Ga naar inhoud


DVB ondertiteling wijzigt steeds


Alex1970

Aanbevolen berichten

Ik gebruik OpenPLi 4.0 en bij sommige zenders zoals Discovery HD Showcase, Nat Geo Wild, BBC First zit de ondertiteling niet vast in beeld, maar wordt apart meegestuurd.

Echter regelmatig merk ik dat er geen ondertiteling is en dan blijkt die niet meer op de juiste PID te staan, maar op 0:

post-40400-0-83516200-1467651307_thumb.jpg

 

Uiteraard weer te activeren door weer de goede te kiezen, maar waarom veranderd dit steeds?

Veranderd de provider dat (zowel bij Ziggo als bij Canal Digitaal komt het voor) of is dat een gevolg van de Taalkeuzeinstellingen?

 

Deze staan als volgt:

post-40400-0-85626500-1467651477_thumb.jpg

 

Ik heb ook getest met de optie 'Voorkeur voor de ondertitels zoals deze per zender opgeslagen zijn' op Nee, maar ook dan geen verandering van de ondertiteling na heen en weer zappen.

Bovendien bij bijv. een zender als Disney Channel staat Engels als audio ingesteld (i.p.v. de Nederlandse nasynchronisatie) terwijl wel Nederlandse ondertiteling aan staat, dat moet behouden blijven.

 

Ook nog getest terwijl de optie 'Sta toe dat de ondertiteling gelijk is aan de audio-instelling' niet op Geen stond veranderde ook niks

Deze moet wel op Geen staan omdat anders op bijv. op NPO en RTL de ondertiteling voor doven en slechthorende aangezet wordt, ondanks dat de optie 'Sta de ondertiteling voor doven en slechthorenden' op nee staat.

 

Ik vroeg me dus af of anderen ook het probleem kennen dat de ondertiteling regelmatig op 0 DVB staat en weer op Nederlands gezet moet worden en wat anderen gebruiken voor de Taalkeuzeinstellingen.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


automatische taalkeuzeselectie. ;)

 

post-66958-0-32779600-1467653914_thumb.jpg

 

 

 

grtz Philip

 

 

 

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Philip,

 

Ik kan me iets voorstellen bij Ondertitel taalkeuze om daar overal NL in te vullen (zodat de keuze 'Geen' niet meer mogelijk is), maar hoe zit het dan met bijv. NPO 123, waar dan toch de ondertiteling voor doven en slechthorenden getoond zal worden?

Heb het nu ook zo ingesteld (behalve 'Sta de ondertiteling voor doven en slechthorenden toe') en zo te zien gaat het goed op NPO 123, waarschijnlijk wordt het ondervangen doordat de optie 'Voorkeur voor ondertitels zoals deze per zender opgeslagen zijn' op Ja staat?
Maar dat had ik ook al eerder geprobeerd en toch nog wel eens ondertiteling voor doven en slechthorenden op o.a. NPO, RTL en SBS, misschien gebeurd dat na een reset?

 

Ook heb ik met deze instellingen nog steeds niet de juiste ondertiteling bij o.a. BBC First, Discovery Showcase HD ed.

Blijft op '0 DVB' staan... (tenzij ik dat handmatig verander, maar na een tijdje staat die dan weer op '0 DVB').

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...