Ga naar inhoud


Ontvangststerkte TV Vlaanderen, Vlaamse zenders na frequentieverandering


Orgeldandri

Aanbevolen berichten

Heb een Xtrend ontvanger met schotel van 60 cm van TV Vlaanderen.

Sedert de frequentieveranderingen heb ik de indruk dat de ontvangststerkte minder is. Vroeger had ik meer dan 85%, nu in het beste geval 78%. Nu het regelmatig regent,66% op Één en op VTM nog een paar% lager.

Heeft iemand dat ook gemerkt ofis mijn schotel tijdens de storm van paar weken geleden wat verschoven ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, er is hier ook wat verlies door de wijzigingen, het uitkleden van hun klanten bestand gaat gestadig voort, ieder jaar doet men iets waardoor onze kijk beleving afneemt, en men geneigd word om op te zeggen, als het zo verder gaat ben ik ook nog eens weg.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Signaal is inderdaad wat minder na de omzetting.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Door de hogere symbool rate is het signaal aan de antenne nog wel steeds even sterk, maar is de Signaal/ruis afstand met 0,31 dB afgenomen.

Bij een goed uitgerichte schotel is dat verwaarloosbaar.

Ik heb hier geen enkel verschil kunnen waarnemen, maar ik moet er wel bij zeggen, dat ik een T-90 als schotel heb staan.

Canaaldigitaal is niet de enige provider die een symbool rate gebruikt van 29.900, er zijn er meer.

 

Je kan stellen dat Canaaldigitaal voldoet aan de wens van de klanten dat de abonnementskosten hetzelfde moeten blijven of omlaag moeten.

Het verhogen van de symbool rate is een technische maatregel om kosten te besparen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn vermoeden is, dat in veel gevallen het beter afstellen van de schotel, LNB en skew  al een oplossing is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De standaard geleverde schoteltjes bij CanalDigitaal waren al aan de te kleine kant.

Nu met het verhogen van de symbool rate wordt de ontvangst er weer  niet beter op.

De Fec is in het verleden ook al aangepast om kosten te besparen waardoor de fout correctie is afgenomen

 

Het klopt dat de prijs per zender daalt omdat er meer zenders op een transponder uitgezonden gaan worden.

Wat denk je, kunnen we nu binnenkort een prijsverlaging zien af gaat de winst naar de aandeelhouder.?

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De abonnementsprijs die ik moet betalen is dit jaar met € 2 per maand verlaagd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de hogere symbool rate is het signaal aan de antenne nog wel steeds even sterk, maar is de Signaal/ruis afstand met 0,31 dB afgenomen.

Bij een goed uitgerichte schotel is dat verwaarloosbaar.

Ik heb hier geen enkel verschil kunnen waarnemen, maar ik moet er wel bij zeggen, dat ik een T-90 als schotel heb staan.

Canaaldigitaal is niet de enige provider die een symbool rate gebruikt van 29.900, er zijn er meer.

 

Je kan stellen dat Canaaldigitaal voldoet aan de wens van de klanten dat de abonnementskosten hetzelfde moeten blijven of omlaag moeten.

Het verhogen van de symbool rate is een technische maatregel om kosten te besparen.

Moet zeggen,heb ook die schotel hier hangen en ben toch ook gezakt van 82% naar 79 op vtm hd bv.

Met resultaat dat beeld soms eens blijft hangen voor 2 seconden soms.

Dit gemeten op de dreambox 8000.

Weet niet of die ontvangst beter kan met deze ontvanger met ditto schotel???

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...