Ga naar inhoud


Type spaun uncommited switch en andere.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Het kan overigens ook met een 2/1 option-switch, bijv van EMP Centauri. (In de SUR van Spaun zit trouwens ook de option-mogelijkheid!).

 

Het is inderdaad herhaaldelijk in dit forum aan de orde geweest, bijv hier: https://www.sat4all.com/forums/topic/352303-extra-schotel-plaatsen/?p=2370448

of in dit draadje:  https://www.sat4all.com/forums/topic/348569-dsr8141-met-duo-quad-lnb-en-extra-lnb-voor-bbc-mogelijk/

 

In de option-stand schakelt een diseqc switch gewoon onder diseqc 1.0; dus dat hebben alle digitale ontvangers wel.

Ik heb verder geen verstand van vti.

 

groet,

A33

Bedoel je deze, ik zou deze kopen, is veel goedkoper om eens te experimenteren:

DISEQC SWITCH 2/1 EMP PROFILINE - P.162-IW-O

 

slecht vertaald, volgende omschrijving:

2 x 1 DiSEqC-switch-EMP-Centauri P. 162-IW (optie) ProfiLine, satelliet universele estafette met weer bescherming capuchon aan de interconnectie van 2 universele LNBs op een ontvanger ingang, schakelen met DiSEqC 1.0/2.0.

post-40019-0-88144400-1468776900.png

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, inderdaad, deze van emp centauri: "DiSEqC switch S2/1PCNopt-W1 (P.162-IW Option)"

 

Had je ook nog gegoogled op de oplossing met het brugje van trust?

https://www.google.nl/search?q=brugje+van+trust+site:www.sat4all.com&gws_rd=cr,ssl&ei=pu-LV_fEDYWoa5Hjk8gD

Bij de eerste tien hits staat veel informatie over de uitbreiding van satellietinstallaties in combinatie met een duo-LNB.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank, kan je die dan instellen, dat poort a en b naar ingang lnb 1 gaat en C naar ingang lnb 2 bvb?

Zal het wel even lezen, je links, maar hier enkel mobiel internet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die besteld, maar met de feestdag deze week, denk ik volgende week in de bus, en dan eens zien, wat ermee kan.

Inclusief verzendkosten (bijna evenveel of het toestel zelf) voor 14,90€.

Ik ben benieuwd of een philips dsr daar ook mee werkt?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De emp, is binnen, dit werkt goed, die switch, helaas haal ik met een vlakantenne de grote van een hd30, maar 7 Db op 28°, met blokvorming.

Is in W-vl tegen de kust, een 80 cm schotel nodig, of speelt de haag voor spelbreker?

desgewenst, kan ik vanuit de positie een foto nemen en posten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat de haag de boosdoener is.

Ik heb mijn gsm plat tegen de vlakantenne geplaatst in het midden en een foto genomen, en dit is het resultaat.

post-40019-0-53500700-1469709372.jpg

Haag onderhanden nemen, of is dit een vals beeld?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben de haag onder handen genomen, de tips van sprietje opgevolgd.

Op bbc, hebben we 12,2 Db. Op keep it country 8,78 Db.

Nu ook de option switch emp ertussen en het werkt voor het moment.

Maar als ik van astra 2 (vlakantenne) naar astra 3 ( duo lnb) ga, eerst een sec of 10 geen of slecht signaal en beeld.

Waarschijnlijk, omdat die van de option switch ingang 2 naar 1 moet en dan nog de duo op 23 moet gaan schakelen.

En die oudere philips dsr kan dit zelfs aan.

Hopelijk een beetje regenreserve met die 8,78 Db.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als ik van astra 2 (vlakantenne) naar astra 3 ( duo lnb) ga, eerst een sec of 10 geen of slecht signaal en beeld.

Waarschijnlijk, omdat die van de option switch ingang 2 naar 1 moet en dan nog de duo op 23 moet gaan schakelen.

En die oudere philips dsr kan dit zelfs aan.

 

Ik denk dat je dit schakelen van astra 2 naar astra 3 kunt versnellen, door in zo'n geval eerst een zender op astra 1 te kiezen, en dan meteen door te schakelen naar de gewenste zender op astra3.

 

De ontvanger geeft dan meteen een nieuw diseqc-position-commando, in plaats van eerst 10 seconden te wachten of hij een lock krijgt, en dan pas opnieuw het diseqc-commando te geven.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind 10 sec wachten geen probleem. Toen ik vroeger een draaibaar systeem had en de schotel,moest draaien was ik soms een 25 sec kwijt. Het voornaamste is beeld blijven hebben bij regen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...