goed functioneren en liefst zo goedkoop mogelijk.

 

Hoor graag!

Sarauj.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


dit heb je zeker nodig als je een L schotel hebt..anders effe google voor jou schotel ..bestaat ook

post-41606-0-10323300-1463501017_thumb.png

2 of 3 x lnb keuze is aan jou

post-41606-0-38000800-1463501051.jpg

post-41606-0-96681800-1463501103.jpg

dan nog switshen ..keuze genoeg op de markt

 post-41606-0-39143700-1463501147_thumb.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou toch voor een 4x switches gaan dan kan je ook astra 3 erbij nemen voor ..later misschien 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Graag zou ik advies willen over het 'ombouwen' van mijn schotel.

 

Ik heb momenteel een Gibertini 85 cm schotel met een quad monoblock voor astra 1 en hotbird.

Wat ik gebruik: 2 van de 4 vier gebruikers op astra 1. Hotbird wordt vrijwel nooit naar gekeken.

Wat ik wil: 2 gebruikers op astra 1 én op astra 2.

 

Wat heb ik dan nodig? Ik ben destijds voor een vrij eenvoudige configuratie gegaan (gewoon naar elke kamer een kabel getrokken, beetje té voor mijn situatie gebleken omdat ik tot op heden maar 2 receivers in gebruik heb en een quad monoblock vanwege de makkelijke installatie). Het liefst zou ik gewoon een lnb naast mijn bestaande monoblock hangen, maar dat zal wel niet gaan.

 

Ik heb al wel wat voorwerk gedaan, maar ik kom er niet echt uit. Volgens mij heb ik nodig:

- een multifeed houder (voor 2 lnb's)

- twee duo lnb's

- twee disecq switches 2/1

- nog wat f stekkers en bescherming

 

Kunnen de twee kabels die niet meer aangesloten worden gewoon 'afgedopt' worden met wat ducktape?

 

Wat verder nog belangrijk is: het moet goed functioneren en liefst zo goedkoop mogelijk.

 

Hoor graag!

Sarauj.

Ik lees dat Sarauj wil ombouwen , niet uitbreiden .

Dus een passende duo-twin is alles wat hij nodig heeft .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo trust

ik heb dit hier zo vermeld..in het geval men ook achteraf er nog een 3é lnb zou willen bijplaatsen 

dan is Sarauj,toch voorzien om niet nog eens een extra onkost voor beugel enz 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wat verder nog belangrijk is: het moet goed functioneren en liefst zo goedkoop mogelijk.

 

 

  • Like 1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Satauj

Welkom op dit forum

Je schrijft:
Wat ik wil: 2 gebruikers op astra 1 én op astra 2.

Op de Astra 1 (19,2) zitten heel veel Duitse zenders. Bijna geen Nederlandse meer.
Op de Astra 2 (28,2) zitten de Engelse zenders.
Op de Astra 3 (23,5) zitten alle Nederlandse zenders.

Begrijp ik het goed dat je de Nederlandse zenders niet wil ontvangen?
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst bedankt allemaal voor de antwoorden. Ik ga ermee aan de slag. Begrijp ik t goed dat de minimale configuratie voor nu is: 2x een duo LNB, een multifeedhouder voor 2 lnb's en twee (?) switches, 2/1.

@Sprietje: Heb nog NL tv in m'n adsl abo. Is op zich genoeg voor het beetje tv wat wij kijken. We kijken m.n. Duitse zenders en wil er graag Engelse bij (oa channel4). Ik vind CD behoorlijk prijzig, als er een wat kleiner zenderpakket beschikbaar zou zijn voor een leuke prijs dan zou het zeker het overwegen waard zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 2x een duo LNB, een multifeedhouder voor 2 lnb's en twee (?) switches, 2/1.

 

Dat heet dan twee TWIN LNBs. Een twin LNB is een LNB met twee uitgangen; een duoLNB is een LNB met twee koppen vast aan elkaar op een bepaalde afstand, met een nader aan te geven aantal uitgangen

Een multifeedhouder, en inderdaad, twee 2/1 switches.

En natuurlijk de benodigde kabeltjes ertusssen.

 

groet,

A33.

aangepast door a33
  • Like 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

trust schrijft:

Ik lees dat Sarauj wil ombouwen , niet uitbreiden .
Dus een passende duo-twin is alles wat hij nodig heeft .


Om de Astra 19,2 en 28,2 te kunnen ontvangen, bestaan geen duo-lnb's.
@Sarauj kan dus alleen met losse lnb's werken op een rail.

Ik heb het even uitgerekend maar de lnb's moeten 121mm uit elkaar staan hart op hart aan de voorzijde gemeten.

@Sarauj, ik weet niet welk type Gibertini 85 je hebt maar je moet even goed uitkijken of de rail wel past.
Maak anders eens even een gedetailleerde foto van lnb-klem hoe die bevestigd zit.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heet dan twee TWIN LNBs. Een twin LNB is een LNB met twee uitgangen; een duoLNB is een LNB met twee koppen vast aan elkaar op een bepaalde afstand, met een nader aan te geven aantal uitgangen

Een multifeedhouder, en inderdaad, twee 2/1 switches.

En natuurlijk de benodigde kabeltjes ertusssen.

 

groet,

A33.

Link naar reactie
Delen op andere sites

trust schrijft:

 

Ik lees dat Sarauj wil ombouwen , niet uitbreiden .

Dus een passende duo-twin is alles wat hij nodig heeft .

 

Om de Astra 19,2 en 28,2 te kunnen ontvangen, bestaan geen duo-lnb's.

@Sarauj kan dus alleen met losse lnb's werken op een rail.

 

Ik heb het even uitgerekend maar de lnb's moeten 121mm uit elkaar staan hart op hart aan de voorzijde gemeten.

 

@Sarauj, ik weet niet welk type Gibertini 85 je hebt maar je moet even goed uitkijken of de rail wel past.

Maak anders eens even een gedetailleerde foto van lnb-klem hoe die bevestigd zit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...