Ga naar inhoud


Welke apparatuur gebruiken om de aarding van stopcontact te testen


muppet

Aanbevolen berichten

Als ik op mijn werk de aarde van een stopcontact test dan meet ik met de duspol op de fase en de aarde als ik dan 220 meet dan weet ik dat het aangesloten is maar zijn er ook andere apparatuur want ik meetr wel de spanning maar meer ook niet.

Ik ben op zoek naar een goede meet methode dit omdat er hier geen aardlek schakelaars voor zitten en ik dus zeker wil weten of het nog goed is of dat we er iets aan moeten doen.

 

 

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ja, een megger om de aardverspreidings weerstand te meten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je er niet voor gaan om een aardlekschakelaar te plaatsen? Als het mogelijk is zou ik het zeker doen. Pas een storing gehad waarbij de nul draad tegen de aardedraad kontakt maakte, en gelukkig vloog de aardlek eruit.....

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een megger dient niet om aardingen te meten , je moet een echte aardingspreidings weerstand meter hebben , dat is een totaal andere manier van meting , vb meting tussen aarding en drie referentie punten en dan nog gelijktijdig

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Inderdaad, jullie hebben gelijk.

 

Aardverspreidingsweerstand wordt natuurlijk niet met een megger gemeten.

Vergissing van mijn kant.

 

Je hebt daarvoor een aardingsmeter nodig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de ene hand de spanningszoeker en je andere hand tegen de aarde houden , dan gaat het lampje iets harder branden,

Die wist ik al maar dan weet ik nog niet wat de weerstand is

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daar gaat alleen de aardingsmeter antwoord op geven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...